fallback

Renault и Nissan рестартират съюза си

Японската компания се отказва от сделка за 649 милиона долара с французите

Renault и Nissan обявиха големи промени в алианса. "Рестартирането" на партньорството е насочено към укрепване на позициите на двете компании на ключовите им пазари. В същото те ще намалят кръстосаното акционерно участие. Този ход ще позволи на Nissan да продаде до една трета от дела си в Renault, което може да донесе на автомобилния производител, който отчаяно се нуждае от инвестиции, около 746 милиона долара.

Двете страни намалиха прага за кръстосано акционерно участие от 15 на 10 процента, като същевременно запазиха стратегическия паритет. Nissan се освобождава от ангажимента си да инвестира 649 милиона долара в електрическото подразделение на Renault, което се нарича Ampere. Renault изкупува 51% от акциите на съвместното предприятие RNAIPL (Renault Nissan Automotive India Pvt Ltd) от Nissan, като става негов пълен собственик.

Nissan ще запази бизнеса си на индийския пазар: RNAIPL ще продължи да произвежда модели на японската марка, включително Nissan Magnite. Заводът в Ченай, с проектен капацитет от 400 000 автомобила годишно, ще бъде основното място за нови бюджетни модели върху платформите CMF-A, CMF-A+ и CMF-B. И накрая, Nissan ще пусне своя еквивалент на Renault Twingo за европейския пазар, като това е планирано за 2026 година.

"Като дългогодишен партньор на Nissan в алианса и негов основен акционер, Renault Group е изключително заинтересована Nissan да подобри представянето си възможно най-бързо", обобщи изпълнителният директор на френската компания Лука де Мео.

fallback
  • #11
    На баба ви дедовеца ( преди 1 седмица )
    Аз си мисля че чета за автомобили, те ми пишат за финасови мушикации...
  • #10
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Японофилчетата сами се обиждате с безумните си изказвания.
  • #9
    Японеца ( преди 1 седмица )
    Без обиди, нафтомазач!
  • #8
    до двойката ( преди 1 седмица )
    Лъжички, а, японофилче мазно? Сега истината за 2023: Рено - 2,235 млн (и то след като принудително загуби 600 хил. продажби в Московия). Нисан - 3,442. 1:5 викаш? После, за 2024: Рено - 1,3% растеж. Нисан - 0,7% спад.
  • #7
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 2, опрели са дъното Нисан и го задълбаха,а с Онда щяха да изчезнат от авто пазара.За тва и не се съгласиха,а освен Рено никой не им дава самостоятелност и запазване на бранда си. И един пример ти ще се съгласиш ли да си роб на някой или да си пълноправен член.Според твоето мислене те виждам,че искаш да си роб.
  • #6
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Нисан вече не заслужават да бъдат спясявани от Рено...
  • #5
    до дедото ( преди 1 седмица )
    Кога, бе, дедко? Преди да фалират (първия път) и да ги купи Рено, бяха символ на ръждата, пред който Опел ряпа ядеше (понякога не можеха да изкарат и гаранцията) и неуспешния опит да копират успеха на Тойотка и Хонда. След това просто правеха копия на Рено. В момента, след отново във фактически фалит след като си повярваха, че могат без Рено, са символ на изостанали модели, технологии и ниско качество. Всичките японофили сте по-големи фантазьори от Жул Верн.
  • #4
    На баба ви дедовеца ( преди 1 седмица )
    А правеха и все още тук-там правят добри коли...
  • #3
    анонимен ( преди 1 седмица )
    1-ви, недей така! Забравил си един модел, къде е "Джук"-ата?:))
  • #2
    Друг анонимен ( преди 1 седмица )
    То и сега са опряли: на 1 продадено със зор рено по света имаме поне 5 нисана. Жалко, че не се разбраха с Хонда, а се върнаха пак към това френско недоразумение.
fallback
Последни