fallback

Изкуствен интелект ще помага на Volvo за безопасността

Компанията използва технология за да създава сложни 3D сцени в реално време

Volvo използва нова ИИ техника, наречена Gaussian splatting, за да обучи своите превозни средства и да ускори целта си за нулеви катастрофи по пътищата. Всичко това се прави благодарение на наскоро разширеното партньорство с Nvidia.

Миналия месец стана ясно, че предстоящото Volvo ES90 ще бъде най-мощният автомобил, който компанията някога е създавала по отношение на основния изчислителен капацитет, тъй като разполага с двойна Nvidia AGX Orin конфигурация. Сега Volvo разкри как този вид суперкомпютри също така й помага да обучи по-бързо своите усъвършенствани системи за подпомагане на водача (Advanced Driver Assistance Systems, ADAS).

Volvo твърди, че вече може да синтезира данни за инциденти, събрани от усъвършенстваните сензори в най-новите си автомобили, като аварийно спиране, рязко завиване или ръчна намеса. Това позволява на компанията да ги реконструира и изследва по нови начини, за да разбере по-добре как инцидентите могат да бъдат избегнати.

Новият метод е наречен Gaussian splatting и позволява на софтуера на компанията да създава реалистични, висококачествени 3D сцени и обекти от визуални изображения от реалния свят. След като тези сцени бъдат създадени, инженерите на Volvo могат да ги манипулират, за да генерират редица резултати. Това е подобно на човек, който се учи как да кара скейтборд, като играе Pro Skater часове наред.

Gaussian splatting е сравнително нова техника за 3D изобразяване, която не разчита на невронни мрежи, за разлика от по-сложните методи като Neural Radiance Field (NeRFS). Това позволява да се създават невероятно сложни 3D сцени в реално време. В момента техниката се проучва в множество индустрии, от игри до разработка на интерактивни приложения.

Използването от Volvo на усъвършенстван лидар, сензор и камера с висока разделителна способност, показано за първи път в EX90, събира купища данни, които след това могат да бъдат възпроизведени в манипулируем 3D модел. Това позволява на инженерите да обучат изкуствения интелект на автомобила да работи по-добре в реалния свят. 

Компанията също така обяви, че ранните модели EX90 ще бъдат актуализирани с двойната система Nvidia AGX Orin, така че те също да могат да се възползват максимално от най-новите разработки в автономното шофиране и ADAS системите.

fallback
  • #2
    popa ot razgrad ( преди 8 месеца )
    рисковани са тия неща...един бъг и всичко отива на майната си...механиката винаги е по-надеждна от електрониката...
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    една естествена шведска блондинка има повече интелект от AI
fallback
Последни