fallback

Jaguar Land Rover готви революция при ДВГ със запалване без свещи

Британският производител патентова нова лазерна технология за стартиране на мотора

Автомобилният свят непрекъснато се движи напред и дори в ерата на бързия преход към електрически превозни средства традиционните двигатели с вътрешно горене (ДВГ) продължават да се развиват. Един от големите производител - Jaguar Land Rover (JLR), въпреки амбициозните планове за пълен преход към електрически превозни средства, показва иновативен подход, който може значително да промени правилата на играта на пазара на двигатели с вътрешно горене.

Британците патентоваха технология за лазерно запалване, която може да революционизира процеса на изгаряне на горивото. Благодарение на нея, традиционните свещи, които са неразделна част от двигателя с вътрешно горене от десетилетия, могат да останат в миналото.

Системата на JLR използва лазери за запалване на горивно-въздушна смес. Техният патент описва технология, включваща до шест лазерни излъчвателя, разположени около горивната камера. Това коренно променя подхода към запалването - вместо една точка на запалване, какъвто е случаят със свещите, лазерите създават много точки, осигурявайки по-равномерно и пълно изгаряне на горивото.

Предимствата на такава система са очевидни и многостранни. По-ефективното горене оказва пряко влияние върху работата на двигателя. Горивото изгаря почти напълно, което води до намаляване на емисиите на вредни вещества в атмосферата, което прави автомобилите по-екологични. Освен това лазерното запалване обещава да намали образуването на въглеродни отлагания върху частите на двигателя, удължавайки експлоатационния им живот и опростявайки поддръжката.

Въпреки сложността си, потенциалното въздействие на лазерното запалване върху автомобилния пазар е огромно. Ако технологията на JLR бъде успешно въведена в серийното производство, тя може да окаже значително влияние върху конкурентоспособността на превозните средства с ДВГ, удължавайки живота им на пазара и предлагайки нови екологични и експлоатационни решения.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Като ли ми пееш, Пенкеле, кой ли ми те слуша? Освен неориентираните новобранци в коментарите.
  • #13
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Разбира се ако някой от тези 5 не е от троловете.. Тогава и за ябълките няма да е сигурно, все пак троловете от тромфермата са агресивни психопати които тормозят физически и психически останалите и като нещо ще им откраднат и ябълките или най-малкото ще пуснат на земята и ще ги стъпчат е до размяна на мисли въобще няма да се стигне.
  • #12
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До 11. Така правим нормалните хора. Обсъждаме техническите проблеми и техните технически решения. Когато някой не знае или не му е ясно нещо, пита, а знаещите му отговарят и той от не знаещ се превръща в знаещ. Ако пет човека се съберат и всеки от тях има по една мисъл и една ябълка и си ги разменят, всеки ще си тръгне с по една ябълка и 5 мисли.
  • #11
    До 9 ( преди 1 седмица )
    Ти пък даже и прочете какво е писал Слабоумния? Че му и отговаряш? Смелчага си.
  • #10
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Най ефективната запалителна система за двигателите с вътрешно горене отдавна е измислена и се нарича Pulsed Мicrowave Ignition. Но поради много причини не може да бъде внедрена в масовите автомобили. Но се ползва в някой военни разработки в самолетни и ракетни двигатели.
  • #9
    До 6 ( преди 1 седмица )
    Ами точно в това е проблема че лазерът ако се настрои да има достатъчно мощност да си чисти нагара и да пробива за милисекунди през него значи ще има и достатъчно мощност да пробие цилиндъра или буталото в зависимост къде е насочен. Няма да го пробие веднага но след определен бой цикли ще почне да се образува дупка в метала. Ако лазерът е слаб тогава пък просто ще се зацапа главата от саждите и ще спре да работи. Трябва да се прави някаква почистваща система. Много сложно става.
  • #8
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Пишете в търсачката Laser Ignition ICE и сложете дата да се показват само материали от преди 2010г. И ще видите колко много разработки има.
  • #7
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Какво са измислили тия? Нищо. Лазерното запалване се пробваха много фирми да го направят още преди 30 години когато се появиха евтините и масово достъпните лазерни глави. Правени са много разработки но никой не може да реши проблемите с вибрациите и др за да се стигне до масово производство. наистина прототипи постигат по висока мощност и икономия но за кратко. Потърсете в нета и ще видите че има много документи от преди 20-30 години където е проучена в детайли тази технология и е отхвърлена.
  • #6
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До 3. Да се чул за почистване на ръжда с лазерен лъч? Защо си мислиш че няма да почисти окисите и отлаганията по пътя на лазерния лъч? Аз по-скоро се чудя дали с времето срещу лъчите няма да се образуват отвори и как са решили този проблем? Огледала? Нетопим материал? Не успореден лъч? Нещо друго?
  • #5
    2loop ( преди 1 седмица )
    Заради тази фирма е измислена пътната помощ
fallback
Последни