fallback

Знак в Hyundai, KIA и Volvo PHEV може да ви остави без кола, ако го пренебрегнете

Шведите и корейците предупреждават, че нещата при зареждане може да се объркат

Преди няколко години при покупка на нов автомобили търговците уверяваха купувачите, че всичко, което им е нужно да знаят, е посочено в ръководството за експлоатация. И то не беше толкова голямо. Сега обаче нещата са промени, като в наши дни някои ръководствата са по няколкостотин страници или са интегрирани в мултимедийната система. Затова и намирането на една любопитна бележка, която се отнася за някои нови модели Hyundai или Kia, сред 700 страници е сериозно предизвикателство.

PHEV

В случая това се отнася само за оборудваните с PHEV plug-in хибридни двигатели, сред които, например, е Както можете да видите, стикерът ви казва какъв вид бензин можете да използвате, но също така са посочени часовник и точно време. Икона, за която можете да намерите обяснение само в ръководството.

Освен това, както можете да видите по-горе, тази любопитна подробност не се среща в самозареждащата се хибридна версия, а само в plug-in хибрида. И обяснението за стикера се намира на 102 страница от сервизното ръководство, където е посочено, че „горивото трябва да се добави в резервоара в рамките на 20 минути след отваряне на капачката на резервоара.“

PHEV

Всъщност, логично е да направите това само минута след отстраняване на винтовата капачка, а не 20 минути по-късно. Но истината е, че системата има още два клапана вътре в тръбопровода, който пренася бензина към резервоара. Първият се намира почти веднага след като поставите маркуча, а вторият е по-надолу, така че ще се затвори, ако изминат гореспоменатите 20 минути и вече няма да можете да зареждате.

За да го направите отново, ще трябва да изчакате още 20 минути или да запалите автомобила, да го изключите и след това да отключите клапана. Това не се случва само при корейците, но и при Volvo (също само при PHEV), но вместо 20 минути за зареждане, имате 15.

На шведските модели трябва да завинтите капачката и да затворите капака, след това да го натиснете обратно и да натиснете бутона, който изпраща сигнал до арматурното табло, показващ предупреждение „резервоарът за гориво е готов за зареждане“. Това е мярка за безопасност, за да се предотврати пълненето на резервоара, докато автомобилът презарежда батериите си.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 дни )
    Трудно ми е да открия логиката.
  • #4
    анонимен ( преди 2 дни )
    Корейките са евтини, но само в корея и те като джикитайците от 25к долара идват тук на 100к лева.
  • #3
    анонимен ( преди 3 дни )
    Заради ей такива глупости- само ДВГ:))
  • #2
    Billi ( преди 3 дни )
    За това от Кореа само кимчи
  • #1
    анонимен ( преди 3 дни )
    Какво общо има зареждането на резервоара със зареждането на батерията?
fallback
Последни