Китайският производители Geely, който контролира марките Volvo, Polestar и Lotus, представи нова задвижваща система, която ще използва в автомобилите си. Тя се нарича Super Methanol Hybrid, което в случая означава, че двигателят се задвижва от цилиндри и бутала, работещи със смес в променливи количества съставена от бензин и метанол. По този начин се намаляват емисиите и потреблението на гориво.
От Geely не разкриват техническите данни на нови си агрегат, като обещаха да съобщят мощността, въртящия момент, работния обем на двигателя с вътрешно горене и другите спецификации до няколко месеца. Китайците предпочитат да се фокусират върху причината за избора на такова захранване. На първо място, това е неговата топлинна ефективност – 48%,15, която е много над средната. Освен това стартирането на двигателя не създава особени проблеми до температура от -40°.
Ефективността е възможна благодарение на сместа от бензин и метанол, както беше споменато тя е с променливо съотношение, и се побира в един резервоар. Според Geely, (а и не само), метанолът представлява валидна алтернатива на бензина и може да го замени изцяло в бъдеще, като по този начин ще допринесе за намаляване на вредните емисии.
Какво е метанолът?
Метанолът, наричан още метилов алкохол, е химическо съединение, използвано в различни индустрии, като например производството на пластмаси и бои. Това е вещество, вредно за околната среда, въпреки че през годините техниките за синтез са били усъвършенствани, което води до така наречения „зелен метанол“. Има два вида - биометанол, получен от биомаса, и е-метанол, получен от химическата комбинация от CO2 и водород.
Според Geely неговото производство с ниско въздействие и изключително ниските емисии го правят идеален заместител на традиционните изкопаеми горива.
Китай и хибридите
Super Methanol Hybrid е само най-новият пример за това как китайските производители на автомобили все повече диверсифицират предложенията си, както по отношение на вътрешния пазар - където електрическите автомобили се разрастват, но не правят пробив, така и в чужбина, като например Европа, където митата върху китайските електрически автомобили все още са в сила. И в случая Geely следва примера на други водещи автомобили от страната, които развиват хибридните технологии.