fallback

Искате ново Ferrari? Ще трябва да чакате до 2027 година

Италианската компания отчете увеличение на продажбите, приходите и печалбата през 2024-та

Човек би си помислил, че след всичко, което се случва в този забързан свят, богатите ще започнат да губят интерес към купуването на скъпи играчки. Точно обратното. Ferrari обяви рекордни продажби през 2024-та и вече знае, че следващите две години също ще бъдат солидни. Поръчките покриват производствения цикъл до 2026-та, така че ако искате нов автомобил, ще трябва да изчакате до 2027-ма.

От Маранело поясняват, че търсенето се движи основно от 12Cilindri, заместникът на Ferrari на 812 Superfast. Пуснат миналата година, суперавтомобилът с V12 двигател се предлага като купе и кабриолет с електрически сгъваем твърд покрив. Италианската марка има шест нови модела, които идват тази година. Първият EV на Ferrari ще бъде един от тях, а официалният му дебют е насрочен за 9 октомври.

Във Ferrari 51% от колите, доставени на клиенти през 2024 година, са били електрифицирани. Това не е непременно изненада, тъй като 296 и SF90 са plug-in хибриди. До 2030-та компанията предвижда хибридите и електрическите автомобили да представляват 80% от общите доставки, оставяйки само 20% за автомобили, задвижвани само с ДВГ. Главният изпълнителен директор на компанията Бенедето Виня възлага надеждите си на синтетичното гориво, за да запази ДВГ жив за още много години.

Що се отнася до постиженията на Ferrari, през миналата година италианската марка е продала 13 752 автомобила, отчитайки, макар и не голям, ръст спрямо 2023-та - с 0,7%. В същото време приходите са се увеличили с 11,8% до 6,7 милиарда евро, а нетната печалба - с 21%до 1,53 милиарда евро. Тези резултати са постигнати благодарение на нарастващото търсене на персонализация на автомобилите.

Най-продаваните модели на Ferrari през 2024-та са Purosangue, Roma Spider и 296 GTS. Малко над половината от колите, произведени миналата година, са хибриди (51%), докато останалите 49% са суперавтомобили с традиционните двигатели с вътрешно горене. Според плановете на компанията, нетните приходи през настоящата година ще нараснат с 5% спрямо 2024 до 7 милиарда евро.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Който нема буркани с лютеница не вози буркани с лютеница. Гроздето било кисело ...
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Вчера видях Пуросангуе в София.
  • #7
    Разбирачи ( преди 2 месеца )
    Само да ви светна, че от десетина години Ferrari предлагат доживотна гаранция на двигател, скорости и всички основни компоненти на колите си. Хората които си купуват коли от тази и подобни марки не ги интересува дали са практични, както и дали са най-бързи. Тези коли са статус и естествено спорт и развлечение. Не возят в тях буркани с лютеница. Който има Ferrari има поне още няколко коли. Чешете си езиците в кръчмата, че размишлявате глупости, това не ви е Голф комби.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Италианските коли са като италианските мотори. Всички много ги харесваме но накрая си купуваме Honda и Yamaha.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нека да сравним и Ферари със Порше. Собствениците на Поршета често ги ползват като и ежедневни автомобили защото освен че са супер бързи на писта са и практични и им навъртат по над 200 хил. километра без проблем. Карат се и зимата даже. Докато Ферарита стоят в гаражите и се изкарват един път в месеца и то само ако е хубаво времето. Навъртат съвсем малко километри, не се карат зимата и пак се трошат от нищо.
  • #4
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Айде да разгледаме и времената на Нюрбургринг. Гледам гледам и какво ми се набива на очи? Ferrari 812 Superfast (2018г) дето струва половин милион има по бавно време от Nissan GTR (2009г). и от Chevrolet Corvette C6 ZR1 (2008г). Или пък още по смешно е че BMW M4 има по добро време от Ferrari 488 GTB. А колко струва едното колко другото.....
  • #3
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Защо да е глупост? Влез в западните форуми и групи да видиш какви неща пишат собствениците на такива коли. Голяма част не са очаровани от качеството. Да колите са приятни за каране и привличат погледите навсякъде. Но в същото време имат много малък ресурс, трошат се някакви елементарни неща по тях и ремонтите им са ужасно скъпи защото за разлика от нормалните по масови производители няма алтернативни доставчици на части и всичко трябва идва от Италия. Ами и пожарите? Доста изгоряха.
  • #2
    РУК ( преди 2 месеца )
    До 1 - ако някой ден осъзнаеш каква глупост всъщност си написал, ще се метнеш под влака от срам. Гарантирам ти го! За твое щастие никога разсъдака ти няма да има потенциала да разбере колко ограничен е всъщност
  • #1
    Статус символ ( преди 2 месеца )
    Изключително надценени и прехвалени автомобили. Да кажем че имат приятен дизайн (някой модели) но също и тотална липса на практичност за ежедневието и съмнително качество на изработка. Същевременно и на пистата на блестят с някакви кой знае какви постижения и често са доста по назад по евтини и масови автомобили.
fallback
Последни