fallback

Картел: ЕК глоби европейски производители с половин милиард евро

Компаниите са уличени в незаконни договорки за рециклиране на стари коли

Общо 15 производителя на автомобили, сред които са концерните VW Group, Stellantis и Renault-Nissan, както и тяхната европейска асоциация (ACEA) бяха глобени с общо 458 милиона евро от антитръстовите регулатори на ЕС за участие в картел, свързан с рециклирането на стари автомобили, съобщава агенция Reuters.

Още преди 3 години Европейската комисия проведе обиски в централите на автомобилните компании, като обяви, че картелът е съществувал от май 2002 до септември 2017, а Европейската асоциация на производителите на автомобили е била наясно с това и е помагала, като е организирала срещи и контакти между участниците. На тях те са се договорили относно разглобяването и рециклирането на излезли от употреба превозни средства.

Компаниите са се споразумели да не се конкурират помежду си в рекламирането на степента, до която автомобилите им могат да бъдат рециклирани и са се съгласили да премълчат колко рециклирани материали се използват в нови превозни средства. Те също така са се споразумели да не плащат на автоморгите за обработката на излезлите от употреба коли. Законите на ЕС изискват производителите на автомобили да поемат разходите за рециклиране на стари превозни средства, ако е необходимо.

Най-сериозна е глобата за Volkswagen - 127,69 млн евро, следват Renault-Nissan - 81,46 млн, Stellantis - 74,93 млн и Ford - 41,46 млн. Останалите санкционирани са Toyota, Mitsubishi, Honda, Hyundai, Jaguar, Land Rover, Mazda), Suzuki и Volvo. В същото време Mercedes-Benz избягва глоба, тъй като е предупредил ЕК за картела.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 седмица )
    у бг всеки който не си плаща рекета на мутрата му се пращат ний сме данъчни ревизия 300 хиляди евровизия затова са битките за регулаторите преди години как кзк изтрещя с 16 милиона лева вносителя на хюндай даже и писмен сигнал от юридическо или физическо лице не е подаван ей така стои си председателя на кзк и му звънни телефона и Capo di tutti capi нарежда кой с колко да бъде ударен за назидание на другите и всеки който се противопостави става на салам затова вие сте прости и не се разбираме
  • #5
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Правилото, че който издаде четата не плаща глобата го има от време оно, и е точно с цел да се стимулират предатели на сговорите.
  • #4
    анонимен ( преди 1 седмица )
    От една страна ЕС са прави да се борят срещу картелни споразумения. От друга страна сега се получава, че Тесла печелят много от държавни регулации, китайците със сигурност са подпомогнати от китайската държава. А европейските производители вместо да бъдат подпомагани, трябва да плащат глоби.
  • #3
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Значи Мерцедес и те правят същото, но тарикатски докладват другите, че да няма глоба. Не, че ЕК не е знаела още в началото, но тук са завъртели някаква далавера с Мерцедес. Да живеят атлантическите ценности!
  • #2
    анонимен ( преди 1 седмица )
    VAG дълго градяха имиджа на Too big to fail, безпардонно. Японците и те да не изостанат ама уж са им еко хибридите. Което идва да покаже, че всеки си гледа предимно интереса - без оглед околна среда и здраве на население. Пък масата да се кара кой е с по-лъскава каручка.
  • #1
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Мерцедес - доносници.
fallback
Последни