IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-търсените премиум автомобили в България

2024 бе рекордна в сегмента. Лидер при марките е BMW, при отделните модели - Mercedes

Премиум сегментът на българския автомобилен пазар е изпратил най-добрата година в историята си през 2024, показва традиционната справка на Automedia.bg. През изминалата година премиум марките са доставили общо 6298 нови автомобила в България, което е 12.7% от целия пазар. При това ръстът е най-вече за сметка предимно на най-скъпите и сложни модели в каталозите.
  
    
BMW XM Label Red
В Европа най-продаваните премиум модели са най-достъпните като цена - Audi A3, BMW 1 Series... В България, колкото са по-скъпи, толкова по-добре се продават. За 2024 у нас са регистрирани нови 34 бройки от XM, най-скъпия сериен модел в историята на BMW
  
      
Категоричен лидер в сегмента за миналата година е била BMW, с 1868 новорегистрирани автомобила и 3.8% дял от общия пазар у нас. Второто място е за Mercedes с 1440 автомобила (тук сме изключили лекотоварни автомобили като Sprinter, Citan и пр.), и с 2.9% пазарен дял. На трета позиция е Audi. Далеч от голямата тройка остават Volvo, Porsche (с 30% ръст на годишна база) и Land Rover (с 98% ръст, но благодарение главно на една голяма държавна поръчка). В десетката за пръв път попада новата марка за високопроходими автомобили Ineos, чиито доставки са скочили с 280% във втората й година на пазара. За пръв път в подреждането има и китайски производители - Voyah, премиум марката на Dongfeng, която вече има официален вносител у нас, и внесени частно отделни бройки Xpeng.
 
 

ТОП 10, МАРКИ

BMW - 1868
Mercedes - 1440
Audi - 981
Volvo - 397
Porsche - 381
Land Rover - 380
Lexus - 178
MINI - 124
DS - 64
Ineos - 53

Както винаги в подобни класации, изниква въпросът какво точно е "премиум" при автомобилите. Няма единна призната световна класификация. В Европа най-често приемаме тристепенното разделение на пазара: на масови, премиум и луксозни автомобили. Премиум са марките, които предлагат значително повече способности, оборудване и удобства от масовите, и струват поне с една трета над средната цена за сегмента. Луксозните са произвеждани в ограничени серии и достъпни само за съвсем малък кръг клиенти: тук попадат както акцентиращи върху комфорта марки като Rolls-Royce, така и производители на спортни модели като Lamborghini или Ferrari. Но има и немалко модели, които попадат на границата между тези сегменти. Maserati например има и премиум, и откровено луксозни модели, също както и Porsche. Като премиум модели сме разгледали VW Touareg (технологичен близнак на Q7 и Cayenne) и новата Toyota Land Crusier, нищо, че и двата модела идват от масови производители.


Най-продаваните премиум автомобили в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 4 седмици )
    Нумеро 22, не съм му адвокат, но човек дори и добре да живее умира. Някои мислят за децата си, други за дебелия си *** с високи доходи... а парвенютата за скъпи коли със заем на гол ***.
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 4 седмици )
    Сигурно няма да ме разберете, но като гледам БМВ 3 се чудя какво му е премиум. Може да е спортен автомобил, но е много далеч от луксозен автомобил. В това отхошение е много назард от Ауди и Мерцедес, та дори и от всички корейски автомобили.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Ето ти един отговор - обикновените марки изостанаха. През 90-те едно Рено Лагуна, да речем, имаше по-приятен интериор от Мерцедес, а материалите никак не бяха по-лоши. Днес - твърда пластмаса, високи цени, процесори като от преди 20 г, ццииггански компромиси. Но най-добрият отговор са доходите. Когато можеш да си позволиш приятното, защо да избереш неприятното? Щом задаваш такъв въпрос, значи просто никога не си бил в позицията да имаш висок доход.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Не е нормално в най-бедните в ЕС държава да има толкова много продадени премиум автомобили. Изобщо това нещо не е нормално. Ако някой мисли обратното да каже защо.
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До #18 ( преди 4 седмици )
    Никой не ти говори за налични пари, а за доходи. Масово хора са се набълбукали с кредити за глупости, които не могат да изплащат или плащат с 300 зора. Не си е изплатил още жилището, обаче си взел лъскава таратайка, за да впечатлява кифлите по чалготеките или да натрие носа на комшията, че е с по-яка кола от неговата. Комплексарщина та е водещото при продажбата на премиум колите в повечето случаи. Икономистите са го сметнали колко % от доходите ти е разумно да се дават за кола.
  • #19
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Великият, супер-дупер надежден, хипер-премиум японски напудрен вариант на Тойотка, или както е известен сред клиентите с пари - псевдо-премиум, с два пъти по-малко продажби от Ленд Роувър. Мокрите мечти на японофилите-антибългари са едно, реалността - съвсем друго.
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Колега, даже и баба ми преди 50 години купила апартамента на изплащане, какви са тези идеи в 21-ви век да купувам с налични пари.
  • #17
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Дефендер не бяха ли някаква масовка? Range им бяха премиума
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Ми как съм решил, че хората със скъпи коли нямат париПовечето хора с много скъпи коли около мен са на минус - кредити за жилище, кола, ексглокзии. Няма логика да дадеш 300000 за кола, без да ги имаш, да не говорим, че жилище нямаш Приоритети.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 4 седмици )
    Не знам за Туарега колко е златен, но цената му е маммата си и бащичко си... Само да вметна, че в ЩАТИте HYUNДАЙ + KiA по общи продажби заемат 6 и 7-мо място, докато ФАУ-БЕтата са 13-ти през изтеклата 2024-та год., а зад тях идват BMW 14-ти и еМБечките - съответно 17-ти. На 26-то място се мъдри ПОРШ, а плътно зад него го следва премиум-лЮкс Брандът на HYUNДАЙ - GENESiS само с 1000 броя по-малко продадени машини за миналата изтекла календарная година в САЩ...