fallback

Защо 29 години по-късно VW копира формулата на Toyota Prius

Второто поколение на T-Roc получава добре позната технология в нов вариант

Ако трябва да се посочат автомобили, които са изиграли огромна роля в историята, със сигурност Toyota Prius е един от тях. Японският модел и неговата хибридна технология бяха много успешни в продължение на десетилетия, като сега усъвършенстваната система се използва от други модели на марката.

Prius се появи на пазара през 1997, за да представи на света самозареждащата се хибридна технология, която в момента е най-популярната опция на редица пазари по света. Много производители започнаха да я използват по-късно, но интересно да се разбере, защо големият съперник на Toyota – Volkswagen, стигна до подобна идея едва 29 години по-късно.

Германската марка се готви да представи втората генерация на T-Roc след няколко месеца, като този модел ще отбележи крайъгълен камък в историята на марката. Популярният SUV ще дебютира с нова технология Full Hybrid, която ще бъде разширена в много други модели на Volkswagen Group. А това е недвусмислен знак за промяна на стратегията на компанията по отношение на електрификацията.

VW Group ще продължи да инвестира в електрически автомобили, но с различно темпо. И ще продължи да предлага повече модели с 48-волтова plug-in хибридна и микрохибридна технология. Освен това концернът отпуснал 60 милиарда евро за разработване на нови двигатели с вътрешно горене до 2028.

И именно в тази последна инвестиция играе основна роля за разработката на чисто нова Full Hybrid технология. Както стана дума, тя ще се появи първо на T-Roc, след това в много други модели, базирани на платформата MQB Evo на германската: Volkswagen Golf и Tiguan, Skoda Octavia, Scala и Kodiaq, Audi A3, SEAT León, CUPRA Formentor и др.

Новите HEV модели на VW Group ще бъдат задвижвани от 1.5 TSI четирицилиндров двигател, съчетан с електрически мотор, който освен да задвижва автомобила и да го движи в електрически режим, ще служи и като генератор. Според британското издание Autocar тези варианти ще имат мощност от 201 до 268 к.с. и от 258 до 295 Нм въртящ момент.

Тук логично възниква въпросът дали новият HEV ще погребе дизеловите двигатели на VW? На него ще може да се отговори, макар и не толкова категорично, още при дебюта на T-Roc по-късно тази година. Все още не е ясно дали компактният SUV ще се предлага с дизелови мотори, така че ще трябва да се изчака.

Това, което ще пристигне, в допълнение към бензиновите варианти, са eHybrid версиите, които вече са налични в Golf, Tiguan и Tayron. Това е plug-in хибридна технология с 204 и 272 к.с., която в най-добрия случай постига 142 км електрически пробег.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ако не електрифицират моделите с ДВГ , няма как да ги продават, и това няма общо с търсене или не на електрически.
  • #6
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    Също така бъркаш, че Китай разполага с всички редки химични елементи. Всъщност ресурсите с които разполага са производствени мощности за рафиниране на тези ВНОСНИ природни ресурси. Че ти не боли. Наскоро четох че дори в пепелта от въглищата на тецовете в България има почти всички редкоземни елементи, но нямаме ресурса да ги извлечем оттам. В Китай са инвестирали именно в ресурси за обработката на природни ресурси. Все ресурс ама както виждаш трябва да сложиш думата в контекст, за да има смисъл.
  • #5
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    Къде се намира Украйна, където както видяхме има абсолютно всички материали за батерии? Къде ще отидат тези ресурси? Отговори, не боли?
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Антитрол, това което се случва доказва единствено, че Европа и САЩ не искат да карат микровълнови фурни, а коли. Китай няма защо да финансира въобще заводи за батерии, защото те си имат всички нужни природни ресурси, за да вървят добре. Европа е друга бира, няма нито един от компонентите за производство на батерии. Заводът за батерии фалира не заради един милиард, а защото бяха набутани много милиарди преди това и видяха, че без собствени ресурси няма рентабилност. Чети, не боли.
  • #3
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    Много ясно, че в Европа днес се търсят хибриди за градско и дизел за дълги пътувания и никой не иска да купува електромобилите на европейските производители, които се зареждат със 100 киловата, при положение че всеки ден четат че новите технологии предлагат 500-1000 kW зареждане. Но както винаги, задаваш неправилните въпроси. Топ въпроса е в коя технология да заложиш 60 милиарда и оцеляването на компанията? Технология която се е търсила вече 29 г или която ще се търси през следващите 29
  • #2
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    "Освен това концернът отпуснал 60 милиарда евро за разработване на нови двигатели с вътрешно горене до 2028." Не знам дали няма някаква грешка, което няма да е за първи път тук. Но ако това е вярно, отпадна и още една опорна точка на антиелектриците. Тази че китайското правителство е в основата на развитието на електромобилите в Китай. Основният проблем е че китайското правителство е дало много по-малка сума от тези 60 милиарда за развитие на батерии и то на всички автомобилни производители.
  • #1
    112 ( преди 8 месеца )
    Сетила се Мара ...
fallback
Последни