IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-търсените премиум автомобили в България

2024 бе рекордна в сегмента. Лидер при марките е BMW, при отделните модели - Mercedes

Премиум сегментът на българския автомобилен пазар е изпратил най-добрата година в историята си през 2024, показва традиционната справка на Automedia.bg. През изминалата година премиум марките са доставили общо 6298 нови автомобила в България, което е 12.7% от целия пазар. При това ръстът е най-вече за сметка предимно на най-скъпите и сложни модели в каталозите.
  
    
BMW XM Label Red
В Европа най-продаваните премиум модели са най-достъпните като цена - Audi A3, BMW 1 Series... В България, колкото са по-скъпи, толкова по-добре се продават. За 2024 у нас са регистрирани нови 34 бройки от XM, най-скъпия сериен модел в историята на BMW
  
      
Категоричен лидер в сегмента за миналата година е била BMW, с 1868 новорегистрирани автомобила и 3.8% дял от общия пазар у нас. Второто място е за Mercedes с 1440 автомобила (тук сме изключили лекотоварни автомобили като Sprinter, Citan и пр.), и с 2.9% пазарен дял. На трета позиция е Audi. Далеч от голямата тройка остават Volvo, Porsche (с 30% ръст на годишна база) и Land Rover (с 98% ръст, но благодарение главно на една голяма държавна поръчка). В десетката за пръв път попада новата марка за високопроходими автомобили Ineos, чиито доставки са скочили с 280% във втората й година на пазара. За пръв път в подреждането има и китайски производители - Voyah, премиум марката на Dongfeng, която вече има официален вносител у нас, и внесени частно отделни бройки Xpeng.
 
 

ТОП 10, МАРКИ

BMW - 1868
Mercedes - 1440
Audi - 981
Volvo - 397
Porsche - 381
Land Rover - 380
Lexus - 178
MINI - 124
DS - 64
Ineos - 53

Както винаги в подобни класации, изниква въпросът какво точно е "премиум" при автомобилите. Няма единна призната световна класификация. В Европа най-често приемаме тристепенното разделение на пазара: на масови, премиум и луксозни автомобили. Премиум са марките, които предлагат значително повече способности, оборудване и удобства от масовите, и струват поне с една трета над средната цена за сегмента. Луксозните са произвеждани в ограничени серии и достъпни само за съвсем малък кръг клиенти: тук попадат както акцентиращи върху комфорта марки като Rolls-Royce, така и производители на спортни модели като Lamborghini или Ferrari. Но има и немалко модели, които попадат на границата между тези сегменти. Maserati например има и премиум, и откровено луксозни модели, също както и Porsche. Като премиум модели сме разгледали VW Touareg (технологичен близнак на Q7 и Cayenne) и новата Toyota Land Crusier, нищо, че и двата модела идват от масови производители.


Най-продаваните премиум автомобили в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 минути )
    Ми как съм решил, че хората със скъпи коли нямат париПовечето хора с много скъпи коли около мен са на минус - кредити за жилище, кола, ексглокзии. Няма логика да дадеш 300000 за кола, без да ги имаш, да не говорим, че жилище нямаш Приоритети.
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 часа )
    Не знам за Туарега колко е златен, но цената му е маммата си и бащичко си... Само да вметна, че в ЩАТИте HYUNДАЙ + KiA по общи продажби заемат 6 и 7-мо място, докато ФАУ-БЕтата са 13-ти през изтеклата 2024-та год., а зад тях идват BMW 14-ти и еМБечките - съответно 17-ти. На 26-то място се мъдри ПОРШ, а плътно зад него го следва премиум-лЮкс Брандът на HYUNДАЙ - GENESiS само с 1000 броя по-малко продадени машини за миналата изтекла календарная година в САЩ...
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 часа )
    хората които имат стари пари гледат на автомобила като средство за придвижване - поредния чифт обувки - това е стока от първа необходимост а не луксозен продукт при богатите приоритетите са други а относно лизинга нямаш собственост върху автомобила той е на лизингодателя
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 часа )
    Живота е твърде кратък за да живеете в България
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 часа )
    Има доста други марки които не са премиум но са решили да слагат премиум цени...както и такива които имат доста добри коли в пъти по-евтини от т.нар. премиум който някои нива идва със стоманени джанти и 3 цилиндра двигател, но бил премиуим..
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 8 часа )
    И как останови, че тези които си купуват тези коли, нямат пари? Мантрата за нямащия пари българин, бива да спрете да я повтаряте вече, че стана смешна!
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 часа )
    До 8 интересно становище. Ами ако колата е на лизинг с остатъчна стойност пак ли е съща сметката?
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    по добре всеки ден бос до плажа отколкото всеки ден с мерседес на работа
  • #8
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    стойността на автомобила не трябва да надвишава 5% от капитализацията на всички активи които притежаваш
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Бако ( преди 11 часа )
    Само Мерц , а електричките са скрап