IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата Toyota RAV4 - само хибрид и повече технологии

Шестото поколение на популярния SUV е променено във всяко отношение

След дълго очакване новата Toyota RAV4 най-после дебютира, като шестото поколение е напълно обновено във всяко отношение, оставайки вярно на хибридните двигатели. Както и при настоящата версия, показаният преди минути SUV ще се предлага само с пълни хибридни и plug-in силови агрегати, като целта на Toyota е моделът да затвърди лидерството си в сегмента - от излизането на модела през 1994 досега по света са продадени над 15 млн бройки, от които 2,5 млн само в Европа.


Toyota RAV4 (2025)


Японският SUV е напълно преработен, от една страна, за да се приближи визуално (особено отпред) до C-HR и Prius, а от друга, за да даде по-голямо усещане за здравина и спортен дух. В предната част се открояват C-образните оптични групи и преработената решетка, които сякаш увеличат присъствието на пътя, без да променят общия стил. Отстрани открояват дори по-квадратните арки на колелата спрямо сегашното поколение, докато в задната част линиите са по-вертикални, така че да се увеличи максимално вътрешното пространство и да се подобри възприемането на размерите.

Както се очакваше, Toyota RAV4, моделна година 2025, ще се предлага в два варианта - класически и GR Sport (червената кола на снимките), като последният се характеризира с по-спортен стил, с 20-цолови алуминиеви джанти със специфичен дизайн, преработена предна решетка и заден спойлер.


Toyota RAV4 (2025)


Интериорът също е променен, като вече е по-модерен, без това да се отразява на практичността. Основна роля в него изпълнява 12,9-инчов сензорен монитор на информационно-развлекателната система, която има напълно нов софтуер, по-лесен за използване благодарение на простия си дизайн. Екраните могат да бъдат модифицирани по желание, като се избира каква информация да се показва и в коя област на монитора. В модела дебютира и нов усъвършенстван гласов асистент, който управлява навигацията, средната, вътрешната температура и контрола на автомобила. Системата е съвместима с Android Auto и Apple CarPlay.

По-долу са разположени физически бутони за управление на климатика, докато в ниската част има два правоъгълни елемента, които интегрират селекторите за различните режими на шофиране. Те са поставени между две индукционни плочи за безжично зареждане на смартфона.


Toyota RAV4 (2025)


Цифровият панел с диагонал 12,3 инча също е преработен и като при информационно-развлекателната система имате различни екрани, включително този, който показва картите на Google Maps. Воланът е с кръгъл дизайн, като в страничните спици са поставени физически бутони за управление на информационно-развлекателните и шофьорските асистиращи системи.

По отношение на пространството и качеството, Toyota определено вдига нивото. Целта е на само да има повече място за возещите се, но и подобрение на комфорта. Засега липсват данни да обема на багажника, но той определено е просторен. Повечето от материалите в интериора са от висок клас, въпреки че все още има и някои твърди пластмаси.


Toyota RAV4 (2025)


Както се очакваше, Toyota RAV4 си остава хибрид, като чисто електрическа версия няма да се предлага. Пълният хибрид е достъпен в два варианта - със 183 и 191 к.с., и задвижване на четирите колела. Подробности за двигателя все още няма, но се предполага, че това е 2,5-литров бензинов агрегат, комбиниран с един или два електромотора.

В ерата на супер хибридните автомобили Toyota няма как да не бъде сред лидерите, като plug-in версията обещава пробег от 100 км, благодарение на 22,68 кВтч литиево-йонна батерия. Мощността на зареждане също расте, достигайки 50 kW в постоянен ток, за да се увеличи от 10 на 80% от капацитета за 30 минути. При променлив ток вместо това стигате до 11 kW зареждане, което отнема 3 часа.


Toyota RAV4 (2025)


За първи път в комбинация с plug-in хибрида се предлага предно предаване, като мощността в случая е 268 к.с. При варианта със задвижване на четирите колела мощността скача 304 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,8 секунди.

Друга важна иновация за модела е новата платформа за разработка на софтуер, на която са базирани системите за подпомагане на водача на пакета Toyota T-Mate. Сред тях се откроява новото поколение на Toyota Safety Sense, която дебютира на RAV4 2025. Има система Front Cross Traffic Alert за страничния трафик, подобрена система Blind Spot Monitor, нова Lane Change Assist, функция Enhanced Pre-Collision и система за дистанционно паркиране с помощта на смартфон.

Цените на новата RAV4 все още на са известни, като те ще станат ясни до няколко месеца, когато моделът ще бъде на разположение на европейските дилъри на марката.


Още снимки на новата RAV4 - вижте в галерията:


0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Аве, май ентусиазма към новия модел беше малко прибързан. Външно е разочароваща грозотия като за капак без да следва стила на Равките.
  • #8
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Трият само обективни мнения. За разлика от тях, всякаква московска пропаганда и откровени, злонамерени лъжи се толерират.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Защо изтрихте голфоджията?
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Плач... ( преди 6 месеца )
    Аз па искам странично отваряща се вратичка, прозорче отгоре и маса за риба, като на CRV двойкатааааа :( ;(
  • #5
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И огромните бутони за избор на терен - зашо са такива огромни и сигурно щракат като в ЛАДА 5-ца, защо е необходимо да е толкова грозно,като има технологиите да бъде стилно и красиво - простослагаш селектор като селектора за скоростите или сензорни бутони,какви са тия ретро кичове?
  • #4
    4 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Но много бутони в интериора като че ли е модел 2005-та,а не 2025-та! Особено големия бутон за аварийните, абе погледнете се бе как може да сложиш такъв механичен голям бутон за аварийните като Форд Мондео 94-та!!! Кви са тия копчета,кви са тия бутони, коя година сме, някой ползва ли телефон с бутони? Защо в колата трябва да има бутони,като е много по-красиво и практично със сензорни бутони и физически бутони само за най-важните функции.
  • #3
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Добре, задницата хубава, стоповете модерни, но предницата спорна с тези C фарове. Корола Крос е може би най-грозната Тойота след Ярис Крос и Ярис.. Рав4 е хубава, но не впечатлява, дори сегашния повече впечатлява. На сегашния кусура са му точно стоповете,които са доста елементарни, дори нямат led мигачи. Този стоповете са по-впечатляващи. Минус на сегашния е и скоростния лост, който е ретро, хубаво че в новия е със селектор - модерно, красиво, практично.
  • #2
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Име ( преди 6 месеца )
    Стария наистина е по красив. Но Корола Крос определено е грозна.
  • #1
    5 rate up comment 8 rate down comment
    бабх ( преди 6 месеца )
    Текущото поколение е по-красиво а задницата са я направили като модела преди фейслифта. Наистина жалко, че тръгват по пътя на Приус , трябваше по-скоро да вземат дизайна на Корола Крос, който е най-удачни в последните им години.