IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кой е по-добрият избор - много км на магистрала или малко в града?

Понякога пробегът не трябва да бъде от решаващо значение при избор на кола втора употреба

Когато някой търси кола втора употреба, винаги възниква въпрос за цената. Има обаче и още един - колко километра е навъртял автомобилът. И всеки път отговорът се изразява в цифра, която е много важна, тъй като е прието, че колкото е по-малка тя, толкова по-добре. Истината обаче е, че не е задължително това да е така.


пътуване


Може да прозвучи изненадващо, но понякога е по-добре да купите кола с по-голям пробег, ако той е записан на магистрала, отколкото такава на малко километри, които обаче са навъртени предимно в града. Затова, следващият път, когато видите автомобил на повече от 100 000 км, проверете къде е каран той, преди да се откажете от покупката му заради голям пробег.

Магистралата е като спа център за автомобила

Въпреки че може да изглежда другояче, магистралата е много приятелска среда за превозното средство. Защо, ако на този тип пътища се достигат най-високите скорости и двигателят работи непрекъснато на високи обороти? Причината е, че на първо място двигателят работи при постоянна температура и водачът почти не сменя предавките. Това минимизира износването на части с високо напрежение като съединителя, докато двигателят е добре подготвен да поддържа между 2000 и 4000 оборота в минута без усилие.


пътуване


Освен това няма постоянно спиране или коварни дупки и неравности (въпреки че за българските пътища това не важи). Следователно общото износване на части като окачване и спирачки е минимално. Така колата се чувства като в спа център, като подобно използване удължава нейния полезен живот.

Градът може да се превърне в механичен ад

Сега си представете ежедневието на градския автомобил. Първото нещо е студеният старт и повече време, докато двигателят достигне оптималната работна температура. Това е, ако стигне до него, защото в много случаи правим твърде кратки пътувания, особено през зимата. Често колата се използва за ходене до магазина или водене на децата да училище, които почти винаги са на кратки разстояния. Освен това има безкрайни задръствания, спирания и потегляния на всеки 50 метра, кръстовища, неравности, бордюри. Истински кошмар за двигателя, съединителя, спирачките и окачването.


пътуване


Всичко това води до много по-агресивно износване за по-малко време и по-малко изминато разстояние. С други думи, колата, която ви продават само за 60 000 километра, но използвана ежедневно в града, може да бъде в много по-лошо състояние от автомобил, изминал 120 000 км магистрала.

Кои компоненти страдат най-много в града?

Съединител: в града предавките се сменят по-често. А постоянните промени са равни на постоянно износване.

Спирачки: типичното за градския трафик "спиране и стартиране" ги стопява по-рано, отколкото си представяте.

Турбо: ако колата има турбо, кратките пътувания и студените стартове не му помагат, тъй като се върти на много високи обороти и претърпява постоянни промени в оборотите, както и в температурата.

Окачване и кормилно управление: неравностите, бордюрите и тесните завои се превръщат в кошмар за тези компоненти.

Изпускателна система: градската употреба благоприятства натрупването на въглерод.

Филтър за твърди частици (дизел): в града той не достига температурата, необходима за регенерация. Резултат: той се насища по-бързо и дори може да стане неизползваем.


Прекалено бързо шофиране


Как да разберете дали една кола е карана предимно в града?

Износване на волана, педалите и лоста: ако са много износени в продължение на няколко километра, бъдете подозрителни.

Дискове на спирачките и съединителя: попитайте за състоянието им или дали са сменени.

История на поддръжката: по-добре, ако има документирани фактури и история на ремонтите.

Вид монтирани гуми и тяхното износване: друга фина, но показателна улика, която може да ви подскаже къде е използвана колата.

0 от 500
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Петърчо, 100 хил. реални километра не отказват никого. Разни проблемчета обикновенно започват около 300 000 км. Имал съм доста коли на реални километри. Проблемът е, че в България на втора употреба кола пише 100 хил, пък тя е на 250 хил. И когато на таблото пише 150 хил и нещо се повреди, нашенецът почва да твърди, че новите коли не били като старите :) Ама не знае, че едно време на Москвича на 100 хил се правеше основен ремонт. Сега карат 500 хил без сериозен ремонт
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    4-ти, тези показатели се гледат на двигатл на лодка или самолет, заради поддръжката. Но при колите се гледа пробега.
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ако не е подържана все тая, гледат се не километри а моточасове но това не съм сигурен дали може да се види.
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 2 седмици )
    От втора ръка, до втора ръка има балкан разлика! Едно е втора ръка на 2/3 години от лизинг или първи собственик, друго на 5/6 от незнайно къде внос! В първия случай, дори да е върнала 100 х. се знае, че е за кратък период и повече и било извънградско, а и е поддържана по задължение във фирмен сервиз с всички задължителни процедури! Във втория, всичко е на "честна дума" и преценка на око!
  • #2
    17 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Живота не е черно и бяло,и големия % коли втора ръка не са само градско или магистрала.Ако е ползвана основно за дълги пътувания,то вероятно е служебна,ползвана от много хора,лошо обслужвана и 120 000км ги е минала през първата година,а на вторичния пазар е на 5-6 години,на реални 400 000км, след като е сменила 3-4 собственика.Универсално правило за избор на кола втора ръка няма.Всичко е до конкретната кола,знания за конкретния модел и опит и късмет.Не че вече късмет не трябва и за нова
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Хора, които нямат идея от коли да дават съвети е меко казано смепно. Много много трудно може да познаете къде е карана колата повече. Гумите и волана далеч не са показател. Историята на поддръжката също.