fallback

Струва ли си Alfa Romeo Giulia на старо

Седанът държи цена, феновете купуват най-често дизелите

Въпреки че беше направена без използване на изпитани елементи, тъй като се споделя с модели, които вече са в производство, Alfa Romeo Giulia се оказва надеждна кола. Е, имаше няколко слабости, които производителят отстрани през годините.

Хронологията

2016  - Колата идва с турбо двигатели с директно впръскване. Има задно задвижване или 4х4. 2.0 четирицилиндровият мотор с 200 коня и 2.9T V6 510 к.с. (за Quadrifoglio) работят с бензин. За феновете на дизел има само 2.2 четирицилиндров двигател във версии със 150, 179 или 209 конски сили. Най-мощният е само с осемстепенна автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент (AT8) и задвижване на всички колела.

Базовата версия има двузонов климатроник и 16-цолови алуминиеви джанти. Ниво на оборудване Business прибавя навигация, сензори за дистанция отзад, автоматично аварийно спиране и предупреждение за напускане на лентата. Най-богатото оборудване е Super - със 17-цолови джанти и седалки от кожа и плат, както и Veloce с кожени спортни седалки (шофьорската седалка е електрическа) и 19" джанти.

2017  - Бензиновият двигател 2.0 се предлага и във вариант с 280 к.с. (изключително с автоматична трансмисия AT8 и Q4 задвижване на четирите колела).

2018  - Дизеловата гама се допълва с двигател 2.2 със 136 коня (за който е запазена ръчната скоростна кутия).

2019  - Време е за фейслифт: промяна на волана и конзолата, както и при бутоните. Пристигат сензорни контроли за мултимедийната система. Всички двигатели се предлагат само в комбинация с автоматична скоростна кутия.

2020   – Дебютира 2.0 бензиновият двигател с 250 к.с., който е със задно задвижване само във версията Veloce, но изчезва от сцената през следващата година.

Двигателите

Във версията със 160 к.с. дизелът 2.2 има пълна тяга след 2000 оборота в минута (но не повече от 4000) и е икономичен. Тестовете показват раход малко под 6 литра на 100 км (официална за хомологация е съвсем малко над 5). Леко шумен.

Във варианта със 190 коня, нормално, турбодизелът 2.2 предлага по-голяма забава и по-широк обхват на използване (над 4500 об/мин). Като същевременно остава икономичен: малко над 6 л/100 км (средно) при тестове в сравнение с 5,1 на книга.

211-те конски сили на 2.2 дизела са забележителни, съчетани (стандартно) с автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите колела. Разходът се увеличава леко (6,6 л/100 км при обещание 5,5). Но със сигурност не харчи на притеснителни нива.  

Защо "ДА"

Скоростна кутия - както автоматичната AT8, така и шестстепенната механична са добре настроени.

Шофиране - автомобилът съчетава пъргавина и отлично поведение на пътя, но без да жертва комфорта.

Кормилно управление - не реагира "нервно“ при високи скорости. Има отличен отговор и голяма прецизност.

Защо "НЕ"

Звукоизолация - не са положени специални грижи за шума от гумите по асфалта.

Петото място - задната седалка е малко твърда в централната част, леко издута.

Видимост назад - малкото, наклонено задно стъкло ограничава видимостта.

Най-честите повреди

По-старите превозни средства със задвижване на четирите колела (бензинови или дизелови) могат да бъдат засегнати от течове на масло от капака на предния диференциал.

Екранът се изключва без причина, Bluetooth системата прекъсва, неточност на индикатора за гориво. До 2017 година всичко това бяха чести грижи.  Актуализирането на електронния блок генерално реши проблема.

3873 автомобила от 2018 година бяха изтеглени за възможни течове на гориво - те имат номера на шасито между ZFA35600006A81291 и ZFA35600006D54933. Вижте при вашия дилър дали проверката е извършена правилно.  

Някои 2.0 бензинови автомобили, произведени през първите две години, се нуждаеха от доливане на охлаждащата течност по-често от обикновено. Това се дължеше на дефектно уплътнение на термостата, което можеше да причини теч.

Какво да избера

Това е търсен автомобил на пазара втора ръка и и запазва стойността си с течение на времето. Дизеловите автомобили са най-популярни и се приемат добре от купувачите (за предпочитане с автоматична скоростна кутия и добре оборудвани). Въпреки това дори малкото бензинови автомобили  лесно намират клиенти. Спортният Quadrifoglio също е търсен от феновете на марката. Малко, но ценени са Q4 със задвижване на четирите колела.

fallback
  • #11
    Куоре Спортиво ( преди 7 месеца )
    Доста време съм чел подобни статии и винаги се въздържах от коментар понеже не притежавах колата, но винаги съм я искал и за да не съм като повечето разбирачи само да дрънкам какво съм чул, в кой сервиз какво са ми казали и кой познат какво е чул, че на негов приятел са казали за колата, не съм коментирал. От както имам 2.0 Велоче смело мога да кажа, че си заслужава. Поведението на пътя, пъргавината, цялостното усещане и удоволствието от шофирането е единствено по рода си.
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Е, ВАГ-аджиите десетилетие ти продаваха скапани бензинови мотори и хората купуваха като хопъл хляб така че това, че нещо се купува или не се купува не е добър критерий.
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ми то е много просто - в Щатите не ги знаят, а няма как да се направиш пред комшиите с нещо, дето не крещи "европейски лукс". В Европа пък скъпи коли купуват само в Германия и скандинавските държави и пак няма как да стане - те си знаят германските премиум марки, че са най-хубавите.
  • #8
    v-1 ( преди 7 месеца )
    Колега не се напъвай да обясняваш колко са "хубави" Алфите. Като им видим продажбите в световен мащаб, от както го има модела и ги сравним с конглокентите, е смешно порсто. Може в БГ да не разбираме и да са много хубави, ама защо не ги купуват в цял свят като са толкова "по-добри" и "по-напред" от конглокентите? :)
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Много са си хубави. И между тия кусури, дето са описани, никъде не видях "смяна на двигател след 80 000 км" като на някои уважавани германски "брендове". Ако знаех сервиз, в който работи поне един дето прави връзка с главния мозък, вероятно бих си купил. Ама тука имаме специалисти по смяна на шарнири и съеднители, както и едни дето махат ДПФ-и, ама после работи ли колата, не се знае.
  • #6
    Алфа фен ( преди 7 месеца )
    Мултимедията и камерата за задно виждане на този модел са не 2-3 поколения пред конглокентите а по скоро 5 поколения назад. Недостойно за автомобил от такъв клас.
  • #5
    v-1 ( преди 7 месеца )
    Май съм засегнал нерв на Алфа фена :) Позволете ми да не със съглася с вас, на точката - "технологиите в Алфа са 2-3 поколения пред другите" :)))) Имам пряк опит с този модел и знам от първо лицен някой от частиет и технологиите в него. И като ги сравня с МБ и ВАГ решенията, са 2-3 поколения назад. Те и затова имат толкова проблеми с електрониката и софтуера, щото са превени в час по трудово, а не 2-3 поколения напред.Единственото хубаво нещо в тази кола е 2,9 двигателя от Мирафиори ;)
  • #4
    Мордохай ( преди 7 месеца )
    Хубаво е, когато се плюе по нещо, поне да се познава. Алфа никога не е била за лаици. Технологиите и решенията, които се влагат в Алфа са на две до три поколения пред останалите. Естествено изискват познания за обслужване и експлоатация. Не са Голфче, което се ремонтира с джобно ножче и вилица. Колкото до надеждността, сервизите са пълни с ВАГини.Мерцедеси и Поршета. Дори френските автомобили се представят учудващо по- добре. Взима си нашенецът Алфа на 700-800 000 км и после се чупила.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    С удоволствие бих покарал тази кола и после бих я върнал на собственика, дето е решил да се възхищава на италианската надеждност.
  • #2
    v-1 ( преди 7 месеца )
    накратко - нито стара, нито нова Сжулия си заслужава...
fallback
Последни