fallback

В Русия автомобилният пазар се сгромолясва

Лада Гранта вече се предлага за 5900 евро, но потребителите нямат пари

Пазарът на нови автомобили в Русия се сгромолясва и индустрията вероятно ще се нуждае от пряка помощ от държавата, за да компенсира поне частично загубите, твърди Алексей Калицев, председател на браншовата Асоциация на автомобилните производители. Калицев не посочва числа, но по данни на друга браншова организация, АЕВ, през март 2025 продажбите са с шокиращите 45% по-ниски от същия месец на миналата година.         Лада Гранта След драстичното поскъпване на колите в Русия през 2022 и 2023, сега цените гонят дъното. Нова базова Гранта се предлага за 550,000 рубли, или около 11,500 лева          В предишните две години руският пазар показа признаци на възстановяване след срива, настъпил след началото на войната в Украйна (-59% през март 2022). Но сега интересът към новите автомобили е спаднал драматично, въпреки чувствителното понижаване на цените от повечето дилъри. Заради залежалите цени някои търговци предлагат базовата Лада Гранта за 550,000 рубли - едва около 5,900 евро - но въпреки това няма купувачи. "Продължаването на сегашната тенденция може да доведе до дълбока криза в индустрията, която ще изисква спешна подкрепа от държавата", смята Алексей Калицев.        Алексей Калицев, Русия, асоциация Според шефа на браншовата организация на производителите Алексей Калицев, автомобилната индустрия в Русия ще се нуждае от "спешна подкрепа" от държавата          Данните за автомобилния пазар - традиционен лакмус за състоянието на икономиката - подхранват предположенията, че Русия вече започва да усеща с пълна сила тежестта на войната и санкциите. В първите три години от войната държавата подкрепяше икономиката и потреблението с приходите от петрол и газ, но сега тези резерви са изчерпани, а понижаването на глобалните цени на енергоносителите след радикалните мерки на Тръмп допълнително разтяга руския бюджет.            

fallback
  • #23
    до 19 ( преди 2 месеца )
    На подобни плоски лъжички могат да се хванат само москофили като теб. 80% викаш? Първо, 56%, а не 80. Врото, защо не обясниш на друзята си москофилчета защо е този скок и колко са се продали през 2023? Трето, дори и със скока са по-малко от 2021 г. Четвърто, продажбите са със 87%!!! по-малко от рекорда през 2012 г. Т.е. московският автомобилен бранш е в непрестанна криза от 2013 г.
  • #22
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Айде стига съчинения по картинка.Първо беше над 100% за пет години, сега стана 30%. У нас средно били 10% ?! Със сигурност не е толкова у нас. Ако си вземеш Сандеро без радио и е промоция за Коледа може, иначе не. Хайде лапе, ходи си лягай. Недей се прави на интересен с глупавите си лъжи.
  • #21
    до 18 ( преди 2 месеца )
    Да може да сложиш 0% аванс, но тогава колата излиза почти 6 милиона. Какво има да му разбираш има си калкулатор - имаш начална цена, имаш срок, имаш аванс и отстрани имаш резултат вноска. Умножаваш вноската по срока и добавяш аванса. Малко ли ти е дори в твоя пример 30% повишение? У нас средно лизинга ускъпява с 10% при 20 аванс и 10 остатък. Пропускаш че там централната лихва е 21% т.е. лизинг няма как да ти е под 25. И дори това е оптимистично.
  • #20
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Колеги, няма лошо да сте пристрастни, но коне с капаци е опасно да сте. Само външният дълг на ЕС гони 20 трилиона долара. Отделно са заемите към частния сектор и междуфирмените. Спокойно може да се каже, че настигаме САЩ. Нямаме нито суровини, нито каквато и да е било ликвидност. Вие Русия я оставете. От големите страни те почти нямат дългове, инвестират системно в инженерни и машиностроителни отрасли. Това дето разчитали само на горива е абсолютна измислица. Ние сме тези дето потъват сами..
  • #19
    Альоо зелендрачитЪтЪ ( преди 2 месеца )
    По данни на EuroCar за 2024г в Русия продажбите на нови коли са нараснали с над 80% - далеееч пред цялото ЕС! Е, разбира се основно китайски, но пък и основно хибриди и електрички. Та май става: кога ще ги стигнем ...руснаците.И между другото по БВТ съотнесен към РЕАЛНОТО производство, Русия е на 4-то!! място в света, пак за 2024г! И хич не съм русофен, но пък съм РЕАЛИСТ.
  • #18
    До15: ок ли си? ( преди 2 месеца )
    Коментар 15, ти въобще през живота си купувал ли си кола? Отворих същия сайт. Няма нищо такова, няма дори такива опции. Ти не си разбрал грам. Авансът започва дори от 0%, а тогава кола струваща 65500лева става 86800лева. Това с авансът касае месечната вноска и определяне нейната продължителност. Пробвай в България да си купиш нещо без самофинансиране. Виж условията, лихвите. Даже и повече ще платиш. Като си измисляш, поне бъди достоверен мъничко. Кой знае какво капе си.
  • #17
    анонимен ( преди 2 месеца )
    там където е текло пак ще тече войната е бизнес и то много печеливш при това ако беше на загуба никой нямаше да воюва а на тези които отиват в месомелачката им обещават кинти които за целия си трудов стаж накуп не могат да ги съберат после жените им ги харчат и забиват следващия пацан въобще мъжете са много обли и изпарзнени от съдържание да ходиш да се биеш със себеподобни за една "на морето дупка" вместо да си пиеш бирата да гледаш футбол и да се радваш на живота докато не си купил волво
  • #16
    до 12 ( преди 2 месеца )
    Едни имат, но повечето нямат. Точно тези, които купуваха Лади, нямат. Първите са тези, на които държавата в монета наливат луди рубли да произвеждат оръжия и друга военна продукция. И понеже количеството търгувани рубли на борсата е пренебрежимо, тези хора все още могат да ги обръщат в долари на поносим kурс и да си купуват Мерцедеси. Но държавата не може да продължи с военните разходи много дълго. Нещата тепърва ще стават зле за московците и всички останали поробени от тях народи.
  • #15
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Отворих някакъв случаен руски сайт за лизинг - европлан ру и там за кола струваща 2.8 милиона рубли предлагаха лизинг при 50% първоначална вноска плащаш по 50к рубли за 60 месеца. Т.е. за кредитирани 1.4 милиона плащаш 3 милиона. Над 100% за 5 години. Не видях нищо за остатъчна стойност, но ако има всъщност става още по-голямо оскъпяването.
  • #14
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Лада държат над 40% от пазара. Та ако Лада спаднат рязко с 40+% значи целия пазар е паднал с до 20. А китайците нямаше да затварят дилърства ако им вървеше бизнеса.
fallback
Последни