Болоня е област, пълна с лозя. Но виното не може да засенчи страстта към автомобилите. Тя доведе до появата както на Lamborghini , така и на Ducati в този италиански регион. До такава степен, че за много фенове страстта към двете марки е преплетена.
Пример: до фабриката на Lamborghini в Сант'Агата Болонезе има ресторант, където често се хранят работниците на автомобилната марка Стените му са покрити с рисунки на Lamborghini... и мотоциклети Ducati . Друг важен пример: Ducati пусна на пазара вдъхновена от Revuelto V4 Lamborghini машина с покритие Ad Personam, разбира се, оборудвана с въглеродни влакна и авангардни технологии.
Продължавайки това братство, двете марки си спретнаха състезание за ускорение на пистата "Имола". За Lamborghini излезе новият Temerario. Под задния си капак има V8 двигател с два турбокомпресора, съчетан с три електродвигателя, за обща мощност от 920 к.с. Достига максимална скорост от 343 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,7 секунди. Тежи 1690 кг и изненадващо способен да достигне 10 000 оборота в минута, нещо необичайно за автомобил с регистрационен номер.
До него излезе Ducati Panigale V4, което принадлежи към седмото поколение на Ducati Superbikes, този път със значително подобрена аеродинамика и преработено шаси. Неговият двигател, заимстван от MotoGP, е с колянов вал, въртящ се в противоположни посоки. Осигурява 216 к.с. при чисто тегло от 175 кг (плюс тези на водача, 17-те литра гориво и масло, които се побират). То му позволява да достигне около 300 км/ч .
Тестът изискваше от водача на Temerario да активира Launch Control, достъпен чрез бутон с кариран флаг на волана. Не знаем на колко метра от старта е била поставена финалната линия, но подозираме, че може да е имало някакво джентълменско споразумение. И тя да се намира точно там, където Ducati настига Lamborghini, което в първите няколко метра сякаш печели няколко метра преднина.
Отдолу фенове коментират обратното, че отначало мотоциклетът нарочно е забавил, за да се изравни на финала с автомобила. Съмнения много.
Но истината е, че официалните записи за ускорение предсказваха техническо равенство (което и се случи). Неофициално се твърди, че на това Ducati му трябват 2,6 секунди , за да се катапултира от място до 100 км/ч.