Audi имаше тежка 2024 година и наскоро обяви планове за премахване на 7500 работни места в Германия до 2029. Едновременно с това главният изпълнителен директор Гернот Долнер призова автомобилния производител да "стане по-бърз, по-пъргав и по-ефективен". Това означава съкращения на разходите, като едно от първите ще бъде продажба на ателието Italdesign.

Италианската фирма Giugiaro S.p.A е основана през 1968 от Джорджето Джуджаро и Алдо Мантовани, като се занимава не само с дизайн, но и с проектиране и инженерна дейност, както и създаване на автомобилни прототипи. Малко след това започва да си сътрудничи с Volkswagen за първото поколение на Golf и Passat.
През годините репутацията и портфолиото на компанията продължават да растат и Volkswagen в крайна сметка придобива 90,1% дял в дизайнерската къща. През 2015 Audi застава начело и придобива и останалите 9,9%, а основателят на фирмата Джорджето Джуджаро подава оставка.

Според информация на Autonews, който цитира представители на синдикатите, че подготовката за предварителна продажба е в ход. Съобщава се, че това включва одит и изчисляване на стойността за Italdesign. Официалното съобщение може да дойде още следващата седмица, тъй като се съобщава, че срещата на всички служители на фирмата е насрочена за 12 май.
Засега не се посочват потенциални кандидати. В Italdesign работят приблизително 1000 души, които са разпръснати в Китай, Европа и САЩ. Интерес към ателието обаче има, тъй като неговият престиж е много висок. Italdesign разработва автомобили като Audi 80, Alfa Romeo Brera, VW Golf (Mk 1), BMW M1, DeLorean DMC-12 и редица други. Наскоро компанията си сътрудничи и с Nissan за лимитирано производство на GT-R 50.
Най-емблематичните коли, създадени от Italdesign (ГАЛЕРИЯ):
Може би си спомняте Volkswagen W12 от видеоигри като Gran Turismo, Project Gotham Racing 3 и Test Drive, но W12 беше истински – и красив. Поръчана от главния изпълнителен директор на VW Group Фердинанд Пиех и проектирана от Джорджето Джуджаро, целта на концепцията W12 беше да покаже луксозния 12-цилиндров двигател на VW и да докаже, че германската марка може да създаде спортен автомобил от световна класа, дори и никога той да не е бил предназначен за производство.


0