fallback

Toyota отстрани главния проблем при водорода

Вместо да строят зарядни станции, японците искат да доставят водородни пълнители по домовете

Toyota вече е близо до план за серийното производство на водородни "гилзи", които според компанията ще премахнат най-голямата пречка пред навлизането на водородни автомобили - баснословно скъпата инфраструктура за зареждане.                    Вместо да носят на борда си собствен скъп резервоар за летливия водород, бъдещите модели с горивна клетка на японците ще ползват заменяеми пълнители - "гилзи". Те ще са компактни до степен да могат да се носят на гръб в раница, и ще могат да се използват не само в автомобила, но и за всякакви други нужди - примерно за захранването на каравана, на готварска печка и т. н.                            Технологията е разработена от Woven, дъщерната компания на Toyota, и бе представена пред публика още миналата есен на Japan Mobility Bizweek. Междувременно екипът успя да намали още повече обема и теглото на гилзите. И да измисли множество нови начини за ползването им извън автомобилната област - например за захранването на специално разработената водородна готварска печка от Rinnai Corporation.                        Едно от големите препятствия пред навлизането на иначе напълно чистия водород при автомобилите е цената на зарядните станции. Изграждането на една-единствена колонка за зареждане с водород в Европа струва около милион евро, най-вече защото летливият газ трябва да се съхранява под високо налягане или при много ниски температури.                             Идеята на Woven и Toyota обаче елиминира нуждата от зарядна инфраструктура. Вместо това водородните пълнители ще се дистрибутират от производителя с камиончета - горе-долу по начина, по който в наши дни се доставя пропан-бутан за домакински нужди. До две години компанията ще започне производство в малки серии за изпитания в полеви условия.          

            

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 7 месеца )
    #27, прави си, изглежда максимум като за 1 кг, още повече, че като е преносима, предполагам, че може да е и на по-ниско налягане и наистина да излезе 300 грама. Ами поредния пушек между новините за пробив в батериите.
  • #27
    до 23 ( преди 7 месеца )
    Мисли малко. Резервоарите на Мирай побират 5 кг. Отвори гоогле и си намери една картинка колко са големи. После се върни и ми кажи все още ли смяташ, че тази малка бутилчица може да побере 5 кг.
  • #26
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    За 1 милион евро могат да бъдат инсталирани 20 такива системи, които да осигуряват обща мощност само от батериите 2000 киловата, което, означава примерно 10 автомобила да зареждат едновременно с по 200 kW - 100 км за 5 минути или 2 колонки по 1000kW - 400км за 5 минути , дори нощно време. Заредените батерии могат да съхранят 4300kWh енергия за около 25 000км, която се равнява на енергията на около 250 такива бутилки с водород - .
  • #25
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Батерия с 100kW и 215kWh с размери на вендинг автомат, струва 50 000 лв. Има вграден инвертор за 150kWp фотоволтаици. 1kWp фотоволтаици струват около 250 лв. Около 40-50 000 лв с конструкцията за 150kWp. Общо около 100 000 лв за всичко. При добив от 1300kWh/1kWp осигуряват 195 000kWh годишно, които са достатъчни за 1 милион км на лек автомобил или 195 000км за камион 40 т. Излизат по 10лв/100км за колите и 50лв/100км за камионите за първата година, а следващите 25-30 години БЕЗПЛАТНО .
  • #24
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    До 23. Когато антиелектриците "цитираха" споменаха 1 килограм и 22 литра, което като гледам втората и третата картинка, може и да е по-вярно от 3,3kWh. Но дори в този по-добър случай, един такъв пълнител ще стига за не повече от 100 км пробег. А В статията се говори че ще бъдат премахнати трите фабрични бутилки с общ обем 140 литра, че били скъпи. Какви ли ще са продажбите на такъв автомобил? Колко бутилки по 22 литра трябва да сложиш в багажника за да отидеш и да се върнеш София Бургас?
  • #23
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Изглежда добре. Колите хабят около 1 кг на 100 км. Въпросът е в тая бутилка дали може да се заредят 5 кг или има 300 грама на ниско налягане.
  • #22
    до 21 ( преди 7 месеца )
    Освен това в САЩ инвеститорите установиха, че годишните разходи по поддръжката могат и редовно достигат 60% от първоначалната инвестицията. Излишно е да подчертавам, че това не е рентабилен бизнес. Не случайно цената на водорода постоянно се вдига, вместо да пада, както очакваха заблудените.
  • #21
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    "Изграждането на една-единствена колонка за зареждане с водород в Европа струва около милион евро" Това е стартовата цена на колонка която може да зарежда максимум по 3 автомобила на час, защото и е необходимо време да нагнети водородът в буферната бутилка за да стане налягането по-високо отколкото е налягането в резервоара. Тоест ако си четвърти автомобил чакаш поне час, въпреки че предишните са заредили само за по 5 минути.
  • #20
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    "БМ ( преди 2 часа )В статията няма отговор на най-важния въпрос: Какъв пробег гарантира един такъв пълнител? Защото ако е 200-300 км, ще се убиеш да сменяш пълнители" Ако се доверим на привържениците на Toyota които уж цитираха, но не пожелаха да дадат източника на информация, една такава бутилка осигурявала 3,3kWh електрическа енергия от горивната клетка. За 100 км са ти необходими около 20kWh, тоест 6 броя такива пълнителя. Приятно пътуване!
  • #19
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    До лудория. Преди седмица отново си заредих два патрона за газирана вода. Пратиха ми ги по Еконт, а с обратна доставка върнах празните флакони. Така че този бизнес не е умрял. Но бизнеса с бутилки водород е мъртво роден. Зареждането на 400 гр въглероден диоксид ми струваше 14 лв 35лв/кг , а това е евтин, безопасен газ под 250 бара налягане. Колко ли ще струва зареждането на скъп взривоопасен водород с налягане 700 бара?
fallback
Последни