fallback

Още един нов производител на EV фалира

Canoo подаде молба за банкрут, след като не успя да си осигури държавно финансиране

Един от най-новите американски производител на електрически превозни средства – Canoo, подаде молба за обявяване на банкрут в края на миналата седмица след пореден неуспешен опит да осигури допълнително финансиране от Министерството на енергетиката на САЩ.

Компанията е основана през 2017 от двама бивши ръководители на Faraday Future - Стефан Краузе и Улрих Кранц. Първоначално тя се нарича EVelozcity, но по-късно е преименуван на Canoo. Нейната основна задача е създаването на универсална платформа за бъдещи електрически автомобили с различни типове каросерии - кросоувъри, пикапи или миниванове.

Canoo показа концепцията на първия модел - минивана Canoo Lifestyle Vehicle (LV), през есента на 2019. През декември 2020 беше представен вторият модел - вана Canoo Multi-Purpose Delivery Vehicle (MPDV). Компанията също така анонсира пускането на пикап с 600 конски сили с размерите на Ford F-150, като серийното производство трябваше да започне през 2022.

Миниванът беше оценен на 35 000 долара, като за него дори се приемат предварителни поръчки. Потенциалните клиенти включват пощенската служба на САЩ, НАСА и Walmart. Планираше се и продажба на електрически автомобили чрез абонамент, като компанията измести фокуса си от частни към корпоративни клиенти, а производствените планове непрекъснато се променяха между запазване на всички процеси и възлагане на външни изпълнители.

На няколко пъти централата на Canoo се мести няколко пъти, а ръководството беше сменяно. В последните месеци представители на компанията водиха неуспешни преговори с чуждестранни инвеститори. Последната надежда беше заем от Министерството на енергетиката на САЩ, но и той не се сбъдна. Така, в крайна сметка, Canoo подаде молба за банкрут и прекрати дейността си.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Един по един - до един.
  • #6
    Баба Гица ( преди 10 месеца )
    Интереснотл ще стане при електро магнитен удар, когато всички тези електрички ще изпушат едновременно. Само класическите стари коли ще могат да подкарат
  • #5
    До Пропов ( преди 10 месеца )
    Лесно е да направиш нещо наток, което да може да се движи без да се интересуваш от цената и възможностите му. Но съвсем различно е да произведеш електромобил, който клиентите искат да купуват на цена от която и ти да печелиш.
  • #4
    До Пропов ( преди 10 месеца )
    Толкова е лесно да се произведе хубав и евтин продаваем електромобил, че и за Тойота е невъзможно да се справи. Какво остава за стартъп без опит.
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Е, то и ДВГто не е сложно по принцип. Е, в бараката на двора имам инструменти с ДВГ дето имат по 4-5 части. Виж, ако искаш ДВГ, което да работи мазно, във всякакви условия и т.н. вече става сложно. При електричките е същото.
  • #2
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Лесно е да се направи EV, за разлика от Автомобил с ДВГ. Те затова поникнаха като гъби разни стартъпи , защото всеки иска парче от обещаната Мързелива Баница. Обещаха я политиците, не знам обаче на тях кой и какво им обеща за да се развие такава колосална мошенгия. А че е схема - схема е, защото няма никаква, нито пазарна, нито икономическа логика. Идеята на американците е ясна. С Tesla, Lucid и още няколко големи да контролират и овладеят придвижването на населението. Ама останалият свят защо?
  • #1
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Производител е силно казано ако са нямали производство..
fallback
Последни