Не ги правят вече такива! Всеки е чувал тази реплика за каква ли не техника, включително автомобили. Факт, 80-те години на миналия век бяха много яки в това отношение, прави са авторите на класацията от Autocar.
Дигиталните часовници с калкулатор, Pac-Man, Sony Walkman и велосипедите BMX бяха нещо ново, а в соцлагера се промъкваха покрай тираджии, Кореком и братския виетнамски народ, строящ от Козлодуй до София. Е, готините автомобили бяха запазени само за най-висшите от партийния елит. Н ги караме с голям кеф и днес.
Автомобилните икони на 80-те години (ГАЛЕРИЯ)
Не е лош подарък за 40-ия рожден ден, нали? F40 е проектиран и произведен точно с таи цел. Да отпразнува 40-те години в бизнеса на Ferrari, а също така е последният автомобил, ръководен от Ензо Ферари преди смъртта му през 1988 година.
Красавецът беше замислен като състезателна кола за пътя и от началото до края процесът на разработка отне абсурдно кратките 13 месеца.
Голяма част от това време беше прекарано в аеродинамичния тунел, но ползите си заслужаваха, защото F40 стана първият сериен автомобил, който премина през бариерата от 320 километра в час.
2,9-литровият V8 с две турбини произвежда 478 к.с., което е нещо уникалноа за кола, която тежи само 1100 кг. Неговото ускорение се усеща като удар отзад от нещо много голямо, движещо се много, ама много бързо. Космически кораб, например.


0