Във времето, когато доминираше във Формула 1, Люис Хамилтън се състезаваше за Mercedes и прояви интерес към разработването на специално издание на AMG One. Това обаче беше през 2019, като така и не се чу нищо за специална, поръчкова версия на хиперколата със задвижване от Формула 1. Сега като пилот на Ferrari, седемкратният световен шампион отново изразява желание за създаване на кола, която да се движи по улиците. Този път тя ще е със скачащ кон в емблемата, като пилотът дори е избрал име – F44.
Според информация на сайта Motorsport.com, в която се цитира самия Хамилтън, пилотът твърди, че иска да участва в разработването на шосейно Ferrari, което отдава почит на F40. Създаването на достоен наследник на емблематичния суперавтомобил е сериозно предизвикателство, най-малкото защото F40 е последният модел, одобрен лично от Енцо Ферари преди неговата смърт през 1988 г.
„Едно от нещата, които наистина искам да правя, е да проектирам Ferrari. Искам да направя F44. За база ще вземем F40, като върху това ще работя през следващите няколко години“, категоричен е Хамилтън.
Не е изненада, че Люис избира F40. В първия си официален ден във Ferrari, британският състезател позира до задвижваната от V8 суперкола в Маранело. Още преди да смени отбора, Хамилтън вече беше събрал впечатляваща колекция Ferrari, включително 599 GTO и LaFerrari, заедно с техните кабриолети (Aperta). F40 вече не в неговия гараж, но съперникът му Ландо Норис от тима на McLaren, притежава един от 1311-те екземпляра, произведени между 1987 и 1992.
Докато идеята на Хамилтън изглежда само като изявено желание, последните информации сочат, че Ferrari наистина обмисля възраждане на F40. Миналия ноември списание Top Gear съобщи, че такъв автомобил може да се присъедини към ултра-ексклузивната серия „Icona“ заедно с Monza SP1/SP2 и Daytona SP3. Говори се, че колата ще бъде базирана на старото LaFerrari, а не на новото F80 и че ще се откаже от хибридния компонент на своя V12 двигател.
Всъщност, Ferrari вече използва F40 за създаването на нова кола. През 2018 автомобилният производител представи SP38 като еднократно творение, базирано на 488 GTB. Поръчан от „един от най-отдадените клиенти на Ferrari“, проектът по поръчка заимства дизайнерски елементи от един от най-емблематичните автомобили от 80-те години на миналия век.
Новите изявление на Хамилтън обаче подсказват, че на хоризонта може да се появи пълноценен F40. Преди това обаче пилотът има друга работа за вършене, след като стартът на сезона във Формула 1 не се оказа чак толкова успешен. Той завърши десети в Австралия и шести в Китай. Впоследствие обаче пилотът на Ferrari беше дисквалифициран, след като съдиите установиха прекомерно износване на задната част на автомобила му. Слаба утеха за Хамилтън е победата в спринтовото състезание в събота.