Jeep може да е американска марка в основата си, но присъствието му се разрасна далеч отвъд границите на САЩ през последните десетилетия. Приоритизирането на Европа за пускането на нов модел говори много за това как Stellantis залага на международните пазари, за да намали зависимостта си от Северна Америка. Третото поколение Compass първоначално ще се появи в европейските държави по-късно тази година, преди да се разшири в други региони.
Въпреки еволюционния си екстериорен стил, новият Compass е напълно различен автомобил от своя предшественик. Той е изграден на платформата STLA Medium, която Stellantis вече използва за Peugeot 3008 и 5008, Opel Grandland и на показания само преди дни Citroën C5 Aircross. Това води до увеличение на дължината с 15,5 см.
Новото поколение на залага на познатия квадратен стил, който го отличава от многото компактни кросоувъри на пазара, залагащи на по-меки извивки. По-плоските фарове дават свеж вид на решетката, докато X-образните задни светлини се срещат в средата благодарение на светлинна лента, на която се намира осветеното лого на Jeep. Дизайнерите отново залагат на много пластмасови облицовки на каросерията и квадратни арки на колелата. В същото време предното стъкло е с увеличени размери, което подобрява видимостта.
Топ-версиите на модела получават контрастен черен покрив, матрични LED фарове и люк. Jeep възнамерява да продава новия Compass с двуцветни, 20-цолови джанти. Максималният пътен просвет е 200 мм за версиите със задвижване на четирите колела, което позволява преодоляване на брод с дълбочина 470 мм. Системата за контрол на спускането по наклон ще бъде стандартна за версиите със задвижване на четирите колела.
Докато екстериорът може да създаде илюзията за фейслифт, кабината показва, че става дума за напълно нов модел. Дори базовата версия получава сензорен екран с размери 16 инча, съчетан с напълно цифров 10,0-инчов дисплей на водача. Въпреки големия дисплей дизайнерите на Jeep не са премахнали всички бутони от централната конзола, като запазват няколко традиционни контроли под информационно-развлекателната система. Червен превключвател за стандартната система Selec-Terrain и електронният бутон за ръчна спирачка се комбинират с въртящия се селектор за смяна на скоростите.
Увеличената дължина добавя повече място за краката на пътниците на втория ред, както и до увеличение на размера на багажника, който вече побира 550 литра. Зоните за съхранение в цялата кабина могат да поберат още 45 литра. Електрическата версия обаче няма преден багажник, типичен за много от моделите, задвижвани само на ток.
Новият Compass получава меки хибридни, plug-in хибридни и чисто електрически задвижвания за европейския пазар. Базовият модел развива 145 к.с., осигурени от 1,2-литров бензинов двигател, оборудван с 48-волтова технология. Plug-in хибридът ще разполага със 195 к.с., благодарение на 1,6-литров бензинов мотор и батерия с 19 kWh. Предаването е само предно, а пробегът на ток - 83 км.
Мощността на трите електрически варианти ще варират от 213 к.с. за модела с предно предаване до 375 к.с. за оборудвания с AWD задвижване вариант. Последният разполага с новоразработен заден двигател, ексклузивен за Jeep, което позволява на кросоувъра да се изкачва на 20% наклон, дори когато предните гуми имат нулево сцепление.
Jeep посочва пробег от 650 км по цикъла WLTP за двумоторния модел AWD, който е оборудван с батерия с капацитет 96 kWh. Едномоторният вариант с предно предаване и батерия със 74 kWh изминава 500 км с едно зареждане. За това помагат напълно плоска долна част на каросерията, аеро оптимизирани джанти и активни капаци на решетката в предната броня. Използването на 160-киловатово бързо зареждане с постоянен ток позволява зареждане на батерията от 20 до 80% за 30 минути.
Jeep вече приема поръчки за новия Compass в Европа, където ще продава First Edition за ограничен период от време. Доставките до клиентите ще започнат през четвъртото тримесечие на годината, след като производството започне в завода в Мелфи (Италия).
Още снимки на новия Jeep Compass - вижте в галерията: