IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota: Новият ни 2,0-литров двигател ще бъде чудовище

Мощият турбо мотор ще може да се монтира напречно и надлъжно

При представянето на новите 4-цилиндрови двигатели на Toyota главният технологичен директор на марката Хироки Накаджима заяви, че те ще „променят играта“. Агрегатите с обем 1,5 и 2,0 литра са оптимизирани за електрификация, тоест ще бъдат част от хибридни системи, но и без това ще предлагат впечатляващи характеристики, разкриват от компанията.


Toyota


Специално за автосалона в Токио, който се провежда в момента, инженерите монтираха един от двигателите в „тестово муле“, базирано на хот-хеча GR Yaris. В съобщението до медиите Toyota не разкрива мощността на 2,0-литровия турбо мотор, но представители на марката намекнаха, че той ще развива около 400 к.с.

Всъщност, това е целта, обявена от Накаджима още преди време. В отговор на въпрос на журналист сега той потвърди, че двигателят развива 400 к.с. Пиковият максимален въртящ момент е 500 Нм, като тези характеристики не са нещо ново в индустрия. Моторът M139 на AMG, например, развива 421 к.с. на серийни модели, а когато е монтиран надлъжно в C63 AMG, неговата мощност достига 470 к.с.


Toyota


Накаджима коментира, че е планирана по-малка версия на 2,0-литровия турбо двигател с прогнозирана мощност от 300 к.с. и 400 Нм. При състезателни коли агрегатът ще развива до 600 к.с., като голямото предимство на мотора е, че може да се монтира както напречно, така и надлъжно.

Toyota вече използва 2,0-литров турбо мотор с 4 цилиндъра в спортен автомобил чрез BMW и неговия двигател B48, макар и не за дълго. Сегашната Supra е изправена пред неизбежно пенсиониране, но името ще продължи да се използва, така че новият мотор вероятно ще е бъде поставен на нея. Той ще бъде разположен над трицилиндровия 1,6-литров агрегат, който се намира в GR Yaris и GR Corolla.


0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Car guy ( преди 1 месец )
    До очевидно засегнатите 16 и 20: Споко, пич(ове). Това е шега, не е х * Й... не го приемай(те) толкова навътре. :D
  • #20
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до 18 ( преди 1 месец )
    Коментарът иронизираше акъла на номер 13, който явно е от тойоткаджийчетата като теб и който ти удобно си пропуснал да коментираш. Какво показва това за интелекта ти? Първо, че си пристрастен тойоткаджия, т.е. най-ниско интелектуално ниво. Второ, че не можеш да разпознаваш ирония.
  • #19
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Калинчо, за теб надеждност е колата да не се чупи. За мен надеждност е да може да спира отлично при студени и загрети спирачки; да има отлично и предвидимо пътно поведение; да има бърз и интуитивен волан; да може да изпреварва бързо и безопасно; да има висока безопастност; функциите и да работят надеждно, удобно и предвидимо. Японските коли не отговарят на никой от тези критерии.
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до 16 ( преди 1 месец )
    Коментара с изневярата кърти и показва нивото на интелект на средностатистическия бял българин с немски "премиум", щото ако сложим и цветните българи средностатистически сте направо към нулата.
  • #17
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Калин ( преди 1 месец )
    Японските автомобили постоянно оглавяват всички класации на надеждност. 6-7 от първите 10 са японски марки - Lexus, Toyota, Mazda, Subaru. Това, че някой нашенски форумен "разбирач" твърди друго няма никакво значение.
  • #16
    3 rate up comment 12 rate down comment
    до 13 ( преди 1 месец )
    То бива японофилите да сте фантазьори, но чак пък толкова да сте откъснати от реалността!? Няма жена на света, която би изневерила с мъж с Тойота. Физически не е възможно.
  • #15
    4 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Кое японско е надеждно, бе? На тях не им разбият работят половината функции още от чертожната дъска, защото са чиста имитация. Дори базиви неща като спирачките са супер зле. Трябва да си краен ииддииот, за да си довериш живота на кола, създадена с ясното създание, че е убийца, за да увеличи печалбата на Тойодка-сан.
  • #14
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Дгг ( преди 1 месец )
    До номер12 , По големи мазохисти няма от собственици на немски *** в лъскава опаковка , който казва че неговата е най добрата , точно като коментирания номер 12 . Осъзнатите и нормални търсят нещо надеждно и по безпроблемно за да пътуват а не глокник с проблеми и капризи
  • #13
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Car guy ( преди 1 месец )
    Имам чувството, че на някой карач на нещо немско от коментиращите жена му му е изневерила с някой с Тойота и още не може да го преживее. :D Такъв хейт и злоба просто не са нормални. :D
  • #12
    3 rate up comment 16 rate down comment
    до Дрисфорс ( преди 1 месец )
    Почти позна. Карам 2 годишен немски автомобил и съм имал чисто нов японски от магазинa преди него. Никога, по никакви причини няма да се върна на японско. Това е кола за мазохисти и душевно болни иззввратеняци. Но се обзалагам, че ти немски автомобил, по-нов от 25 години не си пипал. Ако беше, щеше да ходиш да се хвърлиш от някой мост, осъзнавайки какъв безмерен ииддииоот си бил да караш японско.