IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Специален знак показва новите гуми за лед

Засега само две марки ги предлагат, тестовете за сертифициране са елементарни 

Планинска снежинка с три върха (3PMSF) е знак за постижение от 1999 година. Гумите, носещи символа, гарантират изкарани успешно тестовете за ускорение върху средно утъпкан сняг. Гумата 3PMSF постига 110 процента от сцеплението на референтна всесезонна гума.


гуми за лед


Сега върху гумите се се въвежда нов символ, чиято цел е да покаже, че те осигуряват отлично сцепление не само върпу сняг, но и върху лед. Новата оценка, одобрена от техническия комитет към Международната организация за стандартизация (ISO), означава, че зимните гуми вече имат международно одобрен тест за сцепление върху заледени повърхности по отношение на спирането.

За маниаците, стандартизацията може да бъде намерена в ISO под номер 19447:2021. Този стандарт за тестване, одобрен през 2021 година, позволява на зимни гуми с индекс на сцепление на лед от 1,18 или по-висок – т.е. с 18 процента повече сцепление от еталонната гума,  да заслужи илюстрация на леден планински връх.
 
 
гуми за лед


Засега тази нова емблема да се появява само на страничната стена на най-новото поколение Nokian Hakkapeliitta 10 с шипове и Hakkapeliitta R5s без шипове. Уес Болинг от Nokian казва, че са използвали различни автомобили с предно задвижване по време на този специфичен тест, включително Volkswagen Golf. Каучукът и смолите в тези специфични гуми с оценка за лед се държат по-добре при изключително ниски температури. Очаква се тази пиктограма да започне да се появява на продукти, тъй като компаниите пускат нови и актуализирани варианти.

Методът на теста е лесен. Трябва да се проведе върху плоска повърхност от полиран лед, който е бил напоен с вода най-малко един час преди първия от трите проби на спирачките. След това ледената повърхност се подготвя предварително с тестово превозно. Предварителната подготовка се измерва със стандартизирани референтни всесезонни гуми (P225/60R-16 97S, както е дефинирано в ASTM F2493), за да се гарантира, че повърхността е правилно подготвена. Така ефективно се задава целта, спрямо която ще се сравняват зимните гуми.


гуми за лед


По време на теста не може да вали сняг или дъжд, избягването на пряка слънчева светлина е оптимално по очевидни причини, а ветровито време трябва да се счита за неблагоприятно условие. Температурата на въздуха, която се измерва на около метър от повърхността, трябва да бъде между минус 27 и плюс 7 градуса по Целзий. Температурата на ледена повърхност трябва да е между минус 27 и минус 9 градуса по Целзий.
 
 Тестовото превозно средство трябва да бъде лек автомобил с ABS, който може да приеме различни размери гуми. Не се допуска баласт или допълнителна тежест, специално позиционирана за увеличаване на натоварването на гумите. Преди това гумите трябва да бъдат карани най-малко 100 километра по суха настилка, после напълно почистени от сняг и мръсотия. Тестът се прави при скорости от 20 до 25 километра  час с минимум девет опита. Най-високата и най-ниската стойност се премахват.
 
 

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 4 седмици )
    Нищо леле-мале няма. Карах с такива гуми бус към 400 км около полярния кръг, във Финландия и през зимата. Температирите бяха около -30C като на много места снегът беше утъпкан, но не беше изчистен. Колата не поднесе нито веднъж, дори на един празен паркинг дърпах ръчна да се въртя, но не се получи. Не отричам обаче, че за България имат ограничено приложение и ако не се кара зиме само в планината, не си струва смяната и складирането.
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    директора на БАХУРНИ ( преди 4 седмици )
    Върху лед нищо не спасява, изчакайте седмица и пак си шофирайте БЕЗАВАРИЙНО!!!
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Бумеранг ( преди 4 седмици )
    Аз съм карал гуми с шипове и вярвайте ми....изживяването е уникално! Посрещнах 2000 г. на Цигов чарк и на 30.12 заваля здрав сняг. Трябваше да слезна спешно до Велинград и там смених зимните гуми с тези с шипове. Следобед обратно и...по пътя беше станало яко окопаване. Бях с един Москвич Алеко! Скъсах им шортите на всички, че дори и на тези с веригите и на джипитата с алтави гуми. Никога не съм се кефиш така на каране в дълбок сняг. Накрая се паркирах на едно широко място, за да няма изненади!
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    АК -47 ( преди 4 седмици )
    Нали трябва да се хващат шарани.Разни водачи,но не и шофьори ще си помислят,че с тези гуми ще са безсмъртни, ще ги накупят и след това леле мале.
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    118% при 25км/ч ще рече че при 50-60 км/ч ще е същия цирк.
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 4 седмици )
    Я, обяснете какво означава "отлично сцепление върху лед". Щото, такава гума, без метални шипове, няма! Тия пластмасови пинчета в протектора, наречени "шипове", са пълен т***ш***к!
  • #1
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Дрън-дрън, чи пляс, чи бум......