Показаният в началото на година Fiat Grande Panda е силно вдъхновен от обичаната от мнозина квадратна Panda 4x4 от 80-те години на миналия век, но новият модел няма задвижване на четирите колела. Тази исторически "несправедливост" изглежда е отстранена, тъй като италианският производител представи Grande Panda 4x4.
Засега това е само концепция, но се предполага, че Fiat ще пусне този модел в серийно производство. Това, разбира се, ще зависи от интереса на потребителите, като не е изключено задвижването на четирите колела да се предлага като опция за стандартния модел.
Ако това се случи, Grande Pande ще бъде първият автомобил, базиран на платформата Smart Car на Stellantis, която също е в основата на Citroen C3 и Vauxhall Frontera. Той ще разполага със задвижване на четирите колела, благодарение на допълнителен електрически мотор на задния мост. От Fiat посочват, че "електрифицираната функция на задния мост ще позволи на Grande Panda 4x4 да осигури впечатляваща производителност в градски условия и на по-взискателни терени".
Предполага се, че Grande Panda 4x4 ще получи хибридно задвижване, а не чисто електрическо - точно като Jeep Avenger 4xe, който има един електронен мотор отзад и друг отпред, работещ заедно с 1,2-литров трицилиндров бензинов двигател. Най-вероятно квадратният Fiat ще разчита на същия агрегат, но марката все още не е споделила никакви технически подробности.
Дизайнерите на Fiat определено са направили колата по-атрактивно, добавяйки малки прожектори с пикселен ефект на носа и на монтирания на покрива багажник, който, на свой ред, предлага достатъчно място за пълноразмерно резервно колело и комплект инструменти. Има някои уникални 4x4 емблеми, разпръснати наоколо, докато графиките отстрани подчертават името Panda, което е щамповано на вратите.
И накрая, наситената тъмночервена боя контрастира с бежовите стоманени джанти с гуми за всякакви терени, фалшиви плъзгащи се плочи в предната и задната броня и черната пластмасова облицовка отстрани.