IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW смени Ford с нов партньор за следващия Amarok

Китайската SAIC участва в разработката на новото поколение на пикапа

През 2010 година Volkswagen навлезе в света на пикапите с първото поколение на Amarok, което за десетина години на пазара се продаде в тираж от близо милион бройки по целия свят. Втората генерация беше представена през 2022, като тя се появи благодарение на съюза на германския производител с един много важен партньор - Ford.


VW Amarok


Благодарение на споразумението с американците за използването на платформата MEB за електромобили и използвайки Ford Ranger като отправна точка, вторият Amarok позволи на VW да спести сериозни сериозна сума пари. Сега германците повтарят номера, като си намериха нов партньор. И така третото поколение на пикапа ще бъде още по-евтино и което е по-важно - то ще се предлага далеч от Европа.

Производителят от Волфсбург публикува официално изображение на бъдещия модел, което показва модерно предно лице, подчертавайки голяма светлинна лента от единия край на предната част до другия, както и интегрирани фарове като при електрическите автомобили на Porsche, Audi или Skoda. Тийзърът подсказва, че бъдещият Amarok ще запази конфигурацията с двойна кабина, както и мускулестите арки на колелата.

По-модерния дизайн ще бъде допълнен от нови цифрови технологии, по-модерен интериор и най-вече - по-ефективни двигатели. по-интересното обаче е, че новият Amarok вече няма да има нищо общо с Ford Ranger, като в разработката му участва напълно неочакван партньор. Пикапът, известен засега като "Project Patagonia" е резултат от сътрудничество със собствениците на китайската марка MAXUS, която принадлежи на концерна SAIC.

Една от причините за това решение е, че SAIC е много ценена в Южна Америка, който ще бъде основният пазар на новия Amarok. Най-вероятно той ще получи задвижващата система на MAXUS eTERRON9, продаван в Германия. Бъдещият Amarok ще се произвежда в аржентинския завод в Пачеко, където VW инвестира близо 600 млн долара. А стартът на производство е планиран за 2027, като любопитното е, че третото поколение ще се продава едновременно с второто, чийто жизнен цикъл ще завърши едва в края на десетилетието.


0 от 500