fallback

Нов дизелов двигател намалява вредните емисии с 85%

Разработката на австралийски инженери работи с водород и увеличава ефективността

Австралийски инженери представиха иновативна система за комбинирано впръскване на водород и дизел, която позволява да се намалят емисиите на въглероден диоксид с 85% и да се увеличи ефективността на двигателя с 26%. Технологията предлага екологично решение за тежко оборудване и търговски превозни средства.

Как работи хибридният двигател?

Изследователи от Университета на Нов Южен Уелс са обновили стандартен дизелов двигател чрез интегриране на директно впръскване на водород. Технологията позволява използването на до 90% водород, като същевременно запазва възможността за работа с дизелово гориво.

Основното предимство е, че системата не изисква високо пречистен чист водород, което я прави по-достъпна. Решен е и проблемът с високите емисии на азотни оксиди, които се считат за вредни за околната среда.

Къде може да се използва?

Технологията може да се монтира на съществуващи дизелови двигатели, което я прави перспективна за внедряване в транспортния и индустриалния сектор. Това е особено важно за товарния транспорт, селското стопанство и минното дело.

В кариери и мини, където вече се използват водородни горивни системи, преминаването към хибридно впръскване може да намали разхода на гориво и емисиите с 30%. Създателите на технологията планират да я пуснат на пазара в рамките на 1-2 години, като привлекат инвестиции за широкомащабно внедряване.

fallback
  • #10
    Стоян Димитров ( преди 10 месеца )
    А относно по темата, това което тука пишат отдавна се прави в България. Просто прибавяте една горивна клетка за оксиводород или казано Браунов газ към карбораторът на колата с електроника за управление на дебитът на оксиводородът и всеки дизелов двигател става това което е описано в статията. Една Варненска фирма от години е патентовала к произвежда горивна клетки на браунов газ точно за такава употреба.
  • #9
    Стоян Димитров ( преди 10 месеца )
    С електрически двигатели се стартира запалването на всички двиатели с вътрешно горене. И това е неоспорим факт.
  • #8
    Стоян Димитров ( преди 10 месеца )
    Голям напън в последните години за продължаване животът на двигателите с вътрешно горене. Ама няма да стане. Най добрият двигател с най много мощност и полезно действие е електрическият двигател.
  • #7
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Всичко ново е добре забравено старо. Помните ли Икарусите от градския транспорт с газови бутилки на покрива и гръмки надписи ЕКОБУС отстрани?
  • #6
    До 6 ( преди 10 месеца )
    Освен да пратиш едно "благодарствено" писмо на политиците, които преди 15-20 години решиха, че дизелите са много екологични и започнаха да ги налагат масово. Същите политици сега налагат по същия начин и електричките. Обаче този път не бъркат и ще е различно, нали?
  • #5
    Боб ( преди 10 месеца )
    Стига с тая с.м.р.@.д
  • #4
    До 3 ( преди 10 месеца )
    Горенето на водород не отделя фини прахови частици, но пък за сметка на това отделя по 25 евро всеки килограм водород който заредиш от зарядната станция. Чудесно може да замести дизела, който струва под две евро за килограм. Но пък екологията е безценна, всеки един антиелектрик би си дал бъбрека и едното си дете за екологията!
  • #3
    факт ( преди 10 месеца )
    Надуха ни главата с тия тъ пи дизели. Бълват фпч на килограм а с филтър за фпч са умрели ниска мощност.
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Това да се чува
  • #1
    Лудория ( преди 10 месеца )
    А разходите за гориво с колко ще промени и в коя посока?!
fallback
Последни