IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Карано от Шумахер 30-годишно Ferrari се продава на търг

През годините това 550 стигна до Япония, преди да се завърне в Европа

Концепцията на предния двигател, разположен между двете оси, но разпределящ мощността към задната, беше любимата на Енцо Ферари. Най-търсените автомобили на италианската марка по време на живота на нейния основател винаги са имали тази конфигурация.


Шумахер Ferrari


Но тази забравена тенденция процъфтя отново, когато Ferrari 550 Maranello беше пуснато през 1996 година. То имаше 5,5-литров атмосферен V12 с 485 к.с., можеше да ускори от 0 до 100 за 4,4 секунди и да достигне максимална скорост от 320 км/ч. И всичко това с двигател отпред.

Пускането на модела в Германия съвпадна с Ferrari Racing Days, събитие, което популяризира марката. Беше на 20 юли същата година - на пистата Нюрбургринг, когато историческите автомобили от Shel Ferrari Historical Challenge бяха пуснати на пистата. Компанията се възползва от възможността да докара осем единици от новия 550 Maranello , които да бъдат управлявани от легенди или тогава прохождащи пилоти - Ники Лауда, Джоди Шектър, Еди Ървайн, Джанкарло Физикела, Макс Папис и младият Михаел Шумахер.


Шумахер Ferrari


Колата с шаси 105067 имаше „лошия късмет“ да бъде управлявана от Папис, най-малко известният от пилотите, които се състезаваха там. Той участва само в седем състезания от Формула 1 през 1995 година, карайки Arrows (с най-добър резултат от седмо място). Но по-късно тази кола, в сребристо (Argento Nürburgring) с интериор Cartier Red, беше избрана от италианското списание Quattroruote за презентация на новия модел през август 1996 година.

След снимките и последвалите тестове автомобилът се върна в Маранело и Ferrari го задържа. Но тъй като Михаел Шумахер се нуждаеше от кола, тя му беше дадена за лично ползване. Колко време е имал това Ferrari - не знаем, както и броя на километрите, които e изминал с него.


Шумахер Ferrari


Въпреки това колата вече отговаряше на някои изисквания, които колекционерите успяха да оценят по-късно и скоро накараха цената й да скочи до небето. Имаше ефектна цветова комбинация, беше използвана при представянето на модела, принадлежеше на самата марка, имаше много малък пробег и на всичкото отгоре беше на ексклузивно разположение на Михаел Шумахер .

За да му придаде по-голяма стойност, Ferrari поиска от германския пилот да потвърди, че същата единица е била негова лична. Шумахер го направи в писмо , което гласи: „Имам удоволствието да потвърдя, че 550 от Маранело, шаси № 105067, е колата, която съм карал много пъти. Надявам се, че следващият й собственик ще се радва на тази кола, която обичам от дълго време“. И за да завърши ексклузивността на колата, той беше помолен да постави подписа си от външната страна на жабката.


Шумахер Ferrari


Писмото е с дата 10 февруари 2003-а, точно преди колата да бъде изнесена за Япония - от официалния дистрибутор Cornes & Co. 13 дни по-късно, на 23 юни, Cornes я пусна за продажба. И чудо! Името на германеца предизвика бурен интерес - цели 165 заявки за покупка. И то при условие, че все пак в Япония карат коли с десен волан. Но така работи името Шумахер!

Страхотното Ferrari смени два собственика в азиатската държава. Но сега това чудо, проектирано от Pininfarina, се завръща в Европа. В забележително състояние - има само 10 008 километра и поддръжка в съответствие с изискванията на италианската марка.


Шумахер Ferrari


Сега кола се завръща на Стария континент в очакване да намери нов собственик, който знае как да го цени. В Aguttes, където ще бъде изложен на търг на 7 април, очакват цена между 200 000 и 250 000 евро. Идва с временен японски сертификат за износ и данъците ще трябва да бъдат платени на митницата в страната, в която живее новият му собственик. Но за богат колекционер това едва ли е проблем.
 
 

0 от 500