Coca-Cola официално обяви началото на тестова експлоатация на камиони с водородни горивни клетки. Новият етап от проекта започна в Китай, където влекачите Hypot F49 ще изминават разстояние от около 200 километра за един курс. Тази инициатива е част от глобалната стратегия на компанията, насочена към намаляване на въглеродните емисии и постепенно преминаване към по-екологични начини за доставка на продукти.
Влекачът Hypot F49 е оборудван с модерна електроцентрала Hydrogen Power с мощност 200 kW. Тя работи с водородни горивни клетки и има интелигентна система за пестене на енергия VCU, която оптимизира потреблението на енергия в реално време. Благодарение на тази технология разходът на водород е средно 8.6 килограма на 100 километра. При пълно зареждане, което включва съхраняване на до 56 килограма водород на борда, камионът може да измине до 600 километра без необходимост от зареждане, което гарантира висока ефективност дори на дълги разстояния в рамките на регионалната логистика.
Инициативата на Coca-Cola не е уникална в мащаба за китайския пазар на транспорт на водород. Камионите с горивни клетки Hydrogen Power вече се използват успешно от големи корпорации като JD.COM, IKEA и Rongcheng Steel. Общият пробег на тези камиони надхвърля 35 милиона километра, което помага да се спестят емисиите на повече от 10 хиляди тона въглероден диоксид в атмосферата. Така проектът на Coca-Cola е логично продължение и развитие на тенденцията към използване на чиста енергия в сферата на товарния транспорт.
Целта на Coca-Cola е не само да тества техническите възможности на новата водородна технология на реални маршрути, но и да оцени икономическата ефективност от експлоатацията на такива превозни средства в голям мащаб. Компанията също така обмисля потенциално разширяване на своя флот от водородни камиони, ако пробният период приключи успешно.
Струва си да се отбележи, че развитието на водородната инфраструктура в Китай се подкрепя активно от правителството, което създава благоприятни условия за широкото внедряване на технологии с горивни клетки в транспортния сектор. Това е в съответствие с националната стратегия на Китай за постигане на въглеродна неутралност до 2060 година. Следователно участието на международни компании като Coca-Cola във водородни проекти е от съществено значение за ускоряване на темпото на преход към чист транспорт както в Китай, така и по света.