Новото седмо поколение Subaru Outback е различно от всичките си предшественици, както вече обяснихме. Първо - защото е превърнато в SUV. Но сега има и друг интересен, за мнозина тъжен факт - няма да се продава в Европа, пише Auto Express, позовавайки се на сигурен източник.
Това е сериозен удар върху марка, която се гордее с изключително лоялна клиентска база. Генералният мениджър на Subaru за Европа - Дейвид Дело Стрито, съобщи пред британската медия, че новият Outback ще бъде „просто непродаваем в Европа“ поради отделяните количества CO2. Оттам високите данъци на някои пазари, които оставят компанията без избор.
Японците все още не са разкрили данните за емисиите за новия Outback, но той се задвижва от същите атмосферни 2,5-литрови и 2,4-литрови четирицилиндрови двигатели с турбокомпресор, познати от предишното поколение. Те произвеждат около 200 гр/км CO2. Никаква форма на хибридна помощ не е добавена към моторите и за новия модел.
Новото Subaru Forester наистина има настройка за мек хибрид, но въпреки това отделя 183 г/км CO2. За сравнение - съперникът Hyundai Tucson Hybrid, произвежда между 130 и 148 г/км, колкото и близкият технически Kia Sportage Hybrid.
Стрито обясни: "Ако погледнете сегашния Forrester, той се продава доста добре в Обединеното кралство. Но ако отидете в някои страни в Европа, трябва да похарчите двойно за колата. Да кажем във Франция - Forester струва около 40 000 евро само за да го регистрирате, а общо плащате между 70 000 и 80 000 евро заради данъците за по-високи емисии. Просто е непродаваем. Да, знаем, че представянето на нов Outback ще ни позволи да задържим повече клиенти, но в крайна сметка те няма да могат да си го позволят“.
Вместо това ще пристигне изцяло новото Subaru Trailseeker, което има подобна форма, но заобикаля проблема с емисиите, защото е изцяло електрическо. Стрито призна: "Нашите клиенти ни казват, че не искат електрификация. Но те започват да се съобразяват и да свикват с идеята. Изненада ме начинът, по който e-Boxer беше възприет много по-бързо".
Trailseeker трябва да бъде пуснат в продажба в Обединеното кралство и ЕС до средата на 2026 година, като е възможно да носи различно име на Острова. Подобно нещо се случи с другия среден SUV на Subaru, който в Европа се наричаше XV, но на други пазари беше продаван като Crosstrek.