fallback

Австрийци намериха с какво да заменят Toyota и BMW

Две китайски компании ще произвеждат моделите си в завода на Magna Steyr

Китайските автомобилни производители XPeng и GAC обмислят да започнат своите електрически превозни средства в завода на Magna Steyr в Грац (Австрия). Това ще позволи на марките не само да заобиколят митата на ЕС, но и значително да ускорят навлизането си на европейския пазар.

XPeng

По предварителна информация става дума за монтаж по схемата SKD - когато основните компоненти се доставят от Китай, а окончателният монтаж се извършва на място. Подобен модел вече се използва от Chery и от други китайски марки, които се стремят да засилят позициите си в ЕС.

Magna, след като загуби няколко големи клиенти, включително Mercedes и Jaguar, и с предстоящо изтичане на договорите с BMW и Toyota, активно търси нови партньори. XPeng може да започне с кросоувърите G6 и G7, както и с бюджетната марка Mona. GAC от своя страна се готви да пусне в Европа модели под марката Aion, включително кросоувърите Y и UT на атрактивни цени.

Със забавянето на продажбите в Китай и свръхпредлагането на производствения капацитет Европа се превръща в приоритетна дестинация за разширяване на китайските производители. Magna получава шанс да компенсира намаляващите поръчки и да засили присъствието си в бързоразвиващия се сегмент на електрически превозни средства.

fallback
  • #9
    До 4 ( преди 3 дни )
    Сущо така, по онова време Грейт Уол бяха доста по-първоботни от производители като Нио или Експенг сега. Хората, които ходиха да се обучават в Китай казаха, че производството е било почти изцяло ръчно - имало е само 2 робота. Нещата нежса се променили много от тогава. От всички 100-200 производители в Китай, само 3-4 показват напреднали технологии. Масовото производство все още е на ниво под Дачия, с изключение на едно - интериори, които като правило са на доста добро ниво.
  • #8
    До 4 ( преди 3 дни )
    Заводът в Баховица беше по инициатива на Гришата, а не на китайците. Да, интересно им е било дали ще пробият в Европа по този начин, но им е било далеч от стратегическите цели. И когато дойде време за Евро 6, производството трябваше да спре, защото имаха само Евро 5 двигатели и не им се инвестираше специално за Европа. Комбинацията от тези 2 причини провали инициативата, а не някакво замеряне с гайки.
  • #7
    До 5 ( преди 4 дни )
    Така е - има хубави китайци има и евтини китайци. Но няма хем хубави хем евтини (въпреки убежденията на баш трола).
  • #6
    анонимен ( преди 4 дни )
    Ами как да ги произвеждат в Европа, след като тук нямаш производители на нищо освен на гайки и щамповане на ламарина. Разнасям с камиона от/до различни цехове и заводи и само това правят:
  • #5
    анонимен ( преди 4 дни )
    Xpeng 6 изглежда прилично , огледах я изложена в един мол но никъде не бяха сложили цена.. потърсих онлайн и разбрах защо ги е срам да покажат цената - ми тя като на истинска кола. Алоу, китайците ако ще се опитвате да продавате алиекспрес коли в Европа започнете от това което - липсва.. - евтина и достъпна кола. Никой вече не иска дачии за 20.000 евро, има нужда от ЕВТИНИ коли както винаги е имало
  • #4
    До 4 ( преди 4 дни )
    Нали опитаха в Ловеч! Китайците бяха толкова възмутени от трудовата дисциплина на работниците, че е имало случаи да ги замерят с гайки в яда си! В Австрия ще цъфнат и вържат! Заподноевропейски заплати, профсъюзи, 5 дневна работна седмица, болнични по телефона, болнични за разтечения нос на детето, 25 дни платен отпуск, национални празници, религиозни празници, стачки че вурстовете в столовата не са топли. Ех, основа за конглокентни цени!
  • #3
    анонимен ( преди 4 дни )
    България е толкова неатрактивна като дестинация за правене на бизнес, че дори за сглобяване на китайски автомобили, предпочитат скъпата Австрия вместо България с 10% плосък данък.
  • #2
    анонимен ( преди 4 дни )
    има лесно не купувайте китайски автомобили и пазара се регулира според вашите изисквания
  • #1
    Антитрол ( преди 4 дни )
    Ами честито на печелившите! Както и на губещите.
fallback
Последни