fallback

Струва ли си Alfa Romeo Giulia на старо

Седанът държи цена, феновете купуват най-често дизелите

Въпреки че беше направена без използване на изпитани елементи, тъй като се споделя с модели, които вече са в производство, Alfa Romeo Giulia се оказва надеждна кола. Е, имаше няколко слабости, които производителят отстрани през годините.

Alfa Romeo Giulia

Хронологията

2016  - Колата идва с турбо двигатели с директно впръскване. Има задно задвижване или 4х4. 2.0 четирицилиндровият мотор с 200 коня и 2.9T V6 510 к.с. (за Quadrifoglio) работят с бензин. За феновете на дизел има само 2.2 четирицилиндров двигател във версии със 150, 179 или 209 конски сили. Най-мощният е само с осемстепенна автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент (AT8) и задвижване на всички колела.

Базовата версия има двузонов климатроник и 16-цолови алуминиеви джанти. Ниво на оборудване Business прибавя навигация, сензори за дистанция отзад, автоматично аварийно спиране и предупреждение за напускане на лентата. Най-богатото оборудване е Super - със 17-цолови джанти и седалки от кожа и плат, както и Veloce с кожени спортни седалки (шофьорската седалка е електрическа) и 19" джанти.

Alfa Romeo Giulia

2017  - Бензиновият двигател 2.0 се предлага и във вариант с 280 к.с. (изключително с автоматична трансмисия AT8 и Q4 задвижване на четирите колела).

2018  - Дизеловата гама се допълва с двигател 2.2 със 136 коня (за който е запазена ръчната скоростна кутия).

2019  - Време е за фейслифт: промяна на волана и конзолата, както и при бутоните. Пристигат сензорни контроли за мултимедийната система. Всички двигатели се предлагат само в комбинация с автоматична скоростна кутия.

2020   – Дебютира 2.0 бензиновият двигател с 250 к.с., който е със задно задвижване само във версията Veloce, но изчезва от сцената през следващата година.

Двигателите

Във версията със 160 к.с. дизелът 2.2 има пълна тяга след 2000 оборота в минута (но не повече от 4000) и е икономичен. Тестовете показват раход малко под 6 литра на 100 км (официална за хомологация е съвсем малко над 5). Леко шумен.

Във варианта със 190 коня, нормално, турбодизелът 2.2 предлага по-голяма забава и по-широк обхват на използване (над 4500 об/мин). Като същевременно остава икономичен: малко над 6 л/100 км (средно) при тестове в сравнение с 5,1 на книга.

211-те конски сили на 2.2 дизела са забележителни, съчетани (стандартно) с автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите колела. Разходът се увеличава леко (6,6 л/100 км при обещание 5,5). Но със сигурност не харчи на притеснителни нива.  

Защо "ДА"

Скоростна кутия - както автоматичната AT8, така и шестстепенната механична са добре настроени.

Шофиране - автомобилът съчетава пъргавина и отлично поведение на пътя, но без да жертва комфорта.

Кормилно управление - не реагира "нервно“ при високи скорости. Има отличен отговор и голяма прецизност.

Защо "НЕ"

Звукоизолация - не са положени специални грижи за шума от гумите по асфалта.

Петото място - задната седалка е малко твърда в централната част, леко издута.

Видимост назад - малкото, наклонено задно стъкло ограничава видимостта.

Най-честите повреди

По-старите превозни средства със задвижване на четирите колела (бензинови или дизелови) могат да бъдат засегнати от течове на масло от капака на предния диференциал.

Екранът се изключва без причина, Bluetooth системата прекъсва, неточност на индикатора за гориво. До 2017 година всичко това бяха чести грижи.  Актуализирането на електронния блок генерално реши проблема.

3873 автомобила от 2018 година бяха изтеглени за възможни течове на гориво - те имат номера на шасито между ZFA35600006A81291 и ZFA35600006D54933. Вижте при вашия дилър дали проверката е извършена правилно.  

Някои 2.0 бензинови автомобили, произведени през първите две години, се нуждаеха от доливане на охлаждащата течност по-често от обикновено. Това се дължеше на дефектно уплътнение на термостата, което можеше да причини теч.

