Ерата на намаляване обема на двигателите е в разгара си. BMW спря да продава 7 Series с V12 през 2022 година с пенсионирането на M760i. Все още можете да имате дванадесет цилиндъра в Rolls-Royce, но V12 никога няма да се върне в автомобилите на германската марка. V10 пък е мъртъв от 15 години, така че кога ли и V8 ще бъде пратен в историята? За щастие, това няма да се случи скоро. А за запазването на осемцилиндровия двигател може да благодарите преди всичко на американците.
В интервю за Automotive News, главният директор по развитието на BMW Франк Вебер отсече: "V8 остава. Ще продължим да предлагаме този двигател". Той обясни, че електрифициран редови 6-цилиндров мотор не може напълно да замени мощния V8 в очите на купувачите от САЩ и Близкия изток. Вебер твърди, че макар по-малък по обем хибриден задвижващ механизъм да осигурява приблизително същата производителност и ускорение, клиентите "харесват плавността, звука и усещането на V8".
И друго нещо се крие зад това. Регулациите за вредните емисии са значително по-облекчени в САЩ и Близкия изток, отколкото в Европа. Може да дойде време, когато по-големите BMW ще имат V8 двигател в Америка, но не и в 27-те страни от ЕС. Всъщност това вече се е случило. 760i не се продава в ЕС, освен ако не изберете бронирания и много по-скъп специална версия 7 Series Protection.
Вебер не спомена кои бъдещи модели ще имат V8 двигатели, но не е трудно да се идентифицират някои от тях. Прототипите на следващото поколение X5 бяха забелязани по време на тестове, а освен това се твърди, че BMW също така ще обнови X6 и X7. Най-малкото се очаква трите луксозни SUV-а да запазят V8 в САЩ. 4,4-литровият туин-турбо агрегат вероятно ще продължи да се използва в Близкия изток и други части на света с не толкова строго законодателство по отношение на емисиите.
В другия край на гамата двигатели европейците получават трицилиндрови BMW с малки 1,5-литрови бензинови мотори с турбо, които Mini също използва. Няма да намерите трицилиндров двигател в автомобил, продавана от BMW в САЩ. Струва си да се отбележи, че в някои части на света предишното поколение на 3 Series се продаваше с такъв двигател, което дори днес изглежда кощунствено за спортен седан, който в един момент разчиташе на големия стар V8.