IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault ще ограничава младите шофьори със специално Clio

Колата вдига само 110 км/ч, колкото е разрешено за новаците зад волана във Франция

Кола с максимална скорост от 110 км/ч не изглежда особено вълнуващо. Но ако погледнем новините с катастрофи, причинени от неопитни шофьори, идеята започва да добива смисъл.


Clio новобранци


Renault реши да пусне Clio с тази максимална скорост за така наречените "чираци зад волана". Марката включи пилота от Формула 1 - Пиер Гасли, като лице на кампанията, наречена Safety Car. Новобранците във Франция  имат стикер с голямо червено А ​​на бял фон.

Засега инициативата е факт само в родината на Renault. Но получи страхотно положителни реакции в Италия, във Великобритания и куп други европейски страни. Тези, които вече притежават Clio, могат да направят тази модификация, като действието е напълно обратима. Моделът не е избран случайно, защото го харесват младежи. Идеята е част от социалната програма на Renault, наречена Human First .


Renault  Clio


Намаляването на производителността се постига чрез следпродажбена конфигурация на блока за управление на двигателя, който ограничава скоростта на автомобила, круиз контрола по подразбиране до максимум 110 км/ч.  Според френския правилник за движение по пътищата това е максималната разрешена скорост по магистралата за изпитателен период от две или три години след получаване на шофьорска книжка. След като този срокът изтече, просто отидете до пункт на мрежата на Renault, за да отключите автомобила до оригиналната мощност.

Пилотът от Формула 1 Пиер Гасли, който е лице на кампанията, вече влезе  в ролята на инструктор, като придружи млад шофьор зад волана на Clio на пистата в Монако. Асът дава съвети и споделя опита си относно скоростта, за да помогне на новака да придобие повече увереност зад волана. Като повтаря ключово послание: скоростта е създадена за състезателната писта, а не за пътя.
 

0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 3 месеца )
    Това е, за да издържи двигателя гаранцията.
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Проблема е не автомобила и конските сили,а некадърното магаре зад кормилото. И до 50 да го ограничиш,той кат е тъпан некадърен и стази скорост ще се утрепе..
  • #6
    1 rate up comment 3 rate down comment
    1 ( преди 3 месеца )
    Ок, ок мах предвид ... в чужбина! Аз напуснах още на 18. Минахме матурите и бала, на 27-ми май, вече бях в апартамента на нашия и ми обясняваше, какво ще бачкам. Навря ме в една гадна фабричка, а петък и събота вечер ходих, да работя ... нощни смени в Макдоналдс. Много кълнах. МНОГО! МНОООГО! Но като дойде слипа и ... Друго беше. После ме записа и да уча. Аз не исках, ама слушах. Най-доррото решение в живота ми, след инвестицията ми в Тесла и аборта.
  • #5
    0 rate up comment 3 rate down comment
    3 ( преди 3 месеца )
    Доста хейътир има тук? Сигурно ще ме посъветвате, да си взема електрическа? Какво следва? Да си държа безалкохолна биричка в колата, вместо Тюборгче и да не пия, докато карам? АХА ХА ХА ХА ХА!
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тази идея е абсолютна глупост. Както е казал 2-ри, дори и 70 са достатъчни да се утрепеш. Отделно 90% от смърносните катастрофи са точно на ограничени участъци и са вследсвие на отенто предимство, подценена ситуациа и надценени умения (кола). Но не само в БГ, навсякъде вече шофьорските глоксове са леш. Изобщо, ама изобщо на нищо не те учат, освен едно сляпо спазване на правила и за мен оттам идва големия проблем. Отделно вече, е от всяко дърво *** не става..
  • #3
    3 rate up comment 7 rate down comment
    1 ( преди 3 месеца )
    Защо минус, бе колеги? Сериозно ли ми казвате, че не беше така? Нали бях на 20 години тогава и знаех, какво беше. С почасова работа в Макдоналдс и стиендия си позволих VW на изплащане, квартира, да съм с нови дрехи, айфони, плейстейшъни, кецове, барове и даже се прибиврах в БГ през месец, ей така, да видя как е. Ако бях роден там и каотмеснтите, ми бяха взели апартаментче, да си го ипзлащам, да имам връзки, щях да си купя някоя Е класчика и пак нямаше да ми е зор. Ама умря тая икномика ...
  • #2
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    За мен това е противоречива идея. Хем разбирам, че като си млад, обичаш да натискаш автомобила тук-там, от друга страна на някое място може да имаш нужда от още малко скорост, за да завършиш изпреварване по магистралата. Освен това, 110 км/ч е достатъчно да се самоубиеш или убиеш в града. В наше село със 101 и 70 умряха млади хора. Навярно ако има една статистика за катастрофи, възраст, място, скорост и ситуация може да се покаже има ли смисъл това нещо.
  • #1
    5 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Моделът не е избран случайно, защото го харесват младежи. " - Младежите не го харесват. Просто е една от най-евтините колин а пазара, а с тая икономика, нямаш особено голям избор. Това не е като преди 10 години - хващаш се на някаква по-тежка работи и кеф ти Е класа, кеф ти 5-ца - моше да ги изплащаш и на 20. Сега, трябва да си млад меринджей, нареден от тате, че да се случи същото.