Твърде оптимистичната оценка на пазарния потенциал на електромобилите докара Porsche до ръба на кризата, което се отразява в намаляване на продажбите и печалбите, особено на китайския пазар. Като ответна мярка Porsche свята да съкрати работници и прекрои бъдещата си моделна линия в нова парадигма, която може да се формулира накратко така: по-малко електромобили и повече модели с ДВГ. Само тази година Porsche ще похарчи около 800 милиона евро, за да обнови своята "въглеводородна" гама, чийто ключов модел е средноразмерният кросоувър Macan, който дълго време беше двигател на продажбите и носеше пари на Porsche.
Първото поколение на бензиновото Porsche Macan се произвежда от 2014 година и на практика е технически клонинг на първата генерация е Audi Q5. "Първият" Macan напусна европейския пазар миналата година заради по-строгите регулации за киберсигурност, на които не съответстваше, но остава наличен на други, въпреки че е ясно, че кариерата му бързо наближава своя край.
Миналата година Porsche представи електрическия Macan върху платформата PPE (Premium Platform Electric), която първоначално беше предназначена напълно да замени отиващия си бензинов модел. Сега вече е очевидно, че електрическият Macan няма да се продава в същите количества като бензиновия, така че Porsche спешно разработва второто поколение на Macan с ДВГ, който обаче още не е официално анонсиран.
Наскоро шпионски снимки показаха нови модели на Porsche по време на пътни тестове в Северна Европа. Сред тях беше новият бензинов Macan или по-точно камуфлажно трето поколение Audi Q5 с модифицирана форма на бронята. Премиерата на това "трето" Audi Q5 беше през септември миналата година, базирано е на платформата PPC (Premium Platform Combustion) и засега се предлага само в две бензинови версии - базовата Q5 2.0 TFSI (204 к.с.) и спортната SQ5 3.0 TFSI (367 к.с.). Новото купеобразно Audi Q5 Sportback също е налично в такива варианти.
Тестовият прототип на новия бензинов Macan е базиран на все още неизлязлата plug-in хибридна версия на "третото" Audi Q5. Това означава, че моделът явно ще се предлага само като plug-in хибрид - поне в Европа, така че Porsche да може да изпълни регулации за вредни емисии. На други пазари, като САЩ и Близкия изток, обаче, може да очакваме чисто бензинови версии.
Бензиновите версии на Cayenne и Panamera ще останат в моделната гама на Porsche за дълго време в светлината на новите реалности на пазара. Предстоящият флагмански електрически кросоувър, известен като проект K1, също се говори, че ще има версия с ДВГ. В тази връзка целият проект K1 беше отложен за неопределено време, тъй като изисква реинженеринг.
Единственият модел, който рискува да остане без ДВГ, е спортното Porsche 718. Все още няма информация, че новото поколение ще има бензинови версии. Междувременно електрическото Porsche 718 се бави поради проблеми с доставчика на батерията и други технически затруднения, докато бензиновият му предшественик почти напусна европейския пазар след Macan - продават се само скъпите топ версии RS.