43 години стигат, ако използваме една песен от ранната ни демокрация. Толкова време Ford F-150 беше най-продаваната кола в Съединените щати. Е, това приключи! Toyota RAV4 прекъсна тази историческа поредица, превръщайки се в най-продаван автомобил в САЩ през 2024 година.
През 1982-а Ford F-150 става номер 1 на пазара в родината си. Оттогава той оглавява неизменно класациите. До сега. За миналата година Toyota RAV4 прекъсна историческата серия на Ford F-150 и се превърна в най-продаваната кола в Съединените щати. Уточнение, по някои класации за такава се води Ford F-series, но всъщност 250 и 350 попадат съвсем в друг сегмент и това не е справедливо.
Въпреки че Ford F-150 отпадна от първото място след 43 последователни години , той остана втората най-продавана кола в Съединените щати. И да, твърде близо е до японския хит. Във всеки случай това, което Toyota постигна, е история, защото Ford F-150 е институция в страната си. Като цяло, това е най-продаваният автомобил на този пазар с повече от 33 милиона бройки за 48 години. Знаем за какви мащаби става въпрос. За 2024 година там са продадени 16,09 милиона автомобила (леки коли и пикапи).
От тях на Toyota RAV4 се падат 475 193 единици - с 9% повече от 2023 година. Ford F-150 остава с 460 915 бройки или с 5% по-малко от предходната година. Трети е друг японски SUV - Honda CR-V, който е на подиума с 402 791 бройки. Едва четвърти е Tesla Model Y с 372 613 бройки, като хитът на Мъск върви назад с 3%. Chevrolet Silverado 1500 допълва Топ 5 с 344 022 регистрирани продажби, тоест, с 2% по-малко от предходната година.
Другите автомобили в първата десетка на Съединените щати са четири други японски модела и два от тях са на Toyota. Така марката отбелязва велика година на американския пазар.
Разглеждайки продажбите в САЩ, правят впечатление поне две неща. Първо, Toyota Corolla и Honda Civic са единствените два модела от C-сегмента в Топ 10. Също така Subaru има три коли в Топ 20: Crosstrek на 18-та позиция, Forester на 19-та и Outback на 20-та. Не напразно САЩ остава най-важният пазар за японската марка.
Също така е доста изненадващо, че сред 50-те най-продавани коли там няма нито един европейски модел, а само американски, японски и корейски. Според Car Industrial Analysis цели 61% от автомобилите, продадени в САЩ, са произведени в страната. Така че американците наистина могат да са горди като автомобилни патриоти.