fallback

Китайска батерия осигурява 520 км само за 5 минути зареждане

Второто поколение Shenxing на CATL се пълни от 5 до 80% и при минусови температури

Автомобилните производители все повече залагат на ултрабързо зареждане, за да убедят хората да купуват електрически превозни средства. Дългото време за зареждане и несигурността за пробега все още са сред причините, поради които мнозина не са склонни да преминат към електромобили.

CATL

Поредна крачка напред в това отношение направи китайската компания CATL (Contemporary Amperex Technology Company Ltd.). Тя показа нова версия на своята батерия Shenxing, която позволява на електромобилите да добавят пробег от 520 километра само след пет минути зареждане, съобщи Business Insider.

Батерията от второ поколение е способна да се зарежда супер бързо и при ниски температури. По време на демонстрацията, най-големият доставчик на батерии за електромобили в света показа електрическо превозно средство, оборудвано с Shenxing, което зарежда от 5 до 80% за 15 минути при минус 10 градуса по Целзий.

CATL

CATL също така представи натриево-йонна батерия, наречена Naxtra, която е по-стабилна от традиционните литиеви батерии, както и серия от батерии с двойно захранване, които могат да осигурят пробег на електромобилите от 1000 км. Така CATL потенциално дръпна напред в глобалната надпревара за създаване на батерии, които могат да се зареждат за същото време, необходимо за зареждане на автомобил с гориво.

Миналия месец най-големият китайски производител на електромобили BYD представи своя собствена ултрабърза система за зареждане, която може да добави 400 км пробег за 5 минути. В същото време най-модерните зарядни устройства на Tesla осигуряват около 320 км пробег за 15 мин.

fallback
  • #14
    РУК ( преди 1 месец )
    520 км за 5 мин по стандарта МДТЛ - мижи да те лажим
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Купих си батерия която зарежда телефона безжично от ариекспрес . Уж 10.000 ***. Зарежда го до 30% и угасва. Това е всичко което описва китайските батерии.
  • #12
    VAYK ( преди 1 месец )
    То няма такива зарядни изобщо, за тези батерии!
  • #11
    Жицата ( преди 1 месец )
    Всички мятат само цифри и нищо реално. Кво пише в последното изречение, какво може Тесла сега.
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    От информацията 12С зареждане и 1300кв капацитетът трябва да е 108квтч
  • #9
    до 8 ( преди 1 месец )
    Те не ги смятат така. Смятат в най-бързата част от кривата на зареждане. Т.е. ако имаме 10 мин за 400 км, те ще са постижими като 2 сесии по 5 мин.
  • #8
    до 7 ( преди 1 месец )
    400 км при разход 15/100 (доста оптимистично) са ти 60кВч. Предвид че говорим за зареждане 10-80 обикновено, значи батерията трябва да е около 85-90кВч използваеми - повече от масовите модели. Масовите модели с цялата батерия трудно правят толкова особено извън града.
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    1000 кв не са важни. Важни са 520 км за 5 минути. Ако бъдем реалисти, това са китайски километри, но и 400 да са в реалността, вече е приемливо.
  • #6
    до 2 ( преди 1 месец )
    Недей така! Според японофилите, водят японците. Те водят при всичко. Няма по-високотехнологична нация от тях. Дори сепукуто им е високотехнологично.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Другият момент е, че не от вчера има масови коли зареждащи с по над 200 кВ, но масовите бързи зарядни са около 150кВ. Та доста вода има да изтече докато видим 1000кВ реално зареждане
fallback
Последни