Пфафенхаузен, малко градче западно от Мюнхен, има специално значение за любителите на спортните автомобили от 60-те. Това е мястото, където човек на име Алоис Руф отваря представителство на Porsche. Едни от многото в Германия и по света. Но когато Руф прехвърля бизнеса на сина си Алоис Руф младши през 1974 година, легендата започва.
Руф младши не иска дилърство, а собствена марка. Така през 1981-а той получава сертификат като производител и основа Ruf Automobile GmbH. Отне две години , за да се представи Ruf BTR, който всъщност беше Porsche 911 Turbo. Но! С работен обем, увеличен до 3,4 литра и петстепенна скоростна кутия (Porsche все още имаше четиристепенна). Успехът, който го катапултира до световната слава, дойде през 1987 година, когато представи своя CTR. Какво направи тази кола толкова специална?
Тя беше направена въз основа на Carrera 3.2 с тясна каросерия (защото Porsche също я продаваше и с ширината на Turbo), за да поддържа аеродинамиката под контрол. Ruf започна, като замени стоманените врати, предния капак и капака на двигателя с леки алуминиеви компоненти. Инженерът премахна дъждовните улуци, за да подобри аеродинамиката, инсталира много по-малки огледала за обратно виждане и разшири арката на задните колела, за да побере олекотените 17-цолови джанти.
В допълнение, Руф замени броните от фибростъкло, които всъщност бяха доста тежки, с много по-леки композитни. И за да му придаде различно докосване, той постави отвора за пълнене на масло зад пътническата врата. Точно като някои модели 911 преди 1973 година.
Но не по-малко важни бяха промените, които не се виждаха. Оригиналният 3,2-литров двигател с мощност 232 к.с. беше увеличен до работен обем от 3,4 литра, този път придружен от две турбини и два междинни охладителя. L-Jetronic инжекционът беше заменен с друг, който Bosch първоначално беше разработил за Porsche 962 в Световния шампионат по издръжливост.
Всеки двигател беше сглобен на ръка и марката обяви мощност от 463 к.с. Но вътре в кабината имаше контрол, който позволяваше турбоналягането да се регулира в движение. Всичко това беше свързано с пет-или шестстепенна скоростна кутия (последната беше опция) точно в годината, в която Porsche окончателно изостави своята четиристепенна и инсталира петстепенна в 911 Turbo. Но не пипна своите 300 коня.
Що се отнася до опциите, в допълнение към гореспоменатата шестстепенна скоростна кутия, най-претенциозните клиенти можеха да я поръчат с опционалния пакет Leichtbau (олекотен), който включва алуминиеви предни калници, покрит с кожа алуминиев ролкейдж и състезателни седалки Recaro с колани.
Автомобилът тежеше малко над 1500 кг и представянето му шокира автомобилния свят. 3,65 секунди бяха необходими за спринт от от 0 до 100 при максимална скорост от 339 км/ч. За сравнение - впечатляващото Porsche 959, което беше пуснато година по-рано, ускоряваше за 3,9 секунди и вдигаше 317 км/ч. А Ferrari F40 съответно 321 км/ч и 4,7 секунди.
Потвърждението за неговата доминация дойде, когато списание Road&Track подготви своя тест за „Най-бързата кола в света“ от 1987 година, проведен на писта Ehra-Lessien в Германия. Белгийският пилот Пол Фре каза след това: "Руф е изключителен при тунинга, защото колите му нямат абсолютно никакви проблеми и са много добре изработени. Те са наистина професионални. И доказателството, че той е много компетентен, идва от скоростта, която колата достигна, и как се справя с нея. Хората са склонни да казват, че 911-ките са малко трудни за управление, но този със сигурност не беше. Летеше като стрела и се справяше добре в завоите".
Този звяр, между другото, беше в жълто, защото Алоис Руф искаше да изглежда добре по време на снимките, които се случиха при доста сиво небе. И един от фотографите излезе с идеята да нарече колата "жълта птица" - прякор, който остана завинаги.
Бяха произведени 29 екземпляра от RUF CTR и този, който виждате, е единица 26. Първият му собственик, немски колекционер, го поръча с олекотения пакет, но с опционално радио Blaupunkt и високоговорители. Накратко, музика не е слушал, защото дори не е регистрирал колата. Едва вторият собственик, който я купи през 2020 година, я узакони за движение по обществените пътища.
Оттогава е навъртяла само 1673 км и в момента се продава. Ако Porsche 911 Carrera, от който уникатът произлиза, се продава за около 50 000 евро (с пробег от над 150 000 км), то Godding&Company направи стряскаща сметка. Този RUF CTR, който ще бъде изложен на търг на 6 март, със сигурност ще надхвърли 6 милиона евро. Основно заради неговата рядкост. Но също така и за това, че е най-великият пример за спортен дух, който нито Porsche, нито Ferrari успяха да надминат за онова време.