Какво да избера

Това е търсен автомобил на пазара втора ръка и и запазва стойността си с течение на времето. Дизеловите автомобили са най-популярни и се приемат добре от купувачите (за предпочитане с автоматична скоростна кутия и добре оборудвани). Въпреки това дори малкото бензинови автомобили  лесно намират клиенти. Спортният Quadrifoglio също е търсен от феновете на марката. Малко, но ценени са Q4 със задвижване на четирите колела.

fallback
  • #21
    v-1 ( преди 2 седмици )
    Ако видите алфа на пътя значи отива или се връща от сервиз. Ако видите алфа да минава покрай сервиз без да спира, значи са и отказали спирачките
  • #20
    v-1 ( преди 2 седмици )
    Успокойте се господа, като нямате някакви контра аргументи и обиждате, не парвите нещата по-добре за вашите любими Алфи :)На алфа проджбите ги сравнявам с нейни конглокенти като - БМВ, Мерц, Ауди, а не дачия. Явно имате много време докато висите в сервиза с "хубавата" Алфа, поне е красива като седи на едно място :))Ако човек види Алфа на улицата, занчи или отива към сервиза или е току що излявала от там
  • #19
    Na baba vi dedoveca ( преди 2 седмици )
    Ako ima koi da ia remontira non-stop, si struva...
  • #18
    До Коментар # 5 забл ( преди 2 седмици )
    Май сме настъпили, по мазола немско швабс_кият балкански фен :)))) От пряк опит си личи, че си правил опит да лансираш Трудове на Гьобелс ..а Именно -(една Лъжа повторена 1 0 0 пъти --- Ставала по немски му, ужким "Истина") Те и затова имаш толкова проблеми с електрониката и софтуера в черепната си кутия , щото си правен в такъв самият ти в час по трудово, с наследствени тежести не 2-3 поколения напред...Единственото хубаво нещо е че не си драскал прекалено много от Мира Гана, Дона фиора ...
  • #17
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Алфа НИКОГА повече! Имах Алфа 8 години. Ах мъка голяма беше...
  • #16
    Андре ( преди 2 седмици )
    По добре без кола отколкото с каквато и да е била алфа
  • #15
    Хахохи ( преди 2 седмици )
    Карал съм Алфа близо 10г., прекрасен автомобил.и в повечето случай нещата дето се отворят са пълни глупости и на фона на супер двигател, пътно поведение и цялостно усещане... просто не сравнима с други марки или различно от стандартното. Истината е, че имат малко продажби и това е.било винаги така, те и ферари не продават много...ама. Конкретно Джулия и близнака Снелвио си заслужават, има и не малко американски на добри. цени.
  • #14
    РУК ( преди 2 седмици )
    "Имам пряк опит с този модел и знам от първо лицен някой от частиет и технологиите в него. " - да се чете - "на стринка втория братовчед има един приятел който познава един дето има сервиз и той бил правил една така". Ти ако имаш опит от първо лице,нямаше да знаеш само за някоИ части и технологии,а щеше да имаш мнение за цялата кола.В най-добрия случай си общ работник в завода в пазарджик дето правиха мултимедиите за първото поколение и имаха по 40% рекламации от всеки износ за Италия
  • #13
    До 8 ( преди 2 седмици )
    По твоята логика Дачия Сандеро е на убавата кола на свето, заради многото продажби. Евала логика разбирачеФ! Тоалетната хартия е най-продаваната хартия на света, затова е най-известната книга! Не е лошо да си ограничен, лошо е да го демонстрираш
  • #12
    Куоре Спортиво ( преди 2 седмици )
    В този сегмент с подобен двигател няма какво да е по-добро от нея. Колкото до 'НЕ'-тата в статията - това с шумоизолацията е донякъде така, но ако не се кара с фабричния Рънфлет не се усеща изобщо. Видимостта е леко ограничена, но има как да се нагоди при всеки и да му е максимално удобно. Ако тези НЕ-та ви влияят за покупка на автомобил, здраве да е. И както казва един приятел от сервиз - 'Добре, че са немските коли, че иначе ще умрем от глад'. Поздрави
fallback
Последни