fallback

Китай счупи рекорда по произведени и продадени автомобили

Експортът на страната отбеляза невиждан ръст от 19,3% на годишна база

Китай счупи рекордите по производство и продажби на автомобили. През 2024-та от поточните линии на заводите в страната са слезли 31,282 милиона бройки, което е с  3,7% повече от предходната година. Продажбите пък са нараснали с 4,5% до 31,436 милиона, съобщи местната агенция Xinhua, позовавайки се на данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM). За настоящата година прогнозите са, че ръстът на продажбите ще достигне 33 милиона автомобила.

CAAM изнесе и други данни - износът на Китай надхвърли границата от 5,8 милиона превозни средства, 1,28 милиона от които са нови електрически превозни средства (NEV), тоест електромобили и хибриди. Само през миналата година в страната са произведени и продадени 12,888 милиона електромобила и хибриди, което е съответно с 34,4 и 35,5 процента повече от 2023-та. Обемът на износа на всички превозни средства от своя страна се е увеличил с 19,3%.

При сравнението на всички марки, представени на китайския пазар, Топ 10 по обем на експортните продажби в края на 2024 година е следният: Chery (1,14 милиона бройки), SAIC (929 000), Changan (536 000), Geely ( 532 000) и Great Wall Motor (453 000), BYD (433 000), BAIC (274,000), Tesla China (260 000), JAC (249 000) и Dongfeng (246 000).

Лидер по обем на продажбите в сегмента BEV е BYD, която приключи годината с 3,7 милиона автомобила. Второ място заема Geely, която е продала 862 930 автомобила, задвижвани от нови енергийни източници. Третото място заема Tesla China, която е продала 657 100 електрически превозни средства.

През декември продажбите на NEV в страната достигнаха 1,59 милиона единици, което е ръст от 34% на годишна база. Това е исторически максимум за четвърти пореден месец.

Китайската асоциация на производителите на автомобили даде и прогноза за 2025 година: продажбите на автомобили в Китай ще достигнат 32,9 милиона единици, което ще бъде увеличение от 4,7% в сравнение с резултата от 2024-та. А 16 милиона от тях ще се паднат на NEV (ръст от 24,4 процента).

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 1 час )
    Ясно, сега Митето Бустеров има нов фаворит на мястото на Тесла и той е Шаойми (или както там се произнася името). Това, което не се е променило обаче е базата, на която си го избрал новия фаворит, а именно статии и клипчета в Интернет. Практическият досег е нула. НУЛА! Дерзай, Мите, щом пише в Интернет, че Крис Бенгъл го е проектирал, значи е така. Добрата новина е, че вече знаем защо работят всички маркетингови и ПР специалисти. За да ловят Митичните Бустери по света, затова работят!
  • #26
    До 25 ( преди 1 час )
    Троловете се държат, в най-общия смисъл на думата, като хулигани или зле възпитани Интернет потребители. Някои от троловете демонстрират такова поведение с цел СОБСТВЕНО РАЗВЛЕЧЕНИЕ, получавайки УДОВОЛСТВИЕ от действията си.Могат да бъдат хора, които искат да ПРИВЛЕКАТ ВНИМАНИЕТО върху СВОЯТА ПЕРСОНА или фанатично вярващи в нещо. Троловете от този вид се наслаждават повече от процеса, отколкото от резултата. bg.m.wikipedia.org/wiki/Интернет_трол
  • #25
    анонимен ( преди 1 час )
    В този мрачен ден електрическата латерна лее китайска пропаганда на батерии.
  • #24
    q ( преди 2 часа )
    От тук нататък - все повече ще растат. Имат и пари да привличат инженери от Европа. където мотото е пари няма действайте. Следва закриване на мимикриращите фирми, сглобяващи само готови компоненти и слагащи различни брандове. После следва най-страшното за антиелектриците - спада на цените на батериите и комплектуващите, съпроводено с изкупуване на европейските марки и възхода на марки от Китай като БиУайДи, Шайоми и Хуавей.
  • #23
    До 22 ( преди 2 часа )
    Xiaomi?
  • #22
    Гост ( преди 3 часа )
    Снимката с ръждясващи китайски електрокари на пристанището е показателна.
  • #21
    До 18 ( преди 3 часа )
    Дай практически пример със xiaomi за това което говориш - компромиси с качеството и спестяване на материали? Дали щяхме да четем това заглавие на статия от преди два дни, ако беше така : Xiaomi показа най-бърз растеж на пазара на смартфони през 2024 г. делът на Samsung и Apple падна
  • #20
    До 18 ( преди 3 часа )
    Кой е проектирал колата на Xiaomi? Бивши дизайнери на BMW и Mercedes обединяват усилия за създаването на SU7 Петър Захариев 09.01.2024 Един от тях е добре познато име в автомобилната индустрия - Крис Бенгъл, който е създал някои от най-противоречивите модели в историята на BMW. Другите двама са Ли Тианюан - дизайнер на BMW iX, и Джеймс Киу - дизайнер на високоефективния Mercedes-Benz Vision EQXX.
  • #19
    До 17 ( преди 3 часа )
    Щом всеки път когато съм споменал думата "електромобил" ти си чул "Тесла", проблемът си е в твоя телевизор! Вероятно си пропуснал и частта в която казвам, че ще стана много по-голям фен на Toyota от вас, когато след две-три години започнат производството на електромобили с твърдотелни батерии с пробег 1500 км и 10 минутно зареждане. За разлика от вас, аз смятам че числата за които говоря не принадлежат на Тесла, на японците или на германците, нито пък са китайски. Само вие ги виждате така!
  • #18
    До 14 ( преди 4 часа )
    Ахам, доообре. Колкото Виктория Бекъм участваше в проектирането на Рейндж Роувър Евоуг преди години, толкова и китайските продукти са по чужд дизайн. Дори някой "западняк" да им даде нещо проектирано правилно, то се произвежда по спецификация най-много в началото. При първи проблем или рунд за намаляване на цената се почва с простотиите, най-често под мотото, "Може и така да се направи, защото то е същото".
fallback
Последни