fallback

Китай счупи рекорда по произведени и продадени автомобили

Експортът на страната отбеляза невиждан ръст от 19,3% на годишна база

Китай счупи рекордите по производство и продажби на автомобили. През 2024-та от поточните линии на заводите в страната са слезли 31,282 милиона бройки, което е с  3,7% повече от предходната година. Продажбите пък са нараснали с 4,5% до 31,436 милиона, съобщи местната агенция Xinhua, позовавайки се на данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM). За настоящата година прогнозите са, че ръстът на продажбите ще достигне 33 милиона автомобила.

CAAM изнесе и други данни - износът на Китай надхвърли границата от 5,8 милиона превозни средства, 1,28 милиона от които са нови електрически превозни средства (NEV), тоест електромобили и хибриди. Само през миналата година в страната са произведени и продадени 12,888 милиона електромобила и хибриди, което е съответно с 34,4 и 35,5 процента повече от 2023-та. Обемът на износа на всички превозни средства от своя страна се е увеличил с 19,3%.

При сравнението на всички марки, представени на китайския пазар, Топ 10 по обем на експортните продажби в края на 2024 година е следният: Chery (1,14 милиона бройки), SAIC (929 000), Changan (536 000), Geely ( 532 000) и Great Wall Motor (453 000), BYD (433 000), BAIC (274,000), Tesla China (260 000), JAC (249 000) и Dongfeng (246 000).

Лидер по обем на продажбите в сегмента BEV е BYD, която приключи годината с 3,7 милиона автомобила. Второ място заема Geely, която е продала 862 930 автомобила, задвижвани от нови енергийни източници. Третото място заема Tesla China, която е продала 657 100 електрически превозни средства.

През декември продажбите на NEV в страната достигнаха 1,59 милиона единици, което е ръст от 34% на годишна база. Това е исторически максимум за четвърти пореден месец.

Китайската асоциация на производителите на автомобили даде и прогноза за 2025 година: продажбите на автомобили в Китай ще достигнат 32,9 милиона единици, което ще бъде увеличение от 4,7% в сравнение с резултата от 2024-та. А 16 милиона от тях ще се паднат на NEV (ръст от 24,4 процента).

fallback
  • #10
    Голата истина ( преди 10 часа )
    Това е от статията в Инвестор: Китай може и да няма нужда от всичкия втечнен газ, който заяви В страната имат на разполжение и по-евтини алтернативи, което може да освободи количества газ на пазара 14.01.25 г..... новите ядрени мощности, залежите от въглища и непрекъснато растящия сектор на ВЕИ (солари и вятърни централи), които са евтин източник на енергия. Това може да направи ДОСТАВКИТЕ НА ПРИРОДЕН ГАЗ НЕНУЖНИ, дори и за провинция Гуандун, която е едно от сърцата на китайската индустрия.
  • #9
    Голата истина ( преди 10 часа )
    Китайската икономика не се възстановява с очакваното темпо, а и в очакване на търговски сблъсъци с новоизбрания американски президент Доналд Тръмп местните власти в Китай издадоха заповеди за НАМАЛЯВАНЕ НА ЦЕНАТА НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯТА, за да дадат конкyрентно предимство на износителите. Благодарение на правителствените стимули китайските компании са ИЗНЕСЛИ РЕКОРДНИ КОЛИЧЕСТВА стоки и търговският излишък на страната достига 1 ТРИЛИОН ДОЛАРА.
  • #8
    анонимен ( преди 10 часа )
    Даже като се замисля, така ще е още по-гадно. Едно е да изнасят само електромобили и да се конкyрират със 100-годишните за някакъв мижав дял от пазара, но съвсем друго е да им вземат точно пазарния дял от който си изкарват печалбите - ДВГ като им оставят да продават повече електромобили от които губят от всяка продадена бройка.
  • #7
    До лудория ( преди 10 часа )
    Именно де! Какво не виждаш? Сложи си очилата, ако не виждаш. Нали основната опорна точка на антиелектриците е, че китайците произвеждат евтини и качествени автомобили, защото комунистическата партия субсидира производството на батерии. А се оказва, че заливат пазарите с автомобили с ДВГ, които очевидно отговарят на нормите. Които очевидно са по-евтини. Които очевидно нямат нищо общо със зелената сделка. Сега като ти посочих с пръст виждаш ли вече очевидното?
  • #6
    Лудория ( преди 10 часа )
    Кое е опорка, не виждам. 4 милиона автомобила са изнесени с ДВГ, а от тези 1.28 не се знае колко имат ДВГ, защото са хибрид. А се изнасят толкова малко BEV, защото само в Европа има електрически напъни. Калифорния ще я видим след пожарите дали няма да запее друга песен...
  • #5
    kkk ( преди 10 часа )
    Говорите на едро, без да сте запознати. Китайците си внесоха инженери, дизайнери, вече имат ноу хау и водят с няколко обиколки по отношение на иновациите във всички направления. Китаецът ти прави среден клас автомобил с всички екстри за 50к лева, аналогът на всеки европейски производител е с 30% по-скъп. Който е бил на последното изложение на автомобили в София разбра откъде духа вятъра - силно от Изток, на Запад само регулации, зелени простотии и санкции са ни в главите.
  • #4
    До 2 ( преди 11 часа )
    Достатъчно е да обърнеш внимание кои компании са изнесли най-много автомобили. Голяма част от тях не ги тачат много и на китайския пазар и гледат да ги разкарат навън. Това реално ще нанесе репутационни щети за китайската автомобилна промишленост. Ще се случи точно това което пророкуваш. Чак после ще дойдат xiaomi и BYD, които първо ще завладеят Китай, А чак когато няма накъде да растат повече в Китай, ще тръгнат да се разширяват на международните пазари.
  • #3
    До 2 ( преди 11 часа )
    Напълно е възможно. Даже много вероятно. Тогава ще се отсеят сериозните китайски фирми, които предлагат качествен продукт и следгаранционно обслужване. Това ще повлияе на купувачите, които ще знаят на коя марка могат да се доверят и при коя е като да купуваш котка в чувал.
  • #2
    анонимен ( преди 11 часа )
    Скоро ще гледаме сълзите и кривите физиономии на тези които си купиха китайски автомобили когато се наложи да ги продадат като им изтече лизинга, ако изкарат до тогава де.
  • #1
    Отново ( преди 11 часа )
    Пак се разхвърчаха опорни точки на антиелектриците. Падат горките като плочки от домино "износът на Китай надхвърли границата от 5,8 милиона превозни средства, 1,28 милиона от които са нови електрически превозни средства (NEV)
fallback
Последни