Феновете на легендарните дизелови двигатели едва ли ще са щастливи от "изневярата", но тя е факт. Isuzu разкри електрическа версия на своя пикап D-Max с постоянно задвижване на четирите колела и полезен товар от над един тон. Модерни времена.
D-Max EV ще дебютира на изложението за търговски превозни средства в Бирмингам тази седмица. Ще бъде пуснат на пазара през февруари следващата година, когато ще се изправи срещу KGM Musso EV и Maxus eTerron 9.
Той е почти идентичен с дизеловия D-Max (единствената моделна линия на Isuzu в Европа), но заменя стария двигател с два електрически – по един на всяка ос. Те осигуряват комбинирана мощност от 188 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 10,1 секунди при максимална скорост над 130 км/ч.
Захранването се осигурява от батерия с капацитет 66,9 kWh, разположена под пода, която е достатъчна за пробег от 265 километра по WLTP. Може да се зарежда със скорост до 50 kW за един час от 20 до 80%. Важно е да се отбележи, че батерията няма кой знае влияние върху офроуд способността на D-Max. Електрическият автомобил има 210 мм пътен просвет и дълбочина на газене от 600 мм. Ъглите на подход и отклонение са 30,5 градуса и 24,2 градуса. В допълнение към постоянното задвижване на четирите колела - D-Max EV има специален режим за неравни терени за „екстремни офроуд възможности“.
Въпреки че използва същото шаси тип „стълба“ като съществуващия пикап, Isuzu са монтирали специално изработена система за задно окачване de Dion вместо листовите пружини. Също толкова важен е фактът, че електрическият автомобил е проектиран да превозва повече от 1000 кг в товарното си отделение и може да тегли до 3500 кг. И да - Isuzu все още не са заявили какво влияние ще окаже това върху пробега.
Иначе електрическият е до голяма степен идентичен с дизеловия както отвътре, така и отвън. Чак до списъка с оборудване, който включва сензорен инфоразвлекателен екран с огледално отчитане на смартфон, дигитален дисплей на водача, двузонов климатик, сензори за паркиране отпред и отзад и отопляеми предни седалки.
Засега D-Max EV се предлага само във версия с двойна кабина. Предварителните продажби ще започнат през втората половина на тази година, а първите клиенти ще получат своя D-Max EV през март 2026 година.