Основният продукт на почти всеки производител на автомобили през годините е бил масовият - да те закара на работа или да свърши основните задачи на семейството. Практичен, икономичен, надежден, но скучен. Няма как, задължително оръжие в арсенала на всяка марка. Но после маркетинг отделите започнаха да осъзнават, че могат да спечелят много - и от продажби, и като репутация - ако превърнат скромната семейна кола в нещо далеч по-вълнуващо с цената на умерени корекции. Ето най-добрите такива образци през годините.
Скромни коли със спортен дух (ГАЛЕРИЯ):
1988 - Peugeot 205 Rally
Въпреки че бяха силно огорчени от забраната на Група B, шефовете на Peugeot се върнаха в ралитата през 1988 в група А. Правилата изискваха да произведат 5000 "цивилни" версии на състезателното 205, за да могат да го хомологират. Така се роди 205 Rallye: ултра лека (793 кг) версия на суперминито, с премахната по-голямата част от шумоизолацията.
1,3-литровият алуминиев мотор получи двоен карбуратор Weber 40, увеличавайки мощността до 102 к.с. при 6800 об./мин. Това му даде ускорение от 9,4 сек до стотака и максимална скорост от 190 км в час.
По-твърди амортисьори и пружини, спирачки от Peugeot 205 GTI, и бели 13-цолови стоманени колела, допълваха пакета.
Въпреки че бяха силно огорчени от забраната на Група B, шефовете на Peugeot се върнаха в ралитата през 1988 в група А. Правилата изискваха да произведат 5000 "цивилни" версии на състезателното 205, за да могат да го хомологират. Така се роди 205 Rallye: ултра лека (793 кг) версия на суперминито, с премахната по-голямата част от шумоизолацията.
1,3-литровият алуминиев мотор получи двоен карбуратор Weber 40, увеличавайки мощността до 102 к.с. при 6800 об./мин. Това му даде ускорение от 9,4 сек до стотака и максимална скорост от 190 км в час.
По-твърди амортисьори и пружини, спирачки от Peugeot 205 GTI, и бели 13-цолови стоманени колела, допълваха пакета.


0