fallback

Какво ни чака през 2025: отчаяни отстъпки за електромобили в ЕС

4 модела под 50,000 лева - вижте кои са най-евтините коли на ток в България в момента

Продажбите на електрически автомобили в Европа ще скочат с 40 процента през 2025 година, прогнозира анализаторът Матиас Шмид, цитиран от The Financial Times. Главната причина за това е огромната нужда на производителите да покрият новите стандарти за вредни емисии. Именно заради тях лансирането на много електрически модели бе отложено от 2024 за тази година. Производителите ще са готови на всичко, за да ги пласират, което вещае големи отстъпки за клиентите и понижени маржове на печалба за команиите, смята Шмид.            Най-евтините електромобили в България в момента (ГАЛЕРИЯ):

              През 2025 на европейския пазар ще се появят над 160 нови чисто електрически модела, изчислява FT. Според проекциите на Шмид това ще доведе до увеличение на дела на електромобилите от досегашните 15-17 процента до 22% от общите продажби на нови превозни средства в Европа. В реални измерения това означава около 2.7 милиона продадени електромобила през 2025. "Определено очакваме пазарът на електромобили да отскочи нагоре през 2025 заради регулаторния тласък от ЕС", твърди Шмид пред The Financial Times.

През 2024 търсенето на автомобили с батерии се сви на повечето пазари заради скептицизма на потребителите и заради спирането на щедрите държавни субсидии на много места. Сега възстановяването на растежа ще е за сметка на печалбата на производителите. Ние сме готови с предложения за електрифицирани превозни средства, коментира шефът на Renault Фабрис Камболив пред изданието. "Що се отнася до търсенето обаче, виждаме много колебливи сигнали. Нивото на колебание у потребителите е наистина високо".         С очаквания през второто полугодие първи модел от гамата Neue Klasse, BMW ще въведе на пазара в Европа ново поколение електрическо задвижване           Неотдавна АСЕА, браншовата организация на автомобилните производители в Европа, пресметна, че ако ЕС не отложи предвидените нови санкции за емисии, само през 2025 автомобилните компании ще загубят 16 милиарда евро от глоби, разходи за покупка на емисионни квоти и продажбата на електромобили с големи отстъпки.

През 2025 производителите активно ще налагат "евтини" модели с електрическо задвижване на цена под 25,000 евро, като Renault 5 или Citroen e-C3. Другата съществена новост е свързана с технологии от следващо поколение. BMW най-после ще лансира тази година своята Neue Klasse - изцяло нова гама електромобили със следваща генерация задвижване. Очаква се също дебютът на обновената Tesla Model Y, представена вече в Китай. Шефът на Mercedes Ола Калениус също обяви наскоро рекордна продуктова офанзива - "фойерверк от нови автомобили, повечето от които ще са чисто електрически". Калениус обаче предупреди, че "естественото търсене" от страна на потребителите едва ли ще се повиши през 2025 до степен, която би позволила на производителите да имат здравословни маржове на печалба.        Прогноза на Market Intelligence Study за развитието на пазара на електромобили в ЕС           Европейският съюз от тази година изисква производителите чувствително да понижат средните емисии от гамата си, най-вече като продават повече чисто електрически модели. Подобна политика води и правителството на Великобритания. Това обаче се отразява най-вече на корпоративните покупки. 9 от 10 частни клиенти все още предпочитат колите с двигател с вътрешно горене.

Насърчаването на апатичното търсене ще струва на производителите милиарди, прогнозират анализатори. UBS очаква печалбата преди лихви и данъци (EBIT) на европейските производители през 2025 да спадне средно със 7 на сто в сравнение с 2024. Ясно е, че компаниите имат силен интерес да продадат повече EV тази година. Въпросът е докъде са склонни да стигнат с отстъпките за целта, обяснява Патрик Хюмел, анализатор в UBS.

За някои производители отстъпките и промоциите няма да са единствените щети покрай новите тавани за емисиите. Много компании ще трябва да купуват въглеродни квоти от производители като Tesla и BYD, за да покрият новите изисквания. Stellantis, Ford, Toyota, Mazda и Subaru вече обявиха създаването на пул за купуване на квоти от Tesla. Mercedes иска да закупува квоти от Volvo и Polestar, собственост на китайската Geely. Според Патрик Хюмел това ще изяде над 4 милиарда евро от потенциалната печалба на европейските производители.       

 

fallback
  • #21
    До 15 ( преди 10 месеца )
    Ще предложа на момчетата и този вариант - всички се движим накуп с преценена от нас скорост, Но остава условието да спираме един от автомобилите и да зареждаш само по 2 минути на всяка зарядна станция по пътя за да стане клипа. После даваш по 100 лв на всеки шофьор който е стигнал до Резово без зареждане. Очертава се един много забавен, информативен и интересен видеоклип в който да си главния герой да докажеш на всички, че няма зарядни и не може да се стигне до Резово!
  • #20
    До 15 ( преди 10 месеца )
    Стига си питал за Резово без да си четеш отговорите. Вече ти беше предложено и извъртя задните части на другата страна и смени условията. Не искаш ли да се движим със средна скорост 200 километра в час от София до Резово или пък да стигнем за по-малко от час без да зареждаме и като стигнем да ни дадеш 10 лв ? Сигурен съм че ще има минимум 1 000 желаещи да вземат 10 лв. Май се уплаши като ти предложих да дойдем 10 автомобила?
  • #19
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Българина е голям мазохист те му надуват цените на нова кола с по 5 бона всяка година нагоре той вика поевтинели са даже спрямо инфлацията. Навсякъде в Европа спряха да купуват заради абсурдните цени , *** щял на опашка да се реди. Давайте , купувайте
  • #18
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Един автомобил си има твърди разходи, които са доста пари събери гориво/ток разхвърляй ги на 8-10 хил км годишен пробег (градско) и се замисляш за какво ти е.
  • #17
    Хахохи ( преди 10 месеца )
    х2 и повече, със всички е.така, въпроса е какво искаш да караш. Чисто нова кола- нисък клас, 3-4г. висок или електричка... сумите са все едни и същи 40-50к
  • #16
    Хахохи ( преди 10 месеца )
    През 2016 гледах новоо Мазда 3 29к, колега си купи 2016 Тойота корола пак за 30к, ниско оборудване, 1 ниво. 2018 излезе другата Мазда 3 и началото на 2019 беше 40к, викам си тези са луди?!? Заплата чисто около 1000лв. или малко повече. Трябва да работя 40 месеца. 2021 щях да купя Шкода октавия 34к, да не кажа 36 беше точно в разгара на ковид. Сега октавията почва от 47-48к Миналата година взех дъстър 40к, но вече работя едва 16-17 месеца за тази кола. Цените са относително нагоре 20%, но дохода
  • #15
    анонимен ( преди 10 месеца )
    да не забравя да попитам до резово ще ходим ли марша на скок без да зареждаме по пътя или както казва миташки тате каза че ще ми купи коуело ама друг път че сега студено ама си купи лада с жълти фарове
  • #14
    До 10 ( преди 10 месеца )
    Би ли дал пример за "добре оборудван семеен автомобил" за 40к лева през 2019? Защото точно тогава купувах нова кола и чисто нова семейна кола, автоматик с кожа, в класа на Октавия примерно, под 60 000лв нямаше. Днес подобна кола може да се вземе за 66-68 000лв. Което не са 30-40%, а 10-12%. На фона на инфлацията през тези 5 години, колите дори са поевтинели.
  • #13
    До 12 ( преди 10 месеца )
    За гаранционното обслужване в Атина, колко дни ще пътуваш?! .... теслокретен!
  • #12
    TSLA ( преди 10 месеца )
    Нищо от тези не си струва парите. Страната с магистрална скорост 130 може да прекоси само Model 3 Long Range (от всичко в ценови клас под 25К). Model 3 Long Range All-Wheel Drive Certified pre-owned в гаранция от Tesla Netherlands или Австрия е 23 хил. евро. Гаранционно се обслужва в Атина/Буглокещ, извънгаранционно в Tesla Service Bulgaria. И имаш КОЛА.
fallback
Последни