fallback

Jaguar Land Rover готви революция при ДВГ със запалване без свещи

Британският производител патентова нова лазерна технология за стартиране на мотора

Автомобилният свят непрекъснато се движи напред и дори в ерата на бързия преход към електрически превозни средства традиционните двигатели с вътрешно горене (ДВГ) продължават да се развиват. Един от големите производител - Jaguar Land Rover (JLR), въпреки амбициозните планове за пълен преход към електрически превозни средства, показва иновативен подход, който може значително да промени правилата на играта на пазара на двигатели с вътрешно горене.

Британците патентоваха технология за лазерно запалване, която може да революционизира процеса на изгаряне на горивото. Благодарение на нея, традиционните свещи, които са неразделна част от двигателя с вътрешно горене от десетилетия, могат да останат в миналото.

Системата на JLR използва лазери за запалване на горивно-въздушна смес. Техният патент описва технология, включваща до шест лазерни излъчвателя, разположени около горивната камера. Това коренно променя подхода към запалването - вместо една точка на запалване, какъвто е случаят със свещите, лазерите създават много точки, осигурявайки по-равномерно и пълно изгаряне на горивото.

Предимствата на такава система са очевидни и многостранни. По-ефективното горене оказва пряко влияние върху работата на двигателя. Горивото изгаря почти напълно, което води до намаляване на емисиите на вредни вещества в атмосферата, което прави автомобилите по-екологични. Освен това лазерното запалване обещава да намали образуването на въглеродни отлагания върху частите на двигателя, удължавайки експлоатационния им живот и опростявайки поддръжката.

Въпреки сложността си, потенциалното въздействие на лазерното запалване върху автомобилния пазар е огромно. Ако технологията на JLR бъде успешно въведена в серийното производство, тя може да окаже значително влияние върху конкурентоспособността на превозните средства с ДВГ, удължавайки живота им на пазара и предлагайки нови екологични и експлоатационни решения.

fallback
  • #4
    Якишен Моторишен ( преди 8 месеца )
    Те техните двигатели със свещи не палят, какво остава без...
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Колкото клапаните без пружини и разпределителен вал на Кьонигзег станаха масови, толкова и това ще стане. Да не говорим, че пъхнето на оптически компоненти в камера, където има дим е повече от великолепна идея. Чистачки с парцали ли ще монтират, за да не се зацапват?
  • #2
    popa ot razgrad ( преди 8 месеца )
    винаги се отнасям резервирано към "сензационни" новини от компании които са пред фалит...
  • #1
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    "показва иновативен подход, който може значително да промени правилата на играта на пазара на двигатели с вътрешно горене." То не остана време за този пазар! Организацията на верига за доставки за количество за серийно производство, обикновено отнема поне три-четири години. А те дори не са стигнали до тази фаза, защото идеята е на ниво прототип, което разтегля времето до 7-8 години, А след 10 години ДВГ ако не бъде забранено, просто ще е изместено от електромобилите по естествен път.
fallback
Последни