Audi имаше тежка 2024 година и наскоро обяви планове за премахване на 7500 работни места в Германия до 2029. Едновременно с това главният изпълнителен директор Гернот Долнер призова автомобилния производител да "стане по-бърз, по-пъргав и по-ефективен". Това означава съкращения на разходите, като едно от първите ще бъде продажба на ателието Italdesign.

Италианската фирма Giugiaro S.p.A е основана през 1968 от Джорджето Джуджаро и Алдо Мантовани, като се занимава не само с дизайн, но и с проектиране и инженерна дейност, както и създаване на автомобилни прототипи. Малко след това започва да си сътрудничи с Volkswagen за първото поколение на Golf и Passat.
През годините репутацията и портфолиото на компанията продължават да растат и Volkswagen в крайна сметка придобива 90,1% дял в дизайнерската къща. През 2015 Audi застава начело и придобива и останалите 9,9%, а основателят на фирмата Джорджето Джуджаро подава оставка.

Според информация на Autonews, който цитира представители на синдикатите, че подготовката за предварителна продажба е в ход. Съобщава се, че това включва одит и изчисляване на стойността за Italdesign. Официалното съобщение може да дойде още следващата седмица, тъй като се съобщава, че срещата на всички служители на фирмата е насрочена за 12 май.
Засега не се посочват потенциални кандидати. В Italdesign работят приблизително 1000 души, които са разпръснати в Китай, Европа и САЩ. Интерес към ателието обаче има, тъй като неговият престиж е много висок. Italdesign разработва автомобили като Audi 80, Alfa Romeo Brera, VW Golf (Mk 1), BMW M1, DeLorean DMC-12 и редица други. Наскоро компанията си сътрудничи и с Nissan за лимитирано производство на GT-R 50.
Най-емблематичните коли, създадени от Italdesign (ГАЛЕРИЯ):
Нещата се покачват за Subaru през 80-те години на миналия век, дотолкова, че автомобилният производител решава да влезе в сегмента на лукса/производителността със SVX. Колата беше първа за Subaru в много отношения, не на последно място беше гладката форма на колата от Джорджето Джуджаро. Освен това имаше шокиращо висока цена на стикера за времето си, като се има предвид, че повечето купувачи виждаха Subaru като производител на икономични автомобили; това, съчетано със схематична надеждност, държеше купувачите далеч, докато SVX не изчезна след моделната година 1996.


0