fallback

Най-големият производител на батерии попадна под санкциите на САЩ

Пентагонът смята китайската CATL за заплаха за националната сигурност

Най-големият производител на батерии CATL стана обект на санкции от Министерството на отбраната на САЩ. Пентагонът каза, че компанията си сътрудничи с китайската армия, което означава, че взаимодействието с CATL може да представлява заплаха за националната сигурност.

Досега американските власти не споменават конкретни ограничения за CATL, но вече има репутационни разходи: акциите на китайската компания веднага паднаха с пет процента. Производителят на батерии не е съгласен с обвиненията. В официално изявление CATL нарича действията на Министерството на отбраната на САЩ погрешни и подчертава, че те никога не са били свързани с военен бизнес. За китайска корпорация включването и в черния списък на Пентагона не предвещава нищо добро.

Най-малко предупреждението от властите на САЩ може да застраши всички съвместни проекти с американски партньори. Анализаторите на Ройтерс смятат, че Пентагонът де факто въвежда ограничения върху сътрудничеството в определени сектори на икономиката.

Американските законодатели отдавна се стремят да включат CATL в черния списък, тъй като Ford планира да закупи лиценз от китайската страна за производство на евтини литиево-йонни клетки. Сега съвместният проект с очаквана инвестиция от 3.5 милиарда долара е под въпрос.

Клетките CATL в момента не се предлагат в САЩ, но Tesla използва тези батерии в произведени в Китай електрически превозни средства. Компанията на Илон Мъск също планира да използва технологията на батерийния гигант в American Gigafactories, но сега към партньорството вероятно ще се подходи предпазливо.

fallback
  • #18
    Hvaliprats ( преди 6 часа )
    Хех, абе Тротинет, какво пак си заповтарял пропагандните мантри на лъжлив нагъл Илон и армията му обезумели тесльофренчета? Тия "факти" които си изброил са със същия източник като 20-те милиона през 2030 и 50% ръст всяка година дотогава, безумия от които дори ти вече се отказа. "Независима лаборатория" - ха-ха-ха-ха!
  • #17
    до течната пръдня ( преди 6 часа )
    За да не пишем всеки път такива фермани, можем да опростим нещата: по аксиома всичко, което си помислиш или кажеш, е грешно. Напиши обратното и поне един път ще бъдеш прав.
  • #16
    до течната пръдня ( преди 6 часа )
    По-нисък беше специфичният капацитет на първата им версия. Във втората, капацитетът, измерен от независима лаборатория, е абсолютно същият като на панасоник. И тук идва поредния шамар за тебе. Панасоник вече 3 години не могат да мръднат напред от този капацитет. Тесла имат подготвени сериозни подобрения за 3та версия, които вече са в тестово производството, плюс цената вече е по-ниска. В момента гонят цената на LFP, но с NMC, което е невероятно постижение.
  • #15
    До пръдливия ( преди 7 часа )
    Та какво казваш било предимството на японските батерии?
  • #14
    До пръцльо ( преди 7 часа )
    Всъщност не задоволяват 1%, а 100% от нуждите за производство на пикапа. За енергийната плътност си прав, но тя повишава теглото на пикапа с 1% разлика в теглото, ако бяха ползвали японските батерии. За сметка на това, се зареждат 100% по-бързо от японските батерии - С 500 kW вместо 250 киловата на които са способни японските. Според тебе клиента кое би избрал като приоритет? По-евтин пикап с два пъти по-бързо зареждане или 30 кг по лек но много по-скъп и два пъти по-бавно зареждане?
  • #13
    Hvaliprats ( преди 8 часа )
    Тротинетка, Тесла произвеждат техни си 4680, но със смешни характеристики (по-ниска енергийна плътност от 10 годишни клетки на Панасоник) и в смешни количества - към 1% от клетките които са им необходими. При положение че клетките са основна технология за задвишването им, дитирамбите за вертикална интеграция на Тесла са пълен смях.
  • #12
    До пръдливия ( преди 9 часа )
    Последно Tesla произвежда ли 46 80 батерии пета година или си пет години назад се информацията и все още вярваш, че не са започнали производството?
  • #11
    Hvaliprats ( преди 10 часа )
    До 8: Тесльофренски, нещо си се загубил в превода. Течни аноди не се използват за автомобилни батерии, всичките са твърди. А т.нар. твърдотелни батерии са с твърд електролит. 4680 нямат нищо общо с твърдотелни батерии. Нали правиш разлика между анод и електролит, все пак тесльофрен си се кръстил?
  • #10
    анонимен ( преди 11 часа )
    На батериите 4680 в САЩ само им слагат надписа Тесла.
  • #9
    до течната пръдня ( преди 11 часа )
    Пръддня, някога ще напишеш ли нещо, което не затвърждава недвусмислено безмерната ти ттъъппоота? За разлика от теб, шефът на САТЛ не вижда нещата чернобели, затова и изказването му никак не звучеше така, както на теб ти се е поискало да звучи.
fallback
Последни