fallback

Китайската марка, създадена от Mercedes, идва в Европа

Denza, която вече е собственост на BYD, пуска конкурент на Porsche Taycan с близо 1000 конски сили

Докато повечето китайските автомобилни производители продължават да се опитват да наложат достъпни модели в Европа, компанията BYD заложи на различен подход. Тя официално стартира своята марка Denza, която трябва да пробие в премиум сегмента и да предизвика утвърдените производители на луксозни автомобили. Първият автомобил, който ще излезе по европейските пътища, е Z9 GT, като продажбите му трябва да започнат до края на годината.

Denza първоначално е създадена като съвместно предприятие между BYD и Mercedes-Benz през 2011. Въпреки подкрепата на германската компанията продажбите за цяло десетилетие бяха едва 23 000 единици. Това накара Mercedes да започне постепенно намаляване на своя дял, преди напълно да прекрати партньорство през миналата година и сега Denza е изцяло под контрола на BYD.

В Китай BYD управлява Denza заедно с две други премиум подмарки - Fang Cheng Bao и Yangwang. Според изданието ArenaEV, BYD планира да консолидира Fang Cheng Bao в гамата на Denza за Европа, започвайки с модела Fang Cheng Bao Leopard 5, който ще бъде преименуван на Denza. Остава неясно обаче дали и моделите на Yangwang също ще бъдат представени под чадъра на Denza за европейския пазар.

От Denza засега не са обявила цени за своята европейска гама, която засега включва само Z9 GT, но до края на годината към нея ще се присъедини и луксозният ван D9. И двата модела ще се произвеждат и изнасят от Китай, въпреки че автомобилният производител планира да започне да сглобява автомобили в новия си завод в Унгария от октомври.

На хартия Z9 GT е конкурент на Porsche Taycan Sport Turismo, въпреки че е по-голям на размери. Той е с 200 мм по-дълъг, а междуосието му е с 225 мм по-голяма. Мощността идва от три електрически мотора, произвеждащи комбинирани 952 к.с. Батерията е литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 100,1 kWh. В Китай компанията предлага и PHEV версия, която съчетава 2,0-литров турбо двигател и три електрически мотора за 858 к.с.

Данните за производителността на Z9 GT го изправят директно срещу Porsche, но цените му в Китай предполагат много различна клиентска база. Там моделът на Denza струва между 334 800 и 414 800 юана (приблизително 45 800 до 56 800 долара), докато Panamera Sport Turismo и Taycan Cross Turismo, започват около 1 008 000 юана (138 000 долара) и могат да скочат до над 1 500 000 юана (205 000 долара), в зависимост от оборудването и задвижването.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 4,Дачия Спринг. 65 к.с. и максимална скорост 125 км/ч. Скорост с която можеш да се придвижваш спокойно,а пробега и е от 225 до 250 км. Но и с тази скорост можеш да се пребиеш.
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 3,има логика в това което пишеш,но за да си загуби неграмотника живота е достатъчно и 3к.с. мощност. При управлението на автомобил е важно не мощността а тъпанара зад кормилото или казано по друг начин ,не са важни конете под капака/пода,а е важно магарето зад кормилото.
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 2 още за четене.20032008: Създаване и ранни годиниКомпанията BYD е основана през 1995 г. като производител на батерии. През януари 2003 г. основателят на BYD Company Wang Chuanfu основава BYD Auto, след като придобива и преименува намаляващата малка компания за производство на автомобили, Xi'an Qinchuan Automobile, от държавна отбранителна компания Norinco.През първите си години BYD Auto постигна растеж чрез обратно инженерство,всичко от уикипедия е
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 2,ето нещо да прочетеш ти преди да се изказваш неподготвен,защото във време на достъпна информация да си кон с капаци и да вярваш на Пешо Захариев и на западната промивка на мозъци е тъпанарско.BYD Auto е създадена през януари 2003 г. като дъщерно дружество на BYD Company, производител на батерии, след придобиването и преструктурирането на Xi'an Qinchuan Automobile. Първият автомобил, проектиран от BYD, BYD F3 , започна да се произвежда през 2005 г. През 2008 г. BYD пусна на пазара първия си
  • #4
    До 3 ( преди 8 месеца )
    Направиха - Дачия пружината... 45 к.с. и 150 км пробег, с до 80 км/ч. Ти би ли искал такава кола? (Само да добавя, че е китайска и няма нищо общо с Дачия).
  • #3
    Балкан ( преди 8 месеца )
    Добре бе, едно не ми е ясно.... Защо авто индустрията прави предимно мощни машини с 500-1000 коня? Ние с по 100 коня се изтрепваме, а представям си ако след време автопарка е пълен с 500-1000 к.с........ Как пък някой не направи една комфортна евтина градска колица с цена достъпна за масовия потребител, и с коне колкото да те заведе и върне жив и здрав? Цялата тая тенденция за все по-мощни машини е безсмислена.. Изпотрепаха се...
  • #2
    до 1 ( преди 8 месеца )
    чети по внимателно бе човек! Айде прочети пак статията, помисли 30 мин. , после пак я прочети и ела да се извиниш за коментара си!
  • #1
    simodim ( преди 8 месеца )
    Марката BYD беше известна в Китай много преди Мерцедес да си заинтересува от електромобили. Именно Мерцедес поискаха сътрудничество с BYD, а не обратното. Мерцедес няма никакво участие в създаването на фирмата. Той само си сътрудничеше за да получат технологии за електромобили каквито нямаха.
fallback
Последни