Когато говорим за скъпи спортни коли, неизбежно на полпозишън излизат марки като Ferrari, Porsche, Bugatti, Aston Martin или Maserati. Само истинските автомобилни фенове имат страст към по-малки производители като италианската Iso.
Създадена през 1938 година, компанията прави мотоциклети и оригинални превозни средства като малката Isetta. Босът на фирмата Ренцо Риволта решава да промени посоката и започва да произвежда по-елитни модели. Резултатът е Iso Grifo от 1965 година. Спортният автомобил е оборудван с 5,4 или 7,0-литрови двигатели, като може да се конкурира директно с най-утвърдените марки.Само 26 екземпляра от първата серия Iso Grifo излизат на пътя с десен волан (втората ще има малко по-аеродинамична предна част). Един от тях е този, който виждате, с номер на шасито 17241EE и много любопитна история.
Гран При на Италия
Пътят му започва, когато вносителят на Iso в Обединеното кралство предлага на Autocar (най-старото автомобилно издание в света, основано през 1895 година ) да отидат заедно и да вземат тази кола от фабриката Bresso. Намира се в Ломбардия, близо до Милано. Идеята е да подкарат автомобила към Голямата награда на Италия по мотоциклетизъм през 1967 година. После да се върнат с него до Обединеното кралство.
Разбира се, предложението е прието и няколко дни по-късно Джон Болстър, редактор на списанието, ще напише, че „не може да си представи по-приятно пътуване с кола, достигаща 240 км/ч с лекота и добра стабилност“.
Снима с във филма за "Бийтълс"
Тази красавица, вече в Обединеното кралство, продължава своята уникална история, когато е избрана да се появи в документалния филм „Magical Mystery Tour“ на "Бийтълс".
По-късно колата е обявена за продажба. Веднага е поискана от пилота Майк Хейлууд, който може би я е чакал, откакто я видял в падока по време на Гран При на Италия. Асът е и световен шампион по мотоциклетизъм, и участник във Формула 1. Нещо невероятно от днешна гледна точка. Смятан за един от най-великите пилоти в историята.
Британецът го купува, но не иска да го кара по елегантните улици на Лондон. Вместо това го товари към Южна Африка, която му се струвала като много подходяща среда за кола с 350 коня, заслужаваща да бъде "опитомена" по нестандартни пътища. Резултатът е удар в крава - горкото животно!
Спортният автомобил първоначално е повреден до такава степен, че най-разумното изглежда да бъде продаден. Хейлууд обаче е решен да го поправи. Успява само благодарение на екипа от състезателния си отбор, който връща италианската кола в първоначалното му състояние. Разбира се, получава много нови части от фабриката.
Бащата на Луис Хамилтън
След това колата е изпратена в Англия през 1972 година и през 1973-а получава британския си регистрационен номер: PLD338L . Доста по-късно - през 2007 година, преминава пълна реставрация в Германия, преди да бъде отново обявен за продажба. След това е закупен от Антъни Хамилтън. Името може да не ви говори нищо, но това е бащата на Луис Хамилтън. Таткото на прочутия пилот иска да разшири колекцията си от автомобили.
Изглежда Антъни се е насладил на италианското си бижу и сега го продава. Iconic Cars организира търга, като цена не се съобщава. Предвид невероятната история на автомобила - вероятно ще удари 500 000 евро.