fallback

Renault избира пълните хибриди пред PHEV

Френската марка няма да пуска повече plug-in хибридни модели

Renault залага много на изцяло хибридни задвижвания като средство за преход на своите автомобили и клиенти към чисто електрическа енергия и няма планове да разшири своята гама от PHEV извън флагмана Rafale. Това обяви пред Autocar главният изпълнителен директор на компанията Фабрис Камболив.

Според шефа на марката, решението да се съсредоточи върху пълните хибриди – ход, който силно контрастира с големите инвестиции в PHEV от производители като BMW, Audi, Toyota, Volkswagen, Volvo и Stellantis, е в знак на признание за техните големи възможности.

„Преди три или четири години не беше очевидно да избирате между мек, пълен, plug-in хибрид или чисто EV, тъй като имаше много различни начини да управлявате вашата гама двигатели. Това, което решихме, е да заложим на пълен хибрид, защото за мен това е най-лесният начин да имаме автомобили с ниска консумация на гориво и да подготвим клиентите си да преминат към електромобили“, добави Камболив.

Единственият plug-in хибрид на Renault (и вероятно ще бъде последният в историята) е Rafale E-Tech 4x4 в топ-версията на модела, която съчетава 1,2-литров трицилиндров бензинов двигател с три EV мотора – по един на всяка ос и стартер-генератор в скоростната кутия. Батерията с капацитет 22kWh доставя достатъчно енергия за пробег от 100 км според WLTP.

Тъй като задвижващият механизъм PHEV на Rafale е базиран на пълна хибридна система с по-ниска мощност, той работи с електрическа помощ, дори когато тяговата батерия е празна. Така големият SUV предлага високоефективно представяне в градски условия, както и пробег от 1000 км при пълен резервоар и заредена батерия.

„Големият проблем на PHEV е движението с празна батерия, затова и другите модели на Renault няма да получат подобно задвижване. Просто тази технология няма смисъл в по-малки автомобили“, обясни Камболив. И даде пример с електрическия Scenic:

„Той има повече от 600 км автономност. Защо трябва да предлагаме кола с такъв размер с plug-in хибридно решение, което може би по отношение на пакета не би било толкова интересно или уникално, колкото Rafale може да бъде в своя сегмент?

Когато отидете в по-ниските сегменти, ако не можете да си позволите да заредите колата, имате пълно хибридно решение и то е достатъчно далеч. В противен случай превключвате на EV. Да, Plug-in хибридът беше „черешката на тортата“, но с предимства, които са свързани с размера на автомобила. При коли с дължина 4,4 метра това не си заслужава.“

Запитан дали стремежът на Renault към пълна хибридна гама означава, че марката повече няма да произвежда автомобили с „чисто ДВГ“, Камболив отговори: „Това зависи от пазара. Все още предлагаме модели с ДВГ в много държави, но в краткосрочен план ще се съсредоточим върху хибридни автомобили и автомобили с чисто електрическо задвижване“.

fallback
  • #9
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Мен лично плъгин хибрида ми харесва. 6м жена ми имаше служебен Голф ГТЕ. Изкарваше 50км на ток градско, и го зараждахме през вечер в гаража. Разхода беше 2/100 бензин и 15-17/Кв на 100 км. От приложението можеше да свалиш пълни статистики със спокойно каране без ръчкане съм го докарвал на 0,5/100 и 15Кв/100 сиреч под 2 лв на 100 км, и това в София.
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 5,да имаш хибрид е като да имаш жена и риба в едно и когит ти требе риба я имаш,а когит искаш да ръгаш има жена.Или кат се казва 2 в 1.
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 3,плъг ин хибридите са тези които са най-удачни за ползване,защото пътуваш без да се притесняваш,че ще ти свърши тока и ша са озовеш в банкета на авариики да чакаш пътна помощ да ти зареди батерията с бензинов агрегат и да се довлечеш до някоя зарядна. тук двигателя играе ролята на генератор и зарежда батерията.Електрокарите са за града и до 200-240км макс в една посока. Поне това показват тестовете на терен реално,после спираш и пиеш кафе и пикаеш поне 45 минути за следващите 240 км и т.н.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Бафмааму, сега пък имало и пълни хибриди. Другите да не са празни? Изобщо, уйде ти и коня и каруцата направо в морето.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    да имаш хибрид е като да се ожениш за русалка когато ти трябва риба получаваш жена когато ти потрябва жена получаваш риба
  • #4
    Пепи Шекера ( преди 2 месеца )
    Моля-моля! АЗ карам неуДачия и се стремя към рено!
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Плъг ин хибридът има смисъл само ако има къде да го зареждаш. Но ако има къде да зареждаш, може да минеш направо на електромобил, защото ще го зареждаш много по-рядко и пак няма смисъл от плъг ин хибрид. Плъг ин хибридите имаха смисъл, когато нямаше достатъчно бързи зарядни станции като тръгнеш на дълъг път във времената когато електромобилите все още зареждаха бавно. Пък и за дълъг път който и да е дизел харчи по-малко от който и да е и какъвто и да е хибрид..
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пълният им хибрид е уникално добър и затова залагат всичко на него. Единственият проблем в момента е че нямат 4х4 за него а само при Rafale PHEV. Това май ще се промени до края на годината, така че няма да има смисъл от PHEV, но ще трябва да вдигнат конете, че 200 вече не са достатъчни за парите които искат. В това отношение Rafale с 300 к.с. и разход от 6 л./100 км е доста добри. Но май само с него ще си останат ако може да се вярва на статията.
  • #1
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Просто безумна статия!!!! Авторът е направил такава какафония, че абсолютно нищо не се разбира. Какво аджеба са решили Рено остава по-скоро догадка. Изглежда, че ще се предлагат само MHEV и BEV... обаче с писателския гений на Пепи Захариев това все пак си остава тайна за публиката...
fallback
Последни