IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

САЩ забраниха китайските автомобили и технологии

Софтуерът, хардуерът и колите са обект на поредните санкции срещу азиатската страна и Русия

Администрацията на американския президент Джон Байдън се приближи една крачка към забраната на вноса на китайски автомобили и технологии. Това може да се окаже значително предизвикателство както за местните, така и за чуждестранните производители, съобщиха световните агенции.


САЩ-Китай


В изявление от Белия дом се казва, че Байдън предприема "силни и решителни действия, за да предпази Америка от рискове за националната сигурност, свързани с експлоатацията на свързаните с САЩ вериги за доставка от Китай и Русия". Като част от тези усилия Министерството на търговията финализира правило, което ще "забрани продажбата и вноса на хардуерни и софтуерни системи в т. нар. свързани превозни средства, както и цели свързани превозни средства" от Китай и Русия.

Според Белия дом, Bluetooth, клетъчната, сателитната и WiFi свързаността могат да осигурят на клиентите по-голямо удобство и безопасност, но "намесата на чуждестранен противник във веригите за доставки" представлява значителна заплаха. Това можело да даде на "злонамерените хора неограничен достъп до тези свързани системи и данните, които те събират".


САЩ-Китай


В момента в САЩ не се продават свързани китайски автомобили, но водещият азиатски производител BYD реализира автобуси в щата Калифорния, които не са засегнати от забраната. Някои западни производители като Volvo, който е мажоритарна собственост на китайската Geely, Polestar, Buick, подразделение на General Motors, и Lincoln, собственост на Ford, продават автомобили, произведени в Китай. Tesla също произвежда електрически превозни средства в азиатската страна, предназначени за износ.

"Колите вече не са просто стомана на колела, а компютри. Имат камери, микрофони, GPS и други технологии, свързани с интернет", каза министърът на търговията на САЩ в оставка Джина Раймондо. Забраната ще бъде постепенна и ще започне през 2027 година за софтуера и 2029-та за оборудването, заявиха от търговското министерство.


САЩ-Китай


Пекин "ще предприеме необходимите мерки", за да "защити решително своите законни права и интереси", обяви в отговори Министерството на външните работи на Китай. "Китай настоява САЩ да спрат да обобщават концепцията за национална сигурност и да прекратят неразумното си потискане на китайските компании", заяви Го Цзякун, говорител на китайското външно министерство.

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 8 ( преди 2 минути )
    Има твърде много грешки в изказването ти. Желязофосфатните батерии са канадска технология. Китайците придобиват ексклузивни права върху нея, но патентите изтекоха миналата или поминалата година. В момента и корейците, и японците, а по слухове и Тесла работят по желязофосфатни, като корейците вече ги вграждат в коли.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 29 минути )
    Бъркаш! Китай от 1995 развива желязофосфатните батерии с които възнамерява да завземе света. Никой друг не е развивал такава технология и дори в момента не развива, за да могат китайците да я откраднат от някъде. Камо ли пък западът да е наливал инвестиции в Китай за тази технология. Както технологиите за батериите така и за фотоволтаиците бяха финансирани от китайците. Заводите са построени и бълват. Могат да помогнат на запада с тях или пък да си ги ползват сами и да станат още по-силни
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 35 минути )
    А имаш ли логична причина за забраната на продажби в САЩ на произведени в Китай автомобили на Тесла? Сигурно ще да е заради шпионажа?
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 35 минути )
    Изводът е - комунизмът не прощава.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 36 минути )
    Става същото като със СССР след втората. САЩ фактически ги спасяват от тежка загуба, като им дават милиарди в оръжия, технологии, цели фабрики, дрехи, храна, а накрая и с десанта в Нормандия. При което няколко дена след края на войната рашистите им забиват нож в гърба и започват Студената война без каквато и да било причина освен комплекс за малоценност и параноя, породена от собствените им методи. Китай прави същото, след като западът десетилетия инвестира в него.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 39 минути )
    Ти сигурен ли си, че китайците няма да могат да произвеждат желязофосфатни батерии в САЩ, ако им позволят? Ако това е вярно, защо забраняват дори на Тесла да произвежда в САЩ желязофосфатни батерии по лиценз на китайците? Имаш ли логично обяснение или ще ме питаш кога ще построя завод за батерии за да говоря от собствен опит?
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 42 минути )
    Китайците няколко пъти са хващани да шпионират чрез продуктите си. Два примера, за които се сещам, са мрежовите маршрутизатори (не говоря за домашните рутети) и клетъчното оборудване. За телефоните не можа да се докаже със сигурност, но е известно, че всички такива, продавани в Китай, по закон трябва да имат шпионски чип. Така че ЦРУ и другите служби със сигурност знаят разни неща за китайските коли.
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Изяждат трънкина. 70-те години се разиграва подобна пиеса с японците като целта и тогава и сега е чужденците не просто да внасят, а да произвеждат в САЩ. И последните 40-50 години им се получава на американците този пасианс, така че няма пречки и сега да не стане същото. Стига китайците да могат да произвеждат в среда с ред и закони, където досега не са показали никаква бързина в плуването. Напротив, общо взето първо има гръмки обещания, а после прибиране обратно в Китай с подвити опашки.
  • #1
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    САЩ се притесняват да пуснат бързите китайски риби в американския аквариум, защото знаят, че дойде време в което не големите риби изяждат малките, а бързите риби изяждат бавните. Този процес е особено видим на най-големия автомобилен пазар в света - Китай.