IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кой наистина има нужда от супермощни коли?

Модата, обхванала китайските производители, си има логично обяснение

В Китай напоследък се появяват все повече и повече нови електрически автомобили с мощност от 700 и дори над 1000 конски сили. Какъв обаче е смисълът от тях? На този въпрос се опитват да отговарят експерти от автомобилната индустрия, които разглеждат този истински феномен, настанил се както сред производителите, така и сред потребителите.


Китайски коли


Факт е, че много съвременни автомобили, предназначени не за състезания във Формула 1, а за шофиране на пътя, могат да се похвалят с такива цифри. Китайският BYD, например, в момента подготвя електрически версии, базирани на архитектурата e-Platform 3.0, оборудвани с двигатели с мощност 680 к.с. и 1101 к.с. Но защо е всичко това? Наистина ли една съвременна кола се нуждае от толкова много мощност? Може би бъдещето й принадлежи? Или подобни „надбягвания“ просто са се превърнали в някакъв фетиш, нещо като визитна картичка на пътя?

В известен смисъл това е така, коментира вицепрезидентът на Националния автомобилен съюз (NAU) Ян Хайцер, който дълги години се занимава с моторни спортове като състезател. Според него невероятните 500 к.с. с. (да не говорим за 700-800) е напълно прекомерна мощност. И собствениците на такива автомобили, освен със страстта си към мощните коли и дебелата си банкова сметка, могат да се похвалят и с огромно его.

И тук не става дума за тези хора, които в свободното си време отиват на някоя писта – като „Нюрбургринг“, например, за да се разтоварят. Те са специална категория и наистина обичат супермощните коли. Има обаче и такива, които са готови да платят астрономическа сума заради комплексите си. И по този начин да се откроят над останалите. В същото време има и такива, които се опитват да ги имитират, а това означава, че производителите на свръхмощни двигатели вече разполагат с няколко целеви аудитории.

„Важно е да се разбере, че успехът на пазара на супермощни автомобили не е само следствие от обичайното „търсенето създава предлагане“, но и до голяма степен маркетинг - обяснява Хайцер. - Обяснено по друг начин - днес колите се произвеждат не от инженери, а от счетоводители и търговци. В реалния живот, при нормални условия на шофиране, е почти невъзможно да се възползвате от такава мощност. Да, можете са усетите предимствата на двигател с 400-500 к.с., но е факт, че Mini Cooper 2.0 с неговия двигател с 230 к.с. предлага същото усещане“.

Не е трудно да се обясни защо китайците решиха да продължат развитието на тази тенденция на пазара. Основната причина е електрификацията на индустрията. Технически е по-лесно да се премахне мощност от електрическо задвижване, отколкото от ДВГ. Мощните двигатели консумират огромно количество гориво, така че те наистина са по-ефективни в електрическите автомобили.

Освен това, ако двигателят работи на бензин или дизел, мощността е над 250 к.с. е напълно излишна заради ограничения на скоростта. В същото време разходите за зареждане ще се увеличат, още повече че и цената на такова превозно средство е доста по-висока.

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Димитър ( преди 3 седмици )
    На кого му пука? Убийците на пътя няма да се свършат. Мощността няма нищо общо с поведението на тези *** така да се каже.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ами всички ( преди 3 седмици )
    с изключение на Пепи Шекера и подобните му рено-неуДачници, задоволяващи се с моторче за сенокосачка и 2-3 батерии ААА.
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Нужда, има само чувството че си недостатъчен и трябва да го компенсираш
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Mupo ( преди 3 седмици )
    Защото към този момент кола с голяма батерия и бързо зареждане със съответното добро управление и охлаждане вече вдига цената до хубав двг. Тогава как да компенсираш цената на батерията - слагаш конски сили така че стане на нивото на хипер колите с двг а те са много скъпи. Така може да кажеш на клиента че купува нещо на сметка
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    10LD-DiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 седмици )
    При съществуващата спец.категория 'юнаци' наистина идолизират супермощната кола, но те са малцинство. Докато другата по> част е готова да плати астрономическа сума само и 1ствено именно поради наличните комплекси! И така искат по този н/н да се откроят над останалите, сиреч - чиста СНОБАРИЯ. Обаче има и такива, к. ги имитират, а това означава, че има големо поле за живото им обирджийство от лакомите и гладни авто-джамбази да ги прецакват по възможно най-елегантния прийом - с личното им съгласие
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Бих казал, че в китаеца няма никакво разумно обяснение, защо!
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Предрасъдъците за големината на "инструментите" на китайците май ще се окажат основателни и обяснение за желанието им за мощни коли на всяка цена, хи-хи.
  • #7
    8 rate up comment 7 rate down comment
    До 6 ( преди 4 седмици )
    Нито че първия нито си последния, който отрича физичните закони, за да защити ДВГ.
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    5-ти, толкова глупости си написал, че просто не си заслужава, човек да си губи времето да ти отговаря.
  • #5
    6 rate up comment 18 rate down comment
    До 4 ( преди 4 седмици )
    Трябва ти умения за да държиш в пътя автомобил с ДВГ над 300 коня, но почти не ти трябват умения за да държиш на пътя 1000 коня електромобил с два-три двигателя. Сцеплението на гумите зависи от въртящия момент. Регулирането му е много по-бързо и прецизно при електромобилите, като при три моторните електромобили имаш по един двигател на всяко задно колело, които управляват въртящия момент по отделно. Включително може на едното колело да е положителен, а на другото отрицателен въртящ момент